Pivovarna Laško Union, ki je že nekaj časa v lastništvu nizozemskega pivovarskega velikana Heinekena, si je privoščila novo provokacijo, zaradi katere v teh dneh pregorevajo družabna omrežja. Začelo se je na Twitterju, kjer je pivovarski velikan objavil zapis, v katerem navaja, da so nedavno znanstveniki baje objavili raziskavo, ki dokazuje, da so levičarji pametnejši od desničarjev.
Potem pa dodali, da praznujejo mednarodni dan levičarjev. Vse lepo in prav, če bi šlo za nedolžno šalo, a v ozadju verjetno tiči politična provokacija, katere soavtorica utegne biti tudi nekdanja piarovka v Cerarjevi vladi Tanja Subotić Levanič, saj so jo v Pivovarni Laško Union nedavno zaposlili kot vodjo komuniciranja. To je že druga provokativna poteza pivovarne pod novim grškim vodstvom – pred nekaj meseci je namreč v reklami za Laško nastopila trojica balkanskih pevcev, kar je užalilo nacionalni ponos marsikaterega Slovenca in Slovenke.
“Nedavno so znanstveniki objavili raziskavo, ki dokazuje, da so levičarji pametnejši od desničarjev. Danes praznujemo mednarodni dan LEVIČARJEV! Poznaš koga ali pa si ti sam levak? ‘Pofočkaj’ se med komentarje,” so svojim sledilcem na Facebooku in Twitterju pred nekaj dnevi sporočili iz Pivovarne Laško Union, ob tem pa naleteli na buren odziv spletnih komentatorjev. Nekateri so prepričani, da je bila provokacija dejansko tudi njihov pravi namen, saj je včasih tudi slaba reklama – še vedno – reklama.
“Prisegam na mnogo pametnejši Staropramen. Vam mora pa iti pošteno za nohte, da kličete na pomoč politiko,”je objavo komentiral Stojan Povh. “Kolikor vem, so levičarji nagnjeni k umetnosti, desničarji pa k znanosti. Vaša teorija ne pije vode, razen če je umetnost primarna oblika vrednosti človeka,” je povedal Florijan Munih. “Neumna reklama. Na mlin idiotov tipa Cmerar & co.,” je bila jezna Mojca Stramberger. “Bebava reklama, bebavo namigovanje,” pa je bila jasna Vesna Barovič. Pivovarna je s svojim zapisom nekatere tudi tako razjezila, da so prisegli, da piva Union ne pijejo več, raje si bodo privoščili hrvaško Ožujsko.
Grk na vrhu pivovarne
Naj spomnimo. Vodenje Pivovarne Laško Union je letos 1. marca prevzel Zooullis Mina, ki je bil nazadnje generalni direktor Heinekenove pivovarne v Atenah, prav tako je opravljal tudi funkcijo finančnega direktorja v okviru Heinekena v Afriki in na Bližnjem vhodu. Na mestu generalnega direktorja Pivovarne Laško Union je zamenjal Dušana Zorka, ki je to funkcijo zasedal 14 let, v družbi pa ostaja kot član nadzornega sveta.
Mina se je takoj zameril delu slovenske javnosti, ko je v svoji prvi reklami pivo Laško ponujal prek treh balkanskih legend, ki so se pogovarjale v srbohrvaškem jeziku – Halid Bešlić, Neno Belan in Željko Joksimović. Ob tem smo se lahko spraševali, zakaj v reklami za slovensko pivo nastopajo Balkanci, in če že, zakaj ni med njimi vsaj enega slovenskega izvajalca. Prepevajo pa sredi Ljubljane.
Sporna reklama pred volitvami subtilni napad na desnico?
“Laškemu je uspelo z reklamo dvigniti precej prahu. Čestitke. Verjetno so prav to želeli. Zaradi neke butaste reklame zdaj Levica trdi, da je vse to dokaz slovenske odprtosti in naprednosti, da tik pred volitvami predstavlja subtilni napad na desnico in njenega zlodeja Janšo. Desnica pa je kakopak ob tej reklami globoko prizadeta, skrbi jo usoda slovenstva in poziva k bojkotu pitja tega piva,” so ob tem zapisali na spletnem portalu Portalplus.
A takšna “balkanizacija” slovenskega nacionalnega piva ni nič novega, glede na to, kakšne ljudi v zadnjem času tam zaposlujejo v upravi. Poleg nekdanje Cerarjeve piarovke so namreč kot direktorja marketinga zaposlili Bolgara Rumena Koleva, ki je kot menedžer deloval na Balkanu in v Rusiji, skratka tam, kamor s takšnimi političnimi potezami pospešeno drvi tudi Slovenija.
T. F./Nova24TV