Piše: C. R.
Konzorcij za Bohinjsko progo, katerega namen je spodbujati razvoj Bohinjske proge kot medregijske in čezmejne hrbtenice trajnostne mobilnosti med Julijskimi Alpami in Jadranom, je pred kratkim obeležil prvo leto delovanja. Prihodnje leto med drugim načrtujejo vzpostavitev čezmejne povezave med Novo Gorico in Gorico.
V konzorciju so povezane občine, razvojne agencije in turistične destinacijske organizacije z območja ob železniški progi od Jesenic preko Nove Gorice do Sežane in Ajdovščine.
Na skupščini ob prvem letu delovanja so se prisotni predstavniki konzorcijskih partnerjev seznanili z dosedanjim delom delovne skupine konzorcija, ki jo sestavljajo predstavnik Posoškega razvojnega centra Miro Kristan, direktor Turizma Bohinj in koordinator Skupnosti Julijskih Alp Klemen Langus ter Matjaž Marušič kot predstavnik zainteresirane javnosti.
Izpostavili so konstruktivno sodelovanje z Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI) in Slovenskimi železnicami ter ostalimi deležniki na lokalnem, regijskem in državnem nivoju.
V načrtovanju je nadgradnja celotne Bohinjske proge, ki naj bi omogočila vzpostavitev daljinskega vodenja prometa ter ureditev potniške infrastrukture. Na ključnih železniških postajah je predvidena vzpostavitev večmodalnih potniških središč, ki bi omogočala enostavno prehajanje med različnimi načini mobilnosti.
V letu 2022 načrtujejo vzpostavitev čezmejne povezave med Novo Gorico in glavno železniško postajo v Gorici, ki bo omogočila prehajanje potniških vlakov preko meje in povezavo dveh železniških omrežij. “Pogovori glede načina izvajanja storitev so že v teku,” so sporočili Konzorcija za Bohinjsko progo.
Med drugim so izpostavili tudi sodelovanje s ključnimi deležniki na obeh straneh meje. “Republika Slovenija in dežela Furlanija Julijska krajina na nivoju tehničnih komisij dobro sodelujeta, Konzorcij za Bohinjsko progo pa predstavlja ‘glas terena’, ki s progo živi in lahko pogovore utiri v pravo smer,” so navedli.
Člani konzorcija so potrdili usmeritve in se hkrati strinjali, da je potrebno poskrbeti tudi za varnost, saj proga poteka po slikovitem, a zahtevnem terenu, ki terja veliko vzdrževalnih del. Pozornost je treba nameniti tudi valorizaciji kulturne dediščine Bohinjske proge in razvoju turističnih prevoznih produktov. Vsi našteti cilji pa morajo biti usklajeni z načeli celostnega prometnega načrtovanja in integracije vseh oblik mobilnosti v enoten sistem, izpostavljajo v Konzorciju za Bohinjsko progo.