Piše: Frančiška Buttolo
Ali imamo tudi digitalno mafijo? Koga najbolj navdušuje? In kaj pravzaprav prinaša človeštvu? Vladavino nevladnih organizacij?
Da pa družbi oziroma vladi ni treba zardevati od sramu zaradi dolge vrste nerešenih problemov na vse bolj številnih področjih, veselo sporoča svojim vdanim medijem, kako uspešno so nekaj najhujših stisk državljanov že rešili tako, da so jim ponudili kako digitalno aplikacijo. Običajno pa je resnica takšna, da imajo od določene aplikacije korist – denarno seveda – samo strokovnjaki, ki so jo izdelali. Tisti, ki jim je bila namenjena, pa si z njo ne morejo pomagati. Zato ostanejo v svojih življenjskih stiskah, le da še bolj prestrašeni, da jih bo kdo ozmerjal, naj nikogar ne kličejo na pomoč, na primer kakega socialnega centra, temveč naj se naučijo uporabljati to ali ono aplikacijo.
V tej naši digitalni eri je metafizika, kot smo jo razumeli na Zahodu, v bistvu že povsem materializirana. Namesto v življenjski resničnosti (s slutnjo onstranstva) človek živi v “resničnostni” (neživljenjski, metafizični) resničnosti. V njej imamo celo svoje bogove in druge “ikone”, ki se sprehajajo po naši digitalni stvarnosti. V tem našem edinem, tako imenovanem “resničnostnem” svetu, torej v digitalnih medijih, je vse ena sama fikcija. Resničnost pa je potisnjena v mračno onstranstvo, ki skoraj nikogar ne zanima
V nekaterih od teh skupin angelov, na primer, za sveto obljubljajo, da je s predanostjo in odpovedjo mogoče bolj čisto okolje. Drugim, na primer skupini nevladnih smrtonosnih angelov za evtanazijo, pa uspeva celo usmeriti vse več stvarnih ljudi, tistih pred ekrani digitalnih medijev, spremeniti v onstranska bitja, ki bodo poslej živela samo se digitalno življenje, na digitalnih posnetkih.
Nevladne organizacije so tako večinoma nove verske skupnosti, ki obljubljajo boljšo prihodnost, v resnici približno tako daleč od resničnosti, kot so nebesa daleč od zemeljske stvarnosti. Vendar pa imajo nevladne organizacije, še zlasti mogočne mednarodne, podobno kot v srednjem veku, tudi svojo Cerkev, le da se ta v sedanjem času imenuje Splet. Takšen je naš – sedanji – na glavo obrnjeni srednji vek.