Skupina Gen-I uvaja novo storitev E-mobilnost, ki njihovim odjemalcem omogoča plačilo uporabe javnih polnilnih postaj za električna vozila prek rednih mesečnih položnic. Pri tem so se povezali z družbo Elektro Ljubljana, ki upravlja z mrežo polnilnic Gremo na elektriko. Električno mobilnost so uspešno uvedli tudi v svoj vozni park.
Kot je na današnji novinarski konferenci na sedežu skupine v Ljubljani pojasnil predsednik uprave Gen-I Robert Golob, storitev temelji na uporabniški kartici, s katero lahko njihovi odjemalci na katerem koli polnilnem mestu – zaenkrat v sklopu mreže Gremo na elektriko – napolnijo vozilo, strošek pa se jim obračuna prek rednega mesečnega računa za električno energijo.
“Tako uporabnikom ne bo treba skrbeti, čigava je polnilna infrastruktura, ali imajo na kartici dovolj dobroimetja in koliko morajo plačati vnaprej,” je poudaril Golob. Za uporabo storitve bo treba plačati en evro mesečne naročnine, vsa za polnjenje porabljena elektrika pa bo prvih 12 mesecev brezplačna.
V Gen-I stremijo k temu, da bi bila cena elektrike za polnjenje enaka tisti, ki jo ima uporabnik za ostalo elektriko. “Strošek bo tako primerljiv ne glede na lokacijo polnjenja,” je pojasnil Golob in dodal, da bo po izteku 12-mesečnega promocijskega obdobja strošek dosegel nekaj evrov mesečno.
Električno mobilnost je Gen-I uvedel tudi v svoj vozni park. Pred približno letom dni so sprejeli odločitev, da bodo kupovali le še električne avtomobile in priključne hibride. Kot je poudaril Golob, se je rešitev izkazala za zelo uspešno, saj vsak dan znova dokazujejo, da je doseg električnih avtomobilov dovolj velik za vsakodnevno rabo. “Pričakujem, da bo v letu dni elektrificiran naš celoten vozni park,” je dejal.
Zaposleni so namreč z izmenjavo električnih avtomobilov te lahko preizkusili v praksi. Po Golobovih besedah se je izkazalo, da je tudi za nekoliko daljše poti povsem dovolj polnjenje v garaži na sedežu skupine. “Sam se na delo vsak dan vozim sto kilometrov v eno smer. Uporabljam lahko le polnilnico v službi, saj je doma nimam, pa kljub temu še nikoli nisem potreboval vmesnega polnjenja na bencinskem servisu ali kje drugje,” je poudaril Golob.
Družba ima nekaj več kot 35 električnih avtomobilov in 25 polnilnic zanje. Sistem s tako veliko polnilnicami lahko po besedah člana uprave Andreja Šajna deluje samo, če temelji na tehnologijah pametne optimizacije.
Kot je pojasnil Sandi Kavalič iz Gen-I, so namreč želeli ponuditi rešitev, ki ne bi zahtevala večjih stroškov za nadgradnjo omrežja ali priključkov. V praksi je to videti tako, da sistem ob priklopu vozila, ki ima denimo izpraznjeno le četrtino baterije, s polnjenjem ne začne takoj, temveč ga zamakne za uro ali dve. Prav tako prilagaja priključno moč glede na nujnost polnjenja.
Tehnologija s tem preprečuje preveliko obremenitev omrežja, ki bi nastala, če bi se vsi avtomobili začeli polniti na primer ob osmih zjutraj, ko zaposleni prispejo v službo. Vozila, ki imajo baterijo bolj izpraznjeno, začne polniti prej oz. z večjo močjo, tista z bolj napolnjeno pa pozneje oz. z manjšo močjo.