15.2 C
Ljubljana
sobota, 28 septembra, 2024

Družina Ulma: Poljska v požrtvovalnosti in solidarnosti

Piše: Kulturni marksizem

Letošnja beatifikacija družine Ulma je sprožila nekaj mrmranja v klopeh. Umorjeni zaradi zatočišča dveh judovskih družin na Poljskem med vojno, ali je res prav, da mati in oče vodita svojih sedem otrok v nevarnost, ki je povzročila njihovo mučeništvo? Ali se lahko za te nedolžne osebe, ki niso mogli kontekstualizirati humanitarne podpore, ki so jo nudili njihovi starši, res šteje, da so umrli za krščansko stvar?

Nekateri radikalni elementi akademskega establišmenta so šli tako daleč, da so namigovali, da je vse skupaj trik za odnose z javnostmi, da bi oprali “sodelovanje Poljakov v holokavstu” – obtožba, ki je bolj nesposobna in resna, kot se zavedajo (to je Vatikan, ne poljska država, ki razglaša mučenike in svetnike). Ena od zahtev, ki je bila vsekakor izpolnjena za beatifikacijo družine Ulma, je, da je družina široko čaščena v in okoli svoje vasi Markowa. Njihova preizkušnja očitno vpliva na poljske vernike na načine, ki posvetnemu komentatorju niso všeč, in mislim, da vem zakaj.

Evropa po razsvetljenstvu nikoli ne bo zadovoljila vrline vodenja, ki obstaja v katoliški teologiji, ne pa tudi v sekularni etiki. Zgodba o Poljski 20. stoletja vsakega vrže v ostro nasprotje z drugim in zgodba o Ulmah – in njihovem kasnejšem čaščenju- prikazuje vrsto solidarnosti, ki še vedno veže poljski narod.

V prejšnjem stoletju sta dva zelo različna človeka pokazala dva zelo različna pola poljske nacionalne solidarnosti. Eden – Wojciech Jaruzelski – je bil aristokratski konjeniški častnik. Ko se je vrnil iz sovjetskega taborišča, napol slep od snega, se je zdelo, da je v sibirski divjini za seboj pustil vse sledi svoje katoliške vere. Ponovno se je ustalil v poljskem javnem življenju, odločen, če mu priznamo, da bo državo upravljal tako, da bo pomiril Sovjetsko zvezo in preprečil invazije, kakršne so se leta 1956 zgodile na Madžarskem in leta 1968 v Češkoslovaški.

Drugi mož je bil duhovnik iz delavskega razreda – Karol Wojtyla – kasneje Janez Pavel II. General Jaruzelski je postal voditelj domnevno razsvetljene poljske države, toda papež je postal v veliki meri voditelj starodavnega poljskega naroda.

Več https://kulturnimarksizem.si/nekategorizirano/druzina-ulma-poljska-v-pozrtvovalnosti-in-solidarnosti/

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine