Predstavniki francoskega Renaulta so danes japonskemu partnerju Nissanu predstavili priložnosti, ki bi jih prinesla morebitna združitev s Fiatom. “Imeli smo odkrite in transparentne pogovore,” so v skopem sporočilu za javnost zapisali v zavezništvu avtomobilskih proizvajalcev, podrobnosti pa niso navedli.
Predstavniki Renaulta in Nissana so se sestali na sedežu japonskega avtomobilskega proizvajalca v Jokohami blizu Tokia, pridružili pa so se jim tudi predstavniki podjetja Mitsubishi Motors, ki sodelujejo v zavezništvu, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Potem ko je francosko-japonsko zavezništvo avtomobilskih proizvajalcev pred časom pretresla aretacija Nissanovega šefa Carlosa Ghosna, ki ga preganjajo zaradi finančnih malverzacij, je ta teden udarila novica o morebitnem združevanju Renaulta z italijansko-ameriškim Fiat Chryslerjem.
Fiat Chrysler Renaultu predlaga združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za Volkswagnom in Toyoto, v katerem bi imela vsak po 50-odstotni lastniški delež.
Medtem ko so v Renaultu povedali, da bodo predlog o združitvi preučili, so bili nad ponudbo precej presenečeni v japonskem Nissanu. Predstavniki Renaulta so zato odpotovali na Japonsko in vodstvo Nissana prepričevali o smiselnosti združitve.
Podrobnosti pogovorov sicer niso znane, so pa po sestanku v zavezništvu navedli, da je bilo srečanje namenjeno tudi tekočim operativnim zadevam, ki se tičejo zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi.
Predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard je sicer v četrtek ob prihodku na Japonsko izrazil optimizem pred sestankom. “Mislim, da so zadnji dogodki zelo pozitivni za zavezništvo, in skušal bom prepričati Nissan in Mitsubishi, da morebitna združitev prinaša koristi,” je dejal.
Izvršni direktor Nissana Hiroto Saikava je medtem predlog o morebitni združitvi Renaulta in Fiata sprejel previdno. “Kar se tiče Nissana, moramo podrobneje preučiti, kakšna razmerja bi se ustvarila po morebitni združitvi,” je dejal za poslovni časnik Nikkei.
Renault ima sicer v lasti 43 odstotkov Nissana, ta pa je lastnik 15 odstotkov francoskega avtomobilskega proizvajalca. S tem deležem Nissan sicer ne bi mogel blokirati morebitne združitve Renaulta s Fiatom.