Piše: Magična gledalka
Pogovorov, ki mejijo na gostilniške debate, ne maram, lahko pa iz njih izvem, kakšen je trenutni utrip družbe.
Ste kdaj vlekli na ušesa, kaj se v kakšni gostilni ali restavraciji pogovarjajo pri sosednji mizi ali pa za šankom ob pivu? No, ni vam treba. Namesto tega lahko spremljate pogovore na Instagramu ali omrežju X, nekdanjem Twitterju. Aktualna tema vseh debat je seveda vojna v Izraelu. Z žalostjo ugotavljam, da sovraštvo do Judov ni tako zelo redek pojav. Sploh pa vsi vejo vse o vsem, kot da so v Izraelu živeli in delali. Moj dobri prijatelj velikokrat reče, da moraš nekje živeti dalj časa, tam delati in ustvarjati, da lahko realno govoriš o neki državi. Zato je tako pomembno, kdo nam poroča o dogajanjih iz tujih držav. Tem dopisnim novinarjem, kot jim rečemo, ljudje nekako bolj zaupajo kot domačim. Ob tem naj izrazim globok poklon dopisnici Karmen W. Švegel, ki si edina upa poročati z vojnih območij. Ob tem pa se mi poraja vprašanje, zakaj javna hiša ne premore kakšnega pogumnega novinarja moškega spola?
A o tem nočem tu razpredati, saj bi vas raje opozorila še na nekatere pogumne ženske. TV Slovenija je pozno zvečer v nedeljo predvajala odlično britansko dokumentarno oddajo Iranska vstaja skozi oči Irancev, ki je bila več kot primerna za čas, ko poteka vojna v Izraelu, saj ima, kot pravijo poznavalci, prav Iran najmočnejši vpliv na teroristični Hamas. V omenjenem dokumentarcu je tudi posnetek avtoritarnega islamskega vodje Irana ajatole Alija Hameneja, ko pravi: »Zgodil se je incident, umrlo je mlado dekle. Pretresljiv dogodek. Tudi nas je užalostil. Kdo je vse to načrtoval? Povem vam, da za tem stojijo ZDA s svojim lažnivim režimom, ki mu vladajo sionisti in njihovi plačanci.« Pri tem je mislil na mlado Kurdinjo Mahso Amini, ki je septembra 2022 umrla v policijskem pridržanju v Teheranu. Priprli so jo, ker si ni dovolj spodobno pokrila las. Njena smrt je izzvala ogorčene ulične proteste, ki so se hitro razširili po vsem Iranu. Ženske so množično sežigale svoje naglavne rute, posnetke upora pa objavljale na družbenih omrežjih. Sledil je neizprosen obračun oblasti z demonstranti, v katerem je umrlo več sto Irancev, med njimi številni mladi in celo otroci. Dokumentarni film, ki temelji na pretresljivih amaterskih posnetkih in pričevanjih očividcev o mučenju in posiljevanju zapornikov, razkriva tisto, kar poskuša iranski režim skriti pred svetom: velika in majhna dejanja upora, s katerimi si mladi Iranci, zlasti dekleta, želijo izbojevati svobodo in pravico do odločanja o svojem načinu življenja.