1.6 C
Ljubljana
četrtek, 19 decembra, 2024

Slovenski poslovni klubi dobra opora slovenskemu gospodarstvu v tujini

 

 Piše: C. R.

Z željo, da bi lahko nudili pomoč čim večjemu številu slovenskih podjetij na različnih lokacijah po svetu, SPIRIT Slovenija že vrsto let sodeluje s slovenskimi poslovnimi klubi (SPK) v tujini in preko javnega razpisa s pomočjo Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo sofinancira njihove aktivnosti. V tem času so uspeli oblikovati razvejano mrežo klubov po celem svetu, ki slovenskim podjetjem ponuja pomoč pri vstopu ali širitvi poslovanja na tujih trgih, tujim podjetjem pa pri iskanju poslovnih partnerjev v Sloveniji. V letu 2022 agencija sofinancira delovanje 15 slovenskih poslovnih klubov po celem svetu.

SPIRIT Slovenija, ki deluje pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, s slovenskimi poslovnimi klubi v tujini intenzivno sodeluje že od leta 2008. Ti svojim znanjem in izkušnjami predstavljajo pomemben vir informacij za manjša in manj izkušena podjetja ter predstavljajo pomembno oporo slovenskemu gospodarstvu v tujini. Ključna dejavnost poslovnih klubov pa ni le odpiranje vrat slovenskim podjetjem na tuje trge, temveč tudi privabljanje tujih investitorjev v Slovenijo.

Aktivna pomoč podjetjem

Slovenski poslovni klubi praviloma združujejo predstavnike slovenskih podjetij oziroma v tujini živeče slovenske državljane, ki že vrsto let aktivno delujejo na tujih trgih ter s svojimi izkušnjami in odličnim poznavanjem lokalnega poslovnega okolja predstavljajo pomemben vir informacij za slovenska podjetja, ki želijo širiti poslovanje v tujino. Izvajajo številne aktivnosti v pomoč slovenskim podjetjem pri poslovanju na tujih trgih tako, da zagotavljajo poslovne informacije, svetujejo pri vstopu in poslovanju na trgu, pomagajo pri iskanju potencialnih poslovnih partnerjev ter pripravljajo poslovne dogodke in bilateralna poslovna srečanja.

S široko mrežo kontaktov pomagajo pri navezovanju stikov s podjetji ter lokalnimi in vladnimi institucijami v državi, omogočajo prenos izkušenj in znanja med člani kluba ter tako spodbujajo učinkovitejše poslovanje slovenskih podjetij v tujini. Ti klubi namreč odlično poznajo lokalno poslovno okolje, specifike poslovanja, običaje, imajo razvejano mrežo poznanstev, v njih se generira ogromno znanja, izkušenj in informacij o poslovanju na posameznem trgu, zato so odlična opora za slovenska podjetja.

Letos podprtih 15 klubov

Slovenski poslovni klubi so razvejeni po skoraj vseh celinah in dobro dopolnjujejo mrežo ekonomskih svetovalcev na diplomatsko-konzularnih predstavništvih RS v tujini. SPIRIT Slovenija v letu 2022 preko javnega razpisa  sofinancira aktivnosti 15 slovenskih poslovnih klubov v Avstriji, Belgiji, Braziliji, na Hrvaškem, v Italiji, Kanadi, na Kosovu, v Nigeriji, na Poljskem, v Ruski federaciji, na Slovaškem, v Srbiji, Tuniziji, Zambiji in ZDA. V letošnjem letu se je mreži poslovnih klubov v tujini na novo pridružila slovensko-nigerijska gospodarska zbornica, po nekajletnem premoru pa je del mreže letos ponovno tudi slovensko-kanadska gospodarska zbornica.

Razvejana mreža SPK

Poslovni klubi ponujajo neposredno pomoč podjetjem na tujih trgih. Tisti, ki delujejo na izvozno netradicionalnih, oddaljenih trgih (kot so denimo Tunizija, Nigerija, Zambija, Brazilija) so pomembni predvsem z vidika posredovanja informacij o gospodarskem okolju in načinih poslovanja ter informiranja podjetij o poslovnih priložnostih. Pomembnost poslovnih klubov na drugih trgih (na primer Poljska, Slovaška, Kanada, ZDA, Belgija) pa je v pomoči podjetjem pri navezovanju stikov s potencialnimi tujimi kupci.

»Veseli nas, da je mreža slovenskih poslovnih klubov čedalje bolj razvejana, saj so klubi prisotni že skorajda po celem svetu in tako slovenskim podjetjem lahko ponudijo učinkovito pomoč pri vstopu ali širitvi poslovanja na tujih trgih. Pokriva tudi bolj oddaljena tržišča, kot sta Južna Amerika in Afrika, kar je velika prednost za slovenska podjetja, ki jih zanimajo tamkajšnji trgi. Želimo si, da bi se mreža klubov v prihodnje še razširila, saj je, kot pravijo slovenska podjetja, s tovrstno podporo lažje vstopati na tuje trge,« pravi Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija.

Nujna dobra priprava

Predstavniki slovenskih poslovnih klubov v tujini slovenska podjetja pozivajo, naj se dobro pripravijo za vstop na tuji trg, in naj se vstopa ne lotevajo spontano, po naključju, predvsem pa naj ne podcenjujejo pomembnosti priprave ter vseh stroškov vstopa na posamezno tržišče. Pred vstopom naj tudi temeljito analizirajo trg, ponudbo in povpraševanje ter konkurenco. S tem bodo namreč prihranila čas in stroške zaradi morebitnih napak.

Matjaž Vnuk, DAIHEN VARSTROJ d. d.: »Na Slovaškem, kjer imamo precejšnje poslovne interese, že vrsto let sodelujemo Borutom Meršakom, predsednikom Združenja občanov in podjetij Republike Slovenije in Slovaške republike. Poslovni klub s svojimi člani, zunanjimi sodelavci in predsednikom s svojimi izkušnjami za nas predstavlja pomemben vir informacij, s pomočjo katerih pridemo do poslovnih priložnosti, ki jih nato z angažiranostjo naših strokovnjakov tudi uspešno realiziramo. Tako nam je doslej uspelo uspešno prodati naše izdelke nekaterim slovaškim podjetjem, odprtih pa imamo še nekaj priložnosti, za nekatere od njih verjamemo, da nam jih bo uspelo realizirati.«

Podjetje DAIHEN VARSTROJ; d. d. je vključeno tudi v program Nadaljnja rast in razvoj podjetij s tujim in mešanim kapitalom, ki ga SPIRIT Slovenija izvaja za že obstoječe tuje investitorje v državi.

Zdenka Pečnik Kočevar, direktorica, Ograje Kočevar, d. o. o.: »Sodelovanje s Slovensko gospodarsko zvezo iz Celovca je za nas izjemnega pomena. Naše podjetje že vrsto let nastopa tudi na trgih v tujini, pri čemer je avstrijski trg med zahtevnejšimi, kar zadeva vstop nanj. Poslovni klub nam omogoča poslovno povezovanje s podjetji in organizacijami, ki imajo podobne ali ujemajoče se interese. Dejansko gre za poslovno platformo, ki skrbi za kakovost in rast obsega poslovnih stikov. Člani, vodstvo in zaposleni Slovenske gospodarske zveze so izjemno srčni in vedno pripravljeni na pomoč. Dejstvo je, da so pri sklepanju poslov osebni stiki in poznanstva s predstavniki drugih podjetji nepogrešljivi. Poslovni klub nam omogoča, da jih vzpostavimo, razvijemo in krepimo. Pri vstopanju na trge tujih držav je tovrstno povezovanje še bolj pomembno, kot pri skrb za rast in razvoj na domačem trgu, kjer se glavni akterji v veliki meri že poznamo. Pri naši uspešni rasti na trgu Avstrije imata sodelovanje s Slovensko gospodarsko zvezo v Celovcu in agencija SPIRIT Slovenija izjemno pomembno vlogo. Naš razvoj na tujem trgu bi bil brez tega počasnejši, zahtevnejši in težji.«

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine