3.9 C
Ljubljana
nedelja, 17 novembra, 2024

(MISEL ZA GOSPODOV DAN) Izlitje Svetega Duha in rojstni dan Cerkve

Piše: Blagovest.si

Iz svetega evangelija po Janezu (15,26-27;16,12-15): “Kadar pa pride Tolažnik, ki vam ga bom jaz poslal od Očeta, Duh resnice, ki izhaja od Očeta, bo on pričeval o meni. Pa tudi vi boste pričevali, ker ste od začetka pri meni. Še mnogo vam imam povedati, a zdaj bi še ne mogli nositi. Ko pa pride on, Duh resnice, vas bo vodil k popolni resnici; ne bo namreč govoril sam od sebe, temveč bo govoril, kar bo slišal, in vam bo oznanjal prihodnje reči. On bo poveličal mene, ker bo jemal iz mojega in oznanjal vam. Vse, kar ima Oče, je moje; zato sem rekel, da bo jemal iz mojega in oznanjal vam.”

Za praznik “binkošti” – beseda izhaja iz grške besede za “petdeset” – je znano, da ga praznujemo sedem tednov oz. petdeset dni po veliki noči. V starem judovstvu je bilo petdeset dni po judovski pashi (tj. mimohodu, judovski veliki noči v spomin na noč, ko so Izraelci zapustili Egipt in se podali čez Rdeče morje) tako imenovani “praznik tednov”. Judje ga imenujejo “šavout” kot spomin na dan, ko je bila Judom sedem tednov po izhodu iz Egipta izročena postava. V mnogih judovskih skupnostih je navada, da se na ta dan prebere 613 zapovedi, ki so zapisane v Tori in so jih Judje dolžni spoštovati.

V krščanstvu pa binkošti – petdeseti dan po veliki noči – pomeni rojstni dan Cerkve. Po tistem, ko je Jezus šel v nebesa, so učenci živeli po njegovi obljubi, da bo poslal Tolažnika. To je Jezus izrazil v svojem poslovilnem govoru na večer pred trpljenjem. Obljubil jim je, da ne bodo sami in da bo poslal Svetega Duha, ki se v grščini imenuje “parakletos”, kar največkrat prevajamo kot Tolažnik, vendar je potrebno izpostaviti tudi druge dimenzije tega izraza – gre za POMOČNIKA in ZAGOVORNIKA. Brez Svetega Duha je nemogoče biti kristjan, nemogoče je verovati, še bolj pa moliti. Vsaka naša molitev je torej posledica delovanja Svetega Duha. Naša težava pa je predvsem naša relativna zaprtost, da bi Sveti Duh lahko preko nas v polnosti deloval.

Zanimivo je, kako zgornji evangelijski odlomek izraža temeljne lastnosti Svetega Duha in njegovo “funkcijo”. V veroizpovedi izražamo, da je Sveti Duh Bog in Gospod, “ki oživlja” in “ki izhaja iz Očeta in Sina”, ter ga “z Očetom in Sinom molimo in slavimo” in je “govoril po prerokih”. Jezus učencem sam pove, da bi jim lahko povedal še veliko več, kot jim je. Vendar sedaj odhaja in se vrača k Očetu, in celo bolje je za učence, da Jezus gre, ker sicer Sveti Duh ne bo mogel priti k njim. Sveti Duh je torej NEKDO (ne nekaj), ki je od vekomaj. Deloval je že po starozaveznih prerokih. A takrat še ni prišlo do izlitja Svetega Duha. To se je zgodilo šele na binkošti. Jezus je namreč obljubil, da ostaja z nami vse dni do konca sveta, kot pravi v zaključku Matejevega evangelija. Z nami ostaja po evharistiji, kar bi bilo nemogoče, če ne bi poslal Svetega Duha. Vsako spremenjenje kruha in vina v Jezusovo telo in kri se zgodi v moči Svetega Duha. Ozdravljenja, ki se dogajajo danes, po naših molitvah izvaja Jezus po Svetem Duhu. Sveti Duh je neviden, neotipljiv, izraža se preko znamenj (golob, ognjeni jeziki), prepoznamo pa ga po sadovih njegovega delovanja, o sadovih Svetega Duha v drugem berilu govori tudi apostol Pavel (TUKAJ).

Več si lahko preberete TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine