3.3 C
Ljubljana
četrtek, 19 decembra, 2024

»Salvator Mundi« – Skrivnost najdražje slike vseh časov

Piše: Jože Jan

»Salvator  Mundi«, najdražja slika vseh časov in edina slika Leonarda Da Vincija v zasebnih rokah, vsebuje »najbolj neverjetno zgodbo v svetu umetnosti«. Tako je predstavljena v dokumentarnem filmu »Izgubljeni Leonardo« (The lost Leonardo), danskega ustvarjalca Andreasa Koefoeda, ki se je predstavil na rimskem festivalu.

Okoli te slike, danes v rokah dediča savdskega prestola Mohameda bin Salmana, se prepletajo polemike in skrivnosti. Mohamed bin Salman je leta 2017 zanjo na dražbi pri Christie’s plačal skoraj 400 milijonov evrov.

Sliko so nekateri poimenovali »moška Mona Lisa«, drugi je pa ne štejejo med izvirnimi deli Da Vincija.

Ameriški trgovec Alexander Parish je sliko leta 2005 kupil za 1.010 evrov. Vedel je, da gre za podcenjeno sliko, vendar ni nikoli mislil, da je Da Vincijeva. Tudi ugledna kustosinja Dianne Modestini, kateri je Parish zaupal restavriranje slike, je bila mnenja, da je to delo enega Da Vincijevih učencev.

Toda pri čiščenju in odstranitvi barve, dodane v prejšnjih obnovah, je Dianne razkrila, da so Kristusove zgornje ustnice »enake kot ustnice Mone Lise« in se je prepričala, da je »Salvator Mundi« pravi Da Vinci.

Med polemikami, ali je resnični Da Vinci ali ne, je londonska narodna galerija sliko leta 2011 razstavila in predstavila kot »zadnjega Leonarda«. Razstava je pritegnila pozornost na tisoče ljudi, ki so celo spali pred muzejem in plačali do 400 dolarjev za vstopnico.

Poleg Britanske nacionalne galerije je pristnost Da Vincija potrdil tudi francoski muzej Louvre ob razstavi leta 2019 v spomin na 500-letnico Da Vincijeve smrti, čeprav končno »Salvator Mundi« ni bil razstavljen, ker je že bil v rokah savdskega dediča.

Na žalost je »Salvator Mundi« še vedno v zasebnih rokah in ga ni mogoče občudovati v nobenem muzeju.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine