Piše: Blagovest.si
Pred dobrimi dvajsetimi leti, ko je prišlo do strašnega terorističnega napada na ZDA, smo nejeverno gledali v televizijske ekrane in v živo spremljali šokanten prizor, ko je v stolpnico Svetovnega trgovinskega centra trčilo potniško letalo. Stolpnici sta se kasneje zrušili, število žrtev je poskočilo. Pojavile so se tudi prve teorije zarote, da so Američani to storili sami, a vse več je bilo znamenj, da za napadi stoji Al Kaida, islamistična teroristična organizacija, ki jo je kasneje nadigrala še bolj zloglasna Islamska država.
Ta dogodek je temeljito pretresel ves svet. Sprožil je številne debate tudi o verskem ekstremizmu, ki naj bi navdihoval teroristična dejanja. Seveda se je govorilo predvsem o islamu. Česa takšnega si v krščanskem okvirju niti nismo mogli predstavljati. Tedanji profesor religiologije in osnovnega bogoslovja na ljubljanski teološki fakulteti dr. Drago Ocvirk je v enem od slovenskih časopisov nekoliko ironično pripomnil, da takoj plača večerjo tistemu, ki mu našteje vsaj en primer katoliškega fundamentalizma v Sloveniji. Seveda se ni našel junak, ki bi našel takšen primer. Še več, ko je tedanji ljubljanski nadškof dr. Franc Rode za svoj zadnji ljubljanski božič leta 2003 za Pop TV odgovarjal na vprašanje ljubljanske džamije (takrat se še ni vedelo, da bo stala zelo blizu mestnega središča), je med drugim omenil, da pri islamu ni stroge ločitve med religijo, družbo in politiko. Ergo: džamija je lahko tudi politični prostor. Na izjavo ni bil nihče pozoren, dokler ni po dvotedenskem zatišju ostro zarobantil tedanji mufti Osman Đogić, z njim pa tudi vsi dežurni varuhi svobode. Pomagalo ni niti to, da je dr. Ocvirk citiral, kaj je o povezavi med politiko in religijo v reviji “Novi horizonti” zapisal sarajevski profesor dr. Šukrija Ramić, ki je dejansko potrdil to, kar je izrekel ljubljanski nadškof, kasnejši kardinal. Ki so ga v njegovih ljubljanskih letih imeli za nekakšnega nevarnega fundamentalista. In če pogledamo tedanji evropski kontekst: prav v tistem času je prišlo do postopnega umirjanja razmer na Severnem Irskem, kjer se politično-narodnostna delitev izvaja po verskem ključu (irski katoličani za republiko, britanski protestanti za kraljevino).
Več si lahko preberete TUKAJ.