Piše: C. R., foto: arhiv Newbike
V svetu kolesarstva obstajajo blagovne znamke, ki so že dolgo žive v kolektivnem spominu vseh tistih, ki obožujejo kolesarjenje. Te znamke so zaznamovale generacije s svojimi ikoničnimi modeli in inovativnim dizajnom. In zdaj se te legendarne blagovne znamke vračajo v ospredje s svežimi in sodobnimi modeli. Ta čas so odprte tudi subvencije za električna kolesa.
»Med temi legendarnimi blagovnimi znamkami so Puch, Tomos in Pony Rog, ki so vsaka na svoj način zaznamovale zgodovino kolesarjenja. Njihovi modeli so bili v preteklosti simbol svobode, avanture in brezskrbnih voženj po poteh in cestah. In zdaj se, oborožene s sodobno tehnologijo in oblikovanjem, te znamke vračajo, da bi osvojile srca novih generacij kolesarjev. Odlična novica je, da so na voljo v vseh poslovalnicah podjetja Newbike,« sporočajo iz podjetja Newbike.
Kolesarska legenda Puch že od 1889
Uspešna zgodba ikonične blagovne znamke koles Puch se začne v naši čudoviti Sloveniji, Puch pa postane sinonim za kakovost, vzdržljivost in inovacije v svetu kolesarstva. Pisalo se je leto 1889, ko je Slovenec Janez Puh, ki je sicer že od leta 1885 živel v Gradcu pod imenom Johann Puch, odprl svojo delavnico v Annenstrasse. Ustanovil je podjetje Styria Vverke in izdelal kolo z imenom Styria. To je v veliki konkurenci v letih 1893−1895 na mednarodnih dirkah doseglo odlične rezultate in zmagalo na sloviti vožnji od Bordeauxa do Pariza. Leta 1899 so podjetje ustanovili v Gradcu. Slabih deset let kasneje so zabeležili že 100.000 sestavljenih koles, čez pet let so imeli v tovarni že 1.100 zaposlenih, ki so izdelali 16.000 koles, 300 motociklov in 300 avtomobilov. V letu 1928 se je podjetje združilo še z enim, nastal je model z imenom Silber Rad, ki je znan še danes. Tudi model Panther Rad, izdelan leta 1938, je znano ime.
Petdeset let kasneje so iz aerodinamičnih komponent zasnovali prva lahka kolesa za šport in prosti čas, posledično je Puch leta 1978 odprl svoja vrata tudi kolesarskim dirkam. Kasneje je Puch prešel pod italijanskega lastnika in leta 1997 postal del ene največjih evropskih kolesarskih skupin Cycleurope. Puch se je kmalu vrnil v Avstrijo, predstavljeni so bili prvi električni modeli, ki imajo še vedno odlično razmerje med zmogljivostjo in stroški, vsak model posebej pa je sestavljen za pravo ciljno skupino. Uspešna zgodba se nadaljuje, saj je leta 2021postala Slovenija, rojstna dežela Janeza Puha, distributer koles Puch. V podjetju Newbike sklenejo: »Ne glede na to, ali iščete vrhunsko mestno kolo, športni hibrid, električno kolo, retro transportno kolo ali izdelek za življenjski slog, kolekcija Puch ponuja vse vidike za leta varnega in udobnega užitka pri kolesarjenju.«
Legenda Tomos, ki sprva ni bila namenjena kolesarjem
Zagotovo se Slovenci, vsaj srednje in starejše generacije, dobro spominjamo tovarne motorjev Tomos v Kopru in njenih »mopedov«. To je bil proizvajalec koles z motorjem, motornih koles in dvotaktnih motorjev, ustanovljen leta 1954. Tomosovi mopedi in motorji so predstavljali nepogrešljiv del vsakdanjega življenja številnih navdušencev. Njihovi modeli, predvsem APN 4 in 6 ter Colibri, so bili cenjeni zaradi svoje trpežnosti, praktičnosti in udobja med vožnjo.
Spodbudno in zanimivo je, da se danes Tomos vrača na trg z novimi modeli, tokrat z električnimi kolesi. Novi modeli Tomos Flexer so zasnovani s poudarkom na trajnosti, učinkovitosti in udobju, kar jih postavlja v ospredje sodobnega trga mopedov. S svojo prepoznavno estetiko in zgodovino mopedi Tomos še naprej navdušujejo ljubitelje vožnje na dveh kolesih, hkrati pa predstavljajo pomemben del slovenskega inženiringa.
Pony Rog: prvo slovensko zložljivo kolo
Le kdo, ki jih šteje vsaj 50, svojih prvih kolesarskih podvigov ni doživel na t. i. ponyju? Če pa ne, velja spomniti, da se kolo Pony ta čas ponaša z več kot 65-letno zgodovino. Izjemno praktično, zložljivo in prevozno kolo je doživelo množično proizvodnjo v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja pod okriljem tovarne Rog, ustanovljene leta 1949 v Ljubljani.
Njegova zgodba se je začela z idejo o izdelavi slovenskega zložljivega kolesa brez klasične »štange«. To je privedlo do nastanka kolesa Pony, ki je ponujalo praktično rešitev za prevoz in shranjevanje. Pony se je hitro uveljavil in povečal proizvodnjo tovarne Rog, ki je postala sinonim za kakovostna in inovativna kolesa. Verjeli ali ne, danes se Pony Rog s sodobnimi interpretacijami svojih legendarnih modelov vrača na trg. Blagovna znamka ostaja zvesta svojim koreninam, hkrati pa uvaja nove tehnologije in oblikovalske smernice, ki prinašajo izboljšano izkušnjo kolesarjenja. Novi modeli koles Pony Rog so zasnovani s poudarkom na trajnosti, udobju in slogu.
Izkoristite subvencije za e-kolesa
V želji po spodbujanju trajnostne mobilnosti je slovenska vlada objavila javni poziv za uveljavljanje subvencij pri nakupu električnih koles. Namen subvencije je omogočiti večjemu številu ljudi dostop do okolju prijaznejših prevoznih sredstev za vsakodnevne poti na delo. Upravičenci, ki bodo izpolnjevali pogoje, lahko pridobijo do 500 evrov za mestna in zložljiva e-kolesa ter do 1000 evrov za tovorna e-kolesa. Vse o pogojih uveljavljanja si lahko preberete na strani družbe Borzen (https://borzen.si/sl-si/podpore-za-mobilnost/subvencije-za-nakup-elektricnih-koles). Zakaj se odločiti za uveljavljanje državne subvencije prav pri podjetju Newbike? Ker imajo veliko izbiro mestnih koles, ker vam bodo strokovno usposobljeni prodajalci ustrezno in kakovostno svetovali, ker lahko pred nakupom opravite testno vožnjo, ker podjetje Newbike ponuja dodatne ugodnosti (poleg 25-odstotne subvencije iz javnega poziva ponujajo še dodaten popust) in ker je njihov cilj, da je vsaka stranka zadovoljna s svojim nakupom in dobi kolo, ki popolnoma ustreza njenim potrebam. »S strokovnim svetovanjem in z bogato ponudbo mestnih koles bomo tudi vam zagotovili. da se boste odpeljali s kolesom svojega življenja!« sklenejo pri podjetju Newbike.