Piše: Tanja Brkić (Nova24tv)
RTV Slovenija je z intervjujem frontmana petkovih protestnikov Jaše Jenulla prestopila rubikon okusnega. Gosta iz elitne ljubljanske družine, ki sicer izhaja iz nekdanjega totalitarnega sistema, so predstavili kot borca proti eliti in za demokracijo. S pomočjo Vuka Čosića in voditeljice Ksenije Horvat se da očitno tudi največjega kršilca predpisov predstaviti kot borca proti “sistemu”.
Jaša Jenull sicer zanika, da je z demonstracijami začel zaradi izgube privilegijev, saj je dejal, da “že pet let ni dobil nobenih sredstev, saj je preveč birokratičnih ovir, najlažje nam je, da sami financiramo projekte”, je izjavil frontman petkovih protestov, ki ima očitno več kot dovolj pod palcem, da si lahko privošči gledališke predstave sredi belega dne med tednom.
Jenull je svoje življenje posvetil tako imenovani umetnosti, večino svojega časa posveča gledališču, preizkusil pa se je tudi kot režiser. Kot je dejal v oddaji, mu je najljubša “interakcija z občinstvom”, to pa se je očitno odločil prenesti tudi na proteste pod izgovorom, da to dela “za demokracijo” in za “civilno družbo”, čeprav je na vprašanje voditeljice, ali bi se tudi resno lotil reševanja dejanske problematike, s katero se soočajo ljudje, na politični sceni, to zanikal.
Važno, da so zmagali “naši”
Seveda, Jenullu ni v interesu ukvarjati se z dejanskimi problemi in reševanjem le teh, saj to zahteva več kot le besedičenje in skakanje po ulicah. Eden igralec na slovenski politični sceni je res dovolj (Marjan Šarec). Pobudnik protestov je izrazil veselje nad “zmago civilne družbe” na volitvah, vendar na konkretno vprašanje voditeljice “Kaj sedaj?”, in “Kako se bodo lotili reševanja aktualnih problemov?”, ne premore več od solate besed, češ da se “delo začenja z grajenjem nekih zavezništev, iskanjem skupnih poti, v katero so vključeni vsi od posameznikov do predsednika vlade, ne vemo čisto točno”, je dejal in s tem potrdil, da se mu niti ne sanja, kaj je realnost tako običajnih ljudi in njihovih težav, še manj pa odgovornost in sistem delovanja resne politike.
Protesti so bili skrbno načrtovani
Jasno je, da je bilo organiziranje petkovih protestov le Jenullov gledališki eksperiment, s katerim se je lahko tudi sam ukvarjal, se javno izpostavil in nase privlekel medijsko pozornost, ki se je zdaj “otepa in mu je odveč”, čeprav je bil to eden od ciljev. Priznal je tudi, da so bile možnosti za sodelovanje naklonjene tudi določene stranke, ki so videle opcijo za širjenje svoje prepoznavnosti. “Pomembno je bilo, da se vzdržuje ta protestni naboj, da ohranjamo petkov termin in z vsakim novim tednom naslavljamo nove stvari ki jih je naredila vlada v preteklem tednu,” je dejal Jenull, pri čemer je jasno povedal, da je iztočnice za svojo “gledališko predstavo” na protestih namerno črpal iz kritike vlade in spodbujal protestniško nasilje, dodal pa je, da se je pri tem potrudil “uporabiti neke nove inovativne načine z uporabo gledaliških sredstev“.
Ko reče to Svetlana Makarovič, je umetnost, ko to izjavi Janša – se gre protestirat
Kako daleč segajo dvojna merila Jenulla, dokazuje že njegova izjava, da se je pobude za demonstracije odločil po enem od tvitov Janeza Janše, ki je zanikal še eno od mnogih nebuloz novinarjev na RTV Slovenija, in sicer višanje plač nekaterim ministrom. “Ne širite laži. Plačujemo vas za to, da v teh časih informirate, ne pa zavajate javnost. Očitno je vas preveč in ste predobro plačani,” je takrat zapisal, to pa naj bi Jenulla pognalo “v boj za demokracijo” hkrati pa se poraja dvom v njegovo zanikanje, da se ni šlo za izgubo privilegijev, ko je bil očitno ravno “denar” za Jenulla sprožilec. In medtem, ko so absolutno normalne besede spodbudile Jenulla v proteste, po drugi strani vulgarno pesniško zbirko Svetlane Makarovič, označi kot enostavno “jezno brutalno oblikovano pesniško zbirko”, ki se njemu zdi popolnoma v redu. To je v redu, ko pa Janša na dostojen način zanika laži, pa se gre protestirat?
Zanikati, da si del priviligirane elite in hkrati ravnodušno trditi, da ti je izpolnjevanje dokumentacije za pridobivanje finančnih sredstev odveč in nepotrebno, saj si lahko privoščiš financiranje skakanja v dolgih “gatah” po ulici, sam, je kontradiktorno. In je norčevanje iz poštenih Slovencev in inteligence gledalcev, ki so morali prenašati ta agitprop za denar vseh nas.