Piše: Nova24tv.si
Ursula von der Leyen je skoraj nemudoma po ponovno izvolitvi za predsednico Evropske komisije potrdila, da se bo še naprej zavzemala za prepoved vozil z motorji na notranje izgorevanje. Skrajni rok je torej še vedno postavljen v leto 2035.
Nova (stara) predsednica komisije je številne zelene politike predstavila kot nekakšne gospodarsko propulzivne programe, pri čemer naj bi si za vzor vzela upehanega predsednika ZDA Bidna. Tako kot je ta integriral vrsto zelenih politik v zakonodajo, katere nominalni cilj je zmanjšanje inflacije, je tudi von der Leyenova “prodala” nadaljevanje zelenega ludizma z uporabo konservativnejše terminologije.
Politico poroča, da je strategijo za zmanjšanje industrijskih emisij poimenovala “Čisti industrijski načrt”, ukinitev fosilnih goriv v “ukrep za zmanjšanje cen energije”, varovanje oceanov “modri program” ekonomske rasti. Nova politična realnost Evropske unije, ki jo zaznamuje vzpon konservativnih političnih skupin v Evropskem parlamentu je imel (zaenkrat) predvsem terminološki, ne pa tudi dejanskega vpliva.
Prepoved vozil z notranjim izgorevanjem ostaja
Eden izmed najbolj prepoznavnih ukrepov “zelenega ludizma”, prepoved vozil z motorji na notranje izgorevanje, torej ostaja. Finance poročajo, da se bo predsednica komisije v prihodnje zavzemala za implementacijo izjeme in sicer, da bi nekatera vozila s tradicionalnim pogonskim agregatom, tista ki uporabljajo t.i. e-goriva, lahko ostala.
“Cilj podnebne nevtralnosti za leto 2035 za avtomobile … bo zahteval tehnološko nevtralen pristop, pri katerem bodo e-goriva imela vlogo z usmerjeno spremembo uredbe kot del predvidene revizije,” je zapisano v njenem predvolilnem programu.
Dotični ukrep je v preteklosti naletel na ostre kritike. Evropska unija se namreč na tak način odpoveduje “state of the art” industriji, ki je vodilna tudi v svetovnem merilu. Kar pa ne velja tudi za sorodno industrijo električnih vozil, kjer zaradi dosegljivosti resursov in ekonomije obsega prednjači Kitajska.
Ukrep je izrazito vprašljiv tudi v luči dejstva, da zanimanje potrošnikov za povsem električna vozila v Evropi drastično pada. Finance poročajo le o eni izjemi in sicer Italiji, kjer so zadnji mesec uvedli nove subvencije za nakup električnih avtomobilov.