Piše: G. B.
Električni skiroji so v zadnjih letih postali pravi hit, saj veljajo za hitro in ekološko prevozno sredstvo. Mnogi jih uporabljajo namesto koles, vožnja z njimi pa je lahko prav adrenalinska. Kar pa s seboj prinaša tudi huda tveganja.
Predvsem mlajši uporabniki teh sodobnih prevoznih sredstev pogosto izgubijo občutek za varno vožnjo in se pogosto niti ne ozirajo na prometne predpise, prav tako se tudi zelo neradi ustavljajo tudi tam, kjer je to nujno potrebno, in se ne prepričajo, če lahko npr. križišče prečkajo varno. Povrh vsega so tudi zelo tihi in hitri, zato lahko povsem presenetijo izza hrbta marsikaterega pešca in kolesarja. Marsikdo pa jih uporablja tudi na površinah, kjer je to prepovedano. Za uporabo takega skiroja ni potrebno posebno dovoljenje, dovolj je dopolnjeno 12. leto starosti oz. opravljen kolesarski izpit.
Kot pravijo naši viri iz zdravstvenih vrst, se je v zadnjem času zelo povečal pritisk na urgence prav zaradi poškodb v nesrečah, v katere so bili vpleteni uporabniki električnih skirojev. Pred dvema letoma sta v teh nesrečah umrli celo dve osebi. Veliko je tudi nesreč s samoudeležbo, vožnje brez čelade in pod vplivom alkohola, zlasti pa je problematična velika hitrost. Čeprav imajo električni skiroji sicer tovarniško blokado hitrosti, je slednjo mogoče odstraniti, za kar niti ni potrebno kakšno posebno tehnično znanje.
Problem pa je, da številke nesreč z udeležbo skirojev ne obstajajo, vsaj uradno ne. Statistika jih namreč ne beleži, saj za to ni pravne podlage.
Čeprav so električni skiroji že nekaj let nevarna nadloga na cestah, pa se za zdaj na tem področju ni premaknilo še nič. V zakonodaji je namreč glede uporabo tovrstnih voznih sredstev pravna praznina, saj je zakonodaja nastajala v času, ko električni skiroji niti še niso obstajali. Zato je kaznovanje kršilcev prometnih predpisov težje, saj lahko uspešno spodbijajo kazni.