Kranjski policisti so včeraj v mestni ulici obravnavali prometno nesrečo med otrokom kolesarjem in voznikom osebnega avtomobila. Nesrečo je zaradi neupoštevanja pravil o prednosti povzročil otrok. Poškodovan ni bil. V postopku policisti preverjajo odgovornost staršev za nesrečo.
Kolesarji se v letošnjem letu kljub zgodnemu lepemu vremeni še niso začeli v večjem številu pojavljali v prometnih nesrečah, prihajajo pa meseci, ko bo takih nesreč več. Lani so bili v celem letu udeleženi v 155 nesrečah, povzročili pa so jih približno polovico. Umrl ni noben kolesar, leto prej sta umrla dva, letos pa je bil kolesar eden od štirih umrlih na gorenjskih cestah.
Največ nesreč kolesarjev se je zgodilo v Kranju. Gre za približno 40 odstotkov vseh nesreč. Razlogi so v velikosti Kranja in mobilnosti prebivalcev, ki za vožnjo po mestu vedno več uporabljajo tudi kolo.
Kolesarji so enako kot vozniki udeleženci v prometu in zato tudi zanje veljajo enaka prometna pravila, glede stopnje alkohola, pravil o prednosti, prilagojene hitrosti vožnje, strani in smeri vožnje in ostalega. To so v segmentu nesreč kolesarjev tudi najpogostejši razlogi za nesreče, več pa je tudi padcev kolesarjev zaradi »nerodnosti«, prevažanja vrečk, košar, vrtnega orodja in podobno. Vsako odstopanje od pravil varnega jih spravlja v nevarnost in povzroča tveganje.
Med tveganimi manevri je tudi vožnja vštric in v strnjenih skupinah. Vožnja eden ob drugem je prepovedana, razen v primeru treningov pod licenco kolesarske zveze po pogoji iz zakona. Take vožnje se poslužujejo tudi posamezni entuziasti in skupine, torej neprofesionalci, in se spravljajo v nevarnost, ker zasedejo precejšen del ceste. To je kršitev, na katero bodo policisti reagirali, so sporočili iz kranjske policijske uprave.
Najbolj izpostavljene in nevarne ceste so mestna središča zaradi križanj prometnih površin in gostega prometa, ceste zunaj naselij zaradi višjih hitrosti, in klanci.
Vedno bolj pa se uveljavljajo tudi električna prevozna sredstva. Električno kolo je opremljeno z električnim motorjem in jim pomaga pri poganjanju kolesa. Končna hitrost je omejena na 25km/h in zahteva nekoliko drugačen stil vožnje. Kolo je težje, ustavi se kasneje. Zato, preden se odpravijo na vožnjo z električnim kolesom, naj dodatno obvezno preverijo delovanje zavor na kolesu in naj poskrbijo za ustrezno vzdrževanje.
V prometni nesreči na Brezovici je bil včeraj okoli 13 ure udeležen kolesar v katerega je voznik osebnega vozila trčil pri vzvratni vožnji iz stranske ceste na glavno cesto. Kolesar je bil po nesreči odpeljan na UKC Ljubljana, kjer pa je bilo ugotovljeno, da je v prometni nesreči dobil lahke telesne poškodbe. Policisti so vozniku izdali plačilni nalog.
Okoli 16.00 ure pa se je zgodila prometna nesreča na Dolenjski cesti v Ljubljani, v kateri je bil prav tako udeležen kolesar. Voznica osebnega vozila je zaradi nepravilnega premika z vozilom trčila v kolesarja, ki je zaradi tega padel in se pri tem lažje poškodoval. Policisti so voznici izdali plačilni nalog.