Cena za projekt drugi tir je absolutno previsoka, primerljive projekte v tujini zgradijo za manj sredstev.
Poslanec Slovenske demokratske stranke Ljubo Žnidar se je danes udeležil soočenja v Ljubljani, ki so ga organizirali v Zavezništvu sindikatov energetske, železniške, pristaniške in cestne dejavnosti Slovenije. Na soočenju so predstavniki različnih političnih strank spregovorili o drugem tiru, o razvoju in lastništvu Slovenskih železnic in Luke Koper ter konceptu razvoja slovenske energetike.
Ljubo Žnidar je ob vprašanjih v povezavi z drugim tirom izpostavil, da projekt drugi tir Slovenija seveda potrebuje, da pa se v Slovenski demokratski stranki ne strinjamo s tem, da je bilo treba za 27 kilometrsko progo sprejeti povsem nov zakon in ustanoviti novo podjetje 2TDK. Po njegovih besedah namreč ni bilo potrebno postaviti novega koncesionarja, ki se mu je obenem za začetno delovanje namenilo 200 milijonov proračunskih evrov. Po mnenju poslanca je cena, ki so jo za drugi tir preračunali v vladi Mira Cerarja izjemno visoka, s tem, da se je strošek gradnje po izjavah vladnih predstavnikov nenehno spreminjal. Žnidar je ob tem spomnil, da so v vladni koaliciji ceno enkrat postavili na poldrugo milijardo, drugič manj kot milijardo, tretjič pa le 27 milijonov evrov na kilometer. “Sedaj je jasno, da se bo plačalo 60 milijonov evrov za kilometer, medtem ko smo, na primer, pri gradnji trojanskega predora, kjer je gradnja potekala prav tako na geološko zahtevnem terenu, plačali 25 milijonov evrov za kilometer,” je bil jasen poslanec, ki je ob tem tudi prepričan, da vlada pri projektu drugi tir izkazuje neracionalen in negospodaren pristop. “Po našem mnenju bi lahko za denar, ki ga vlada namenja za projekt drugi tir, naredili dva tira,” je prepričan Žnidar, ki ob tem še poudarja, da je cena, ki jo je vlada preračunala za projekt drugi tir “absolutno previsoka” tudi, ko primerjamo gradnjo in cene s podobnimi projekti v tujini. Ob tem je še opozoril na to, da je vlada v zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper vnesla dodatno takso za Luko Koper, pri čemer se o tej novi taksi, ki bo gotovo vplivala na poslovanje Luke Koper ni uskladila z nikomer v sami Luki. “Prepričan pa sem, da če bi projekt izgradnje drugega tira vodila stroka in ne politika, do referenduma ne bi prišlo,” je dejal poslanec SDS.
Ljubo Žnidar je na soočenju, ki se ga kljub vnaprejšnji potrditvi udeležbe niso udeležili predstavniki vladajoče Stranke modernega centra, še dejal, da je v naši državi v povezavi z Luko Koper in Slovenskimi železnicami, večkrat zaznati problem, da se ne ločuje, kaj sodi pod infrastrukturo in kaj je del upravljanja ter poslovanja podjetja. “To je tudi bistveno, ko se pogovarjamo o lastništvu teh dveh podjetij. Infrastruktura mora absolutno ostati v državni lasti, medtem ko sam ne bi bil proti vstopu tujih partnerjev na področju poslovanja omenjenih podjetij,” je dejal Žnidar.