1.6 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

(MISEL ZA GOSPODOV DAN) Blagor vam, ki trpite – kajti v vaše trpljenje vstopa Bog!

Piše: Kuloar.si

Iz svetega evangelija po Luku (Lk 6,17.20-26): Tisti čas je Jezus šel z dvanajsterimi dol in se ustavil na ravnem kraju. Ob njem je bila velika množica njegovih učencev in silno veliko ljudstva iz vse Judeje in Jeruzalema ter iz tirskega in sidónskega primorja. Jezus se je ozrl po svojih učencih in govóril: »Blagor vam, ubogi, kajti vaše je Božje kraljestvo. Blagor vam, ki ste zdaj lačni, kajti nasičeni boste. Blagor vam, ki zdaj jokate, kajti smejali se boste. Blagor vam, kadar vas bodo ljudje sovražili, izobčili in sramotili ter vaše ime zavrgli kot zlo zaradi Sina človekovega! Razveselite se tisti dan in vriskajte od sreče, kajti vaše plačilo v nebesih je veliko. Prav tako so namreč njihovi očetje ravnali s preroki. A gorje vam, bogataši, kajti svojo tolažbo že imate. Gorje vam, ki ste zdaj siti, kajti lačni boste. Gorje vam, ki se zdaj smejete, kajti žalovali in jokali boste. Gorje vam, kadar bodo vsi ljudje lepo govorili o vas, kajti prav tako so njihovi očetje delali z lažnimi preroki!«

Tokratni odlomek o blagrih bi marsikomu morda povzročil kar nekaj nelagodja. Morda zato, ker smo bolj navajeni na blagre iz Matejevega evangelija, kjer je izpuščeno tisto »gorje«. Morda pa tudi zato, ker se nam pripoved o blagrih včasih zdi kar nekoliko nerealna, kot nekakšna tolažba za trpljenje na tem svetu. In se velikokrat začudeno sprašujemo, kako to, da je toliko krivic, Bog pa, kot da tega ne vidi? In se nekako sprijaznimo, da tako pač mora biti. Denimo, da imamo nekakšnega mesijo, ki je nesramno dobro plačan z vrtoglavimi zneski in si sedaj želi vstopiti še v politiko, medtem ko imamo na drugi strani brezpravno rajo brez upanja na boljše čase.

Pa vendar stvari niso tako zelo enostavne. Če se nekoliko ozremo k temu, kar pravi prvo berilo za to nedeljo (in z njim tudi psalm – glej TUKAJ), lahko opazimo, da Božja beseda dejansko obljublja blagoslov tistemu, ki postavi Boga na prvo mesto in sledi Božji volji. Pa čeprav morda sami vidimo, da na prvi pogled ni tako. A vendarle: Jezus pozna naše stiske, tako kot je poznal stiske ljudstva v tistem času, tudi vse tiste oblike socialne neenakosti in izključenosti mnogih slojev. Tu je sicer naštetih manj blagrov od tistih osem, ki jih že poznamo. Verjetno tudi zato, ker je zadnji od naštetih blagrov tisti, ki pojasnjuje vse ostale – torej, če sledite Jezusu, boste morda res deležni nevšečnosti, preganjanj in stisk, a vendar, te stiske imajo svoj kapital. Tudi v sedanjem času opažamo, kako težko je biti kristjan navzven, ko je treba včasih tudi javno povedati, zakaj ne sledim tem in onim trendom, zakaj na primer zagovarjam varovanje človekovega življenja od spočetja do smrti. Vemo, kako občutljivo vprašanje je to in kako hitro varuhi »svetega grala« abortusa hitro poskočijo, če si kdo drzne dregniti v to sveto kravo.

Več si lahko preberete TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine