16.6 C
Ljubljana
nedelja, 8 septembra, 2024

V nedeljo, 10. decembra, začne veljati nov vozni red vlakov

Piše: C. R.

V nedeljo, 10. decembra, začne veljati nov vozni red vlakov v notranjem in mednarodnem prometu, ki prinaša nekaj sprememb, vezanih na investicijska in vzdrževalna dela na javni železniški infrastrukturi. 

Spremembe v voznem redu na omrežju Slovenije zaradi obsežnih del na infrastrukturi

Zaradi načrtovanih obsežnih investicijskih in vzdrževalnih del na infrastrukturi, predvsem zaradi del na ljubljanskem železniškem vozlišču, na projektu novega Potniškega centra Ljubljana in gradbenih del na zasavski progi, se v novem voznem redu pričakuje več sprememb. V času graditve je poudarek, da se bodo ključne prekinitve prometa predvidele v času zmanjšanega prometa (prazniki, vikend, nočni čas), ko je železniškega prometa manj.

Zaradi začetka prenove in nadgradnje glavne železniške postaje v Ljubljani bo na progah Ljubljana–Jesenice in obratno ter Ljubljana–Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem zunaj konic, vozil do začasnega novega postajališča Ljubljana Šiška.

Na progi Jesenice–Kranj–Ljubljana Šiška–Ljubljana bo med delavniki vozilo 49 vlakov, od tega 8 do postaje oz. s postaje Ljubljana Šiška. Na progi Kamnik Graben–Jarše Mengeš–Domžale–Ljubljana Šiška–Ljubljana bo med delavniki vozilo 48 vlakov, od tega 19 do postaje oz. s postaje Ljubljana Šiška.

Vsi vlaki do postaje in s postaje Ljubljana Šiška bodo imeli povezavo do postaje in s postaje Ljubljana z novo avtobusno linijo LPP: SŽ Šiška–SŽ Kolodvor. Linija bo imela tudi vmesne postanke na postajah Tivoli, Gosposvetska in Bavarski dvor ter bo tako ponujala dodatno mogočo povezljivost z mestom. S tem bomo dobili prvi primer integrirane ponudbe, ko bo vozovnica SŽ in vozovnica LPP veljala za prevoz z avtobusno linijo LPP med postajama SŽ Šiška in SŽ Kolodvor.

Zaradi infrastrukturnih omejitev bodo organizirani nadomestni prevozi za nekatere vlake med Ljubljano in Brezovico, Divačo in Koprom oz. Buzetom. Med delavniki bo med Brezovico in Ljubljano vozilo 31 vlakov, od tega bo zaradi del organiziran nadomestni prevoz namesto 14 vlakov. Zaradi del in omejitev na infrastrukturi, zmanjšane propustnosti proge, bo v novem voznem redu med delavniki na progi Ljubljana–Logatec 40 povezav, na progi Ljubljana–Litija–Zidani Most pa 79 povezav, kar je nekaj manj kot v zdajšnjem voznem redu. Spremenili se bodo tudi vozni časi, ki bodo prilagojeni delom na infrastrukturi.

Nadgradnja železniške postaje Ljubljana (FOTO: Direkcija RS za infrastrukturo)

Nove direktne povezave med Slovenijo in Avstrijo

Z novim voznim redom v decembru bodo do Beljaka in obratno na voljo dodatne povezave. Med Jesenicami in Beljakom bo tako vozilo 6 dodatnih direktnih vlakov. S pridobljenim dovoljenjem za vožnjo novih garnitur Stadler na avstrijskem omrežju bo na voljo možnost, da ti vlaki vozijo v sestavi novih vlakov Stadler Slovenskih železnic. S tem bomo dobili dodatne direktne povezave iz Ljubljane.

Od 29. marca 2024 bodo na voljo še boljše vlakovne povezave do Gradca in nazaj. Vpeljani bodo dodatni vlaki, ki bodo vozili v sestavi novih garnitur Stadler. Poleg zdaj obstoječih 26 povezav med Mariborom in Gradcem, od katerih je 6 direktnih, bo tako od 31. marca 2024 na voljo še dodatnih 6 direktnih povezav. Skupaj bo potniku na voljo 32 povezav z vlaki, od tega 12 direktnih. Več povezav do Gradca pomeni tudi več povezav z drugimi mesti v Avstriji.

foto: Slovenske železnice

Nove direktne povezave med Slovenijo in Hrvaško

V poletni sezoni prihodnje leto, od konca aprila do začetka septembra, bo vzpostavljen čezmejni regijski direktni vlak na relaciji Opčine–Divača–Pivka–Reka in v obratni smeri, ki se pripravlja v okviru evropskega projekta SUSTANCE INTERREG SREDNJA EVROPA, v katerem SŽ-Potniški promet sodeluje s potniškim prometom hrvaških železnic (HŽPP). Vsak dan bosta med Opčinami in Reko vozila dva direktna vlaka, ki bosta zanimiva tudi za kolesarje.

Nove povezave na omrežju Slovenije

Dodana bo popoldanska povezava vlaka iz Ljubljane do Maribora, imeli bomo dodaten jutranji vlak z Jesenic do postaje Ljubljana. Nov bo tudi popoldanski vlak iz Maribora do Ruš. Izboljšali bomo poletno ponudbo med Ljubljano in Bohinjsko Bistrico z dodatnimi vlaki med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico ter s spremembo koledarjev voženj med Ljubljano in Jesenicami. Dodatna bo tudi popoldanska povezava med Mursko Soboto in Ormožem, s povezavo za Ljubljano in Maribor. Iz Ljubljane za Ilirsko Bistrico bo dodana nova prestopna povezava. Ob sobotah bo uveden dodatni vlak iz Metlike v Ljubljano ter ob koncih tedna med Novim mestom in Metliko.

foto: Slovenske železnice

Povezave z vlaki in možnosti za razvoj

V potniškem prometu Slovenskih železnic si tako v notranjem kot tudi v mednarodnem železniškem potniškem prometu prizadevamo oblikovati ponudbo vlakovnih povezav in tržno-komercialnih ponudb, ki bodo v čim večji meri upoštevale javni pomen železniškega potniškega prometa v Sloveniji in povpraševanje na trgu.

Z vidika obstoječega stanja na infrastrukturi in obsežnih del je vozni red optimalen, so pa potrebe  potnikov in potenciali, ki jih vidimo, seveda večji.

Javni promet v Sloveniji izvajamo z več kot 580 vlaki dnevno. Na račun že dobavljenih 52 novih garnitur nam je uspelo ponudbo delno že razširiti, z dodatnimi vlaki bo za to še več možnosti. Dodatnih 20 novih garnitur (prve dodatne nove garniture bodo dobavljene v letu 2025) bo pomembno izboljšalo kakovost prevozov na neelektrificiranih progah.

V novem, 4. investicijskem ciklusu imamo predvideno nabavo 20 novih sodobnih klimatiziranih potniških vagonov in 4 večsistemske lokomotive, s katerimi se bodo SŽ-Potniški promet lahko še aktivneje vključile v mednarodno ponudbo vlakovnih povezav tako z dnevnimi kot nočnimi vlaki. Dobava lokomotiv in potniških vagonov se pričakuje v letu 2026.

V sodelovanju s tujimi železniškimi upravami so prizadevanja in dolgoročni cilji usmerjeni na zagotavljanje ustrezne povezanosti Slovenije z vsemi bližnjimi in daljnimi železniškimi upravami, ne le z ohranitvijo sedanjih vlakovnih povezav, ampak tudi s prizadevanji za razširitev oziroma vpeljavo novih.

Našim potnikom so danes na voljo direktne vlakovne povezave do vseh sosednjih železniških uprav; na Hrvaškem do Zagreba, Opatije, Reke in Pulja, na Madžarskem do Budimpešte, v Avstriji do Dunaja, Gradca, Beljaka, Innsbrucka, Salzburga itn., v Italiji do Trsta. Vsak dan so na voljo so tudi vlakovne povezave v Nemčijo (München, Stuttgart) in v Švico (Zürich) itn. Z novim voznim redom oz. v letu 2024 pa, kot smo že omenili, uvajamo še dodatne povezave.

Vlaganja v železniški promet in izboljšanje ponudbe javnega prometa je zato za vse nas na dolgi rok pomembno, s tem lahko prispevamo veliko dobrega za družbo in naš življenjski slog. Ob številnih investicijskih delih, ki jih ta čas izvaja država kot lastnik na javni železniški infrastrukturi, je v prometu potrebna strpnost vseh deležnikov, saj dela na dolgi rok prinašajo možnosti za boljši javni železniški promet, več vlakovnih povezav, prenovljene postaje in postajališča idr.

Več podrobnosti o spremembah v novem voznem redu in vozni red za vašo pot z vlakom lahko preverite tudi na spletni strani v iskalniku voznega reda za notranji promet in v iskalniku za mednarodni promet.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine