Piše P.T.
Družba Salonit Anhovo je imela v preteklem letu več kot 78 milijonov evrov prihodkov, kar je za 3 % več kot leta 2019. Na domačem trgu so uspeli prihodke iz slabih 40 milijonov evrov povečati na dobrih 42 milijonov evrov. Stabilni so ostali tudi prihodki na tujem trgu, ki so tako kot leta 2019 znašali okoli 36 milijonov evrov.
Domači trg predstavlja 54% prihodkov od prodaje, uravnovešeno razmerje prihodkov med domačim in tujimi trgi pa ostaja dolgoročni strateški cilj cementarne. Najpomembnejši izvozni trg je sosednja Italija, sledita Hrvaška ter Bosna in Hercegovina. Na teh dveh trgih želijo v bodoče še rasti, saj je blagovna znamka Salonit Anhovo v regiji še vedno sinonim za cement najvišje kakovosti.
V Salonitu Anhovo ugotavljajo, da je bilo v zadnjih dveh mesecih leta 2020 v Sloveniji zaznati delno ohladitev gospodarskih aktivnosti v gradbeništvu. Podobno velja tudi za prva dva meseca letošnjega leta, ko med drugim tudi zaradi slabših vremenskih pogojev beležijo skoraj četrtinski upad prodajnih količin v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta. Poudarjajo velik pomen ponovnega zagona gospodarstva, pri čemer ima lahko hitra izvedba že načrtovanih javnih infrastrukturnih projektov velik pozitiven učinek, saj velja gradbeništvo za dejavnost z velikim multiplikacijskim učinkom na delovna mesta. Za primer, eno delovno mesto v cementarni zaradi kapitalske intenzivnosti proizvodnje cementa ustvari do 5 posrednih delovnih mest – pri dobaviteljih opreme, vzdrževalcih, prevoznikih itd.
Več kot 13 milijonov namenjenih investicijam
V letu 2020 so v Salonitu Anhovo za investicije namenili več kot 13 milijonov evrov, največ v posodobitve na področju ekologije. Tehnološko zelo zahtevna je bila prenova sistema drobljenja in transporta surovin, katere investicijska vrednost je znašala več kot 5 milijonov evrov. Investicija je pomembno izboljšala energetsko učinkovitost mletja surovine (-15% porabe el. energije) Nadaljevali so z rušenjem »stare« cementarne, kjer v prihodnjih letih načrtujejo postavitev sončnih elektrarn in zamenjavo vseh azbestno cementnih kritin v industrijskem kompleksu. V letu 2021 načrtujejo za okoli 11 milijonov evrov investicij, pri čemer bo največja investicija popolna prenova linije za pakiran cement.
Dolgoročna vizija Salonita Anhovo je postati brezogljična cementarna do leta 2035. Med pomembnejše korake spada uvedba najnovejše tehnologije za zmanjševanje ključnih emisij in sprejetje dodatnih ukrepov, ki bodo zagotovili dodatno zmanjšanje že tako nizkega vpliva cementarne na okolje.
Z minimalno državno pomočjo ob epidemiji
Cementarna Salonit Anhovo v času epidemije ni koristila državne pomoči, razen kriznih dodatkov za delo, ki so bili izplačani zaposlenim. Ukrepi za preprečevanje širjenja okužb s novim korona virusom in odgovorno ravnanje zaposlenih so se izkazali za učinkovite, saj v času epidemije od začetka leta 2020 ni prišlo do žarišča okužb znotraj podjetja.
Cementarna Salonit Anhovo je konec januarja 2021 zaposlovala 223 sodelavcev, Skupina Salonit pa 354 sodelavcev, od katerih jih kar 209 prihaja iz občine Kanal ob Soči, kjer deluje cementarna.