Piše: Lea Kalc Furlanič
»Splet je ključni integracijski element, zato je razumevanje in izkoriščanje njegovih zmogljivosti pri razvoju inovativnih rešitev ključno«
»To je tudi razlog, da smo programe digitalnih tehnologij osredotočili na splet, kar nam omogoča uspešno odzivanje in prilagajanje vsebin na izzive hitro razvijajočega se digitalnega sveta,« poudarja izr. prof. dr. Matej Mertik, predstojnik oddelka za spletne in informacijske tehnologije na univerzi Alma Mater Europaea. Z njim smo se pogovarjali o dodiplomskem študijskem programu Spletne in informacijske tehnologije ter o magistrskem programu Spletna znanost in tehnologije na univerzi Alma Mater Europaea.
Zakaj izbrati program Spletne in informacijske tehnologije?
Razvoj rešitev in digitalnih storitev je danes izrazito interdisciplinarno področje, na katerem je zaznati veliko potrebo po strokovnjakih. V Sloveniji na primer izobrazimo približno 2500 strokovnjakov s področja informacijskih tehnologij letno, vendar pa je potreba danes veliko večja, saj bi jih potrebovali 6000, kar nas uvršča med države v EU, ki imajo na tem področju največji primanjkljaj. Sam poklic pa je izrazito ustvarjalen, ima velik vpliv na družbo in ne nazadnje velike karierne priložnosti tako doma kot v svetu. Omogoča veliko svobode pri delu, danes se rešitve ustvarjajo v virtualnih skupnostih in timih, prav zato so naši programi tudi zasnovani v izvedbi online z delavnicami v živo.
Kakšen je profil študentov, ki jim predavate?
Na prvi stopnji imamo veliko mladih, ki se k nam vpisujejo s srednješolske ravni, imamo pa tudi študente ob delu, ki so se odločili za ta znanja pri svojem delu zaradi perspektive ali iz drugih razlogov. Moje področje pokriva vsebine, vezane na podatke in umetno inteligenco ter tehnologije odprte kode, študentje pa me srečajo na vseh bolonjskih stopnjah vključno z novim doktorskim programom Uporabna umetna inteligenca.
Česa jih želite naučiti?
Mlade ljudi je danes treba naučiti predvsem načina razmišljanja razvoja in uporabe tehnoloških rešitev v širšem pogledu ter pri tem razvijati njihovo osebno integriteto, etiko in odgovornost, veščine sodelovanja v različnih razvojnih skupinah in skupnostih. Ob tem jih želimo naučiti tudi podjetniškega razmišljanja in ustvarjalnega dela, kar danes digitalne tehnologije v resnici so, živ organizem torej, ki se ga ni mogoče priučiti brez sodobnih pristopov treningov, izobraževanj, razvoja veščin in praks, zato tudi poudarek na praksah in aplikativnem delu v vseh naših programih. To mladim potem omogoča prilagodljivost, opravljanje različnih poklicev in karier v življenju. In ne le da digitalne tehnologije omogočajo delo na daljavo, delo v virtualnih timih in podjetjih, te tehnologije so danes pravzaprav stičišče sodobne družbe, zato študente spodbujamo k mednarodnim možnostim, individualnim pristopom, manjšim skupinam, pri izvedbi pa sodelujemo tudi s tehnološkimi partnerji.
Ali lahko gredo domači študentje na izmenjave v tujino? S kakšno popotnico znanja jih opremite?
Naša priporočila vsem študentom so, da v okviru izbirnosti predmetov programov te opravijo v sklopu izmenjav Erasmus na naših partnerskih univerzah in organizacijah v Evropi, kjer imamo podpisanih več kot 40 sporazumov. Prav tako lahko v okviru našega izobraževanja v tujini opravljajo tudi prakse. Ravno v tem tednu na primer vzpostavljamo novo sodelovanje in možnosti praktičnega dela s tehnološkim podjetjem v Španiji. In več, preko programa Erasmus v naše pedagoško in raziskovalno delo vključujemo tudi gostujoče predavatelje z drugih univerz.
Razpisujete tudi magistrski program Spletna znanost in tehnologije. Del njegovih vsebin sta tudi kibernetska varnost in umetna inteligenca. Je veliko zanimanja za ta program?
Za oba modula programa imamo vsako leto večje zanimanje, kar kaže, da smo potrebe in priložnosti na trgu dobro prepoznali. Ker smo mlada organizacija s stebrom digitalnih programov v slovenskem prostoru, seveda še ne moremo biti tako prepoznani kot so programi naših javnih univerz, ne glede na to pa nas tehnološki partnerji in javnost postopoma prepoznavajo kot relevantno in kakovostno institucijo tudi na tem področju predvsem zaradi našega dela, mednarodnih povezav, kakovostnih diplomantov in profesorskega kadra ter seveda vsebin.
Kje se vaši študentje lahko zaposlijo, ko končajo študij?
Poklic strokovnjaka s področja digitalnih tehnologij je seveda visoko zaposljiv poklic, za katerega vlada velik interes, strokovnjaki s tega področja pa so zaposljivi v številnih podjetjih in organizacijah, ustvarjajo svoja podjetja ali se samozaposlijo, kar velja tudi za naše diplomante, saj se namreč prav vsak zaposli ali prezaposli na področju tudi že v času študija.
Izpostavljen stavek:
V Sloveniji izobrazimo približno 2500 strokovnjakov s področja informacijskih tehnologij letno, vendar pa je potreba danes veliko večja, saj bi jih potrebovali 6000.