0.6 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

(FOTOGALERIJA) Ko se varnost in moda povežeta za boljšo vidnost v prometu

Piše: Zavarovalnica Triglav

Zavarovalnica Triglav, Zavod Vozim in agencija Yootree Creative združili moči s študenti modnega oblikovanja Naravoslovnotehniške fakultete v Ljubljani

»Dejmo se videt.« Pozdrav, ki ga v vsakdanji komunikaciji večinoma uporablja mlajša generacija, je zaživel še v drugi luči. Na pobudo Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative so študenti modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehniške fakultete ustvarili inovativno kolekcijo odsevnih oblačil in vidnih dodatkov in jo nedavno  predstavili na Tednu mode v Ljubljani. Mladi so namreč eni najpogostejših uporabnikov urbane mobilnosti v Sloveniji. Žal pa so pogosto tudi udeleženci prometnih nesreč.

Raziskava, ki jo je med več kot 800 uporabniki e-skirojev in e-koles naredila Zavarovalnica Triglav, kaže, da se med vožnjo z e-skirojem le dobra polovica počuti varne, vsak tretji uporabnik e-skiroja pa je že doživel nezgodo. Mladi se v sklopu svojih urbanih mobilnostnih poti tudi redko odločajo za ključne varnostne elemente, kot so čelada, odsevna oblačila in dodatki. To pa je vzrok številnih nesreč in poškodb. Zato so se v družbeno odgovorni iniciativi »Ne bluzi, z glavo kruzi« Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative odločili za drugačen pristop. Škarje in platno so dali v roke mladim in njihovi ustvarjalnosti.

Star problem, nova rešitev

»Pripomočke za vidnost v prometu poznamo že desetletja, vendar mladi zelo redko posegajo po njih. Kadar izbirajo med vidnostjo in slogom, navadno zmaga slednji. Da je vidnost vendarle element, ki jim je pomemben, pa govori podatek, da je večino voznikov e-skirojev in e-koles najbolj strah, da bi jih vozniki avtomobilov spregledali. Zato smo mladim omogočili, da sami poiščejo način, da so lahko varni in v svojem slogu. Danes se starega problema vidnosti v prometu torej lotevamo na povsem drugačen način, z drugačnimi rešitvami in upravičeno pričakujemo tudi drugačen rezultat,« je dejala Ana Cergolj Kebler, vodja varne mobilnosti v Zavarovalnici Triglav.

Pomen dela z mlajšo generacijo v ospredje svojih aktivnosti postavlja Zavod Vozim, ki se mladim poskuša približati skozi delavnice in javne dogodke, s katerimi ozavešča o varni uporabi mikromobilnostnih sredstev. Njegov cilj je, da bi uporabniki med vožnjo z e-skirojem ali drugimi prevoznimi sredstvi urbane mobilnosti hitrost ustrezno prilagodili, čelado imeli vedno na glavi, telefon pa v žepu.

»Mladi so pomembni nosilci družbenih sprememb, o čemer smo se v našem delovanju že večkrat prepričali. In zato v drugi sezoni Inciative »Ne bluzi z glavo kruzi« znova mladi soustvarjajo za mlade. Mlade modne kreatorje postavljamo v središče pomembnosti sobivanja v prometu, v središče kreacij in ozaveščanja o pomembnosti, da smo vidni in videni v prometu. Na kreativen način, skozi kolekcijo oblačil sporočajo: »Dejmo se videt.« Njihovo sporočilo pa bomo v Zavodu Vozim skozi družbeno kampanjo in prek 300 delavnic na terenu prenesli tudi drugim mladim. Kampanja je namreč odlična osnova pogovora o varnosti, vidnosti, sobivanju in pomembnost biti vidni,« je poudaril David Razboršek, direktor Zavoda Vozim.

Inovativna kolekcija, ki so jo mladi ustvarili za mlade

Izziv malce drugačnega ozaveščanja svojih vrstnikov in drugih mlajših uporabnikov urbane mobilnosti so sprejeli tudi študenti modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehniške fakultete v Ljubljani. Nastala je inovativna kolekcija odsevnih oblačil in vidnih dodatkov, na katero so ponosni tudi na fakulteti, ki se v svojih projektih rada povezuje z različnimi partnerji.

»Oblikovanja kolekcije smo se lotili kot oblikovalski tim. Vsak študent je raziskal temo, kako varovalna oblačila in dodatke narediti sodobne, všečne, univerzalne, funkcionalne in atraktivne za mlade in tudi širše. Vse ideje smo skupinsko komentirali in si pomagali s konstruktivnimi kritikami in rešitvami. Tako se je razvilo pet glavnih tem, ki so se razlikovale v inspiraciji in tehnični izvedbi. V kreacije so vključeni najsodobnejši odsevni materiali, kot so odsevno blago, odsevna folija, odsevna tiskarska pasta, odsevni sukanec in preje ter kresničke. Odsevni materiali so pametno in neopazno združeni s klasičnimi oblačilnimi materiali,« je ustvarjalni proces nastanka kolekcije orisala Sara Valenci, asistentka na katedri za oblikovanje tekstilij in oblačil Naravoslovnotehniške fakultete (NTF), ki je skupaj s prof. Natašo Peršuh in z asistentko Nastjo Sagadin Grmek sestavljala mentorski tim projekta.

Ideje z modne steze uporabne tudi v praksi

Posebna nagrada in priznanje za ekipo študentov je bila tudi nedavna predstavitev kolekcije na Tednu mode v Ljubljani. S pomenljivim sloganom »Dejmo se videt« mlade in malce starejše uporabnike urbanih (mikro)mobilnostih sredstev ozaveščajo o pomenu ustrezne vidnosti v prometu, ki bo še posebej na udaru v prihajajočih jesensko-zimskih mesecih.

»Glavni čar projekta je bil proces, pri katerem se je vsak član naše študentske ekipe poglobil vase in se vprašal, kako bi sam vključil svetlobno odsevne materiale in elemente v svoj vsakdanji slog in estetiko. Naše kolekcije resnično odražajo to, da lahko vsak posameznik ne glede na svoj osebni slog poskrbi za boljšo vidnost in varnost v prometu. Upam, da bo naša kolekcija navdihnila ljudi, da s predstavljenimi idejami in tehnikami najdejo načine, kako svetlobno odsevne materiale vključiti v svoj vsakdanji slog,« je dejal eden od ustvarjalcev kolekcije »Dejmo se videt«, študent NTF Anže Orešnik.

Iniciativa skupaj s kolekcijo sedaj vstopa v širši javni prostor, kjer se želi mladim približati tudi skozi delavnice in javne dogodke, s katerimi ozavešča o varni uporabi urbane mobilnosti. Njen cilj pa je, da bi izdelki iz kolekcije v prihodnje tudi v praksi zaživeli med mladimi.

Fotogalerija (foto: Zavarovalnica Triglav):

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine