V Slovenski oglaševalski zbornici (SOZ) so kritični do poziva premierja Marjana Šarca, naj podjetja v državni lasti razmislijo o oglaševanju v medijih, ki širijo sovražni govor. Kot so zapisali, sovražni govor ureja kazenski zakonik, posledično pa “je predmet dela organov pregona in sodišč”, zato o njem ne more presojati predsednik vlade.
Kot so zapisali v SOZ, se s Šarčevo nedavno izjavo ne morejo strinjati. “Sovražni govor ureja kazenski zakonik. Posledično je predmet dela pristojnih organov pregona in sodišč, zato ne predsednik vlade ne kdor koli drug ne more in ne sme o tem samostojno presojati, kaj šele na podlagi presoje, ki ni presoja pristojnih institucij in organov, izvajati javnega ali drugačnega, pravno nesprejemljivega pritiska na podjetja, v katerem mediju lahko oglašujejo in v katerem ne,” so zapisali.
Kot pravijo, trdno zagovarjajo stališče, da vlada mimo obstoječe zakonodaje “nima pravice vplivati na ali celo z drugimi vzvodi posegati v razrez oglaševalskih proračunov v podjetjih, ki so v delni ali večinski državni lasti”. “Zato od predsednika vlade pričakujemo, da bo jasno opredelil svoje stališče ter stališče vlade do omenjene vsebine,” so zapisali. So pa dodali, da se strinjajo, da sovražni govor ne sodi v slovensko medijsko krajino.
Šarec se je namreč v petek s sporočilom, objavljenim na spletni stani vlade, odzval na razprave, ali je primerno, da podjetja, ki so delno ali večinsko v državni lasti, oglašujejo v medijih, ki širijo sovražne vsebine. Šarec meni, da lahko njihovi bralci takšno oglaševanje razumejo tudi kot aktivno podporo zapisanemu, zato je podjetja pozval k razmisleku, “ali želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti”.