18.3 C
Ljubljana
petek, 20 junija, 2025

(PREJELI SMO) Obvezni zdravstveni prispevek je protiustaven

Piše: Vladimir Križan

V Republiki Sloveniji med ostalimi obstajata tudi dva temeljna zakona, ki naj bi dražavljankam, državljanom in ostalim specifičnim kategorijam prebivalstva zagotavljala varno sedanjost, kakor tudi brezskrbno in varno prihodnost.

To sta Zakon o invalidskem in pokojninskem zavarovanju (ZPIZ) in Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ).

Oba zakona sta obvezujoča za vse navedene kategorije prebivalstva in jih vključujeta v nacionalni, medgeneracijski  sistem solidarnostni  z namenom, da bi vsem, kot že rečeno bila zagotovljena varna in brezskrbna sedanjost kakor tudi prihodnost.

Zakaj sta izpostavljena ta dva zakona, ni slučajno.

Ravno sprejetje novega Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-T), kakor tudi njegova prepletenost, soodvisnost in medsebojna pogojenost z zakonom ZPIZ, sta omogočila vladi Roberta Goloba in koalicijskim partnerjem Svoboda, Levica in SD, doslej še nedoživet, najbolj odmeven, nerazumen in verjetno najbolj protipraven vdor v nacionalni pokojninski sistem R Slovenije ZPIZ.

Omenjeni zakon ZZVZZ-T v svojem 48.členu določa, da so za plačilo Obveznega zdravstvenega prispevka (OZP), ki je ob svoji uvedbi z  1.januar.2024 znašal 35 Evrov mesečno, zavezanci  tudi zavarovane osebe po 15.členu tega zakona ZZVZZ-T, torej tudi upokojenci.

Primer takšnega vdora v nacionalni pokojninski sistem je težko zaslediti v sodobnih, civiliziranih državah Evrope in sveta, celo več, takšnega vdora v pokojninski sistem oziroma tovrstnih  pokojninskih odtegljajev ne poznajo niti v državah, v katerih so zakonski regulatorji glede spoštovanja človekovih pravic, človekovega dostojanstva in dogovorjenih socialnih konsenzov deleč pod nivojem tovrstne dogovorjene in splošno veljavne  sprejemljivosti.

Pa vendar levi vladi Roberta Goloba je vdor v blagajno slovenskih upokojencev uspel.Uspel jim je “veliki met“, s katerim bodo, to lahko trdimo z veliko gotovostjo, ostali zapisani na temni strani Slovenske politične in družbeno-socialne zgodovine.

Verjetno so tako imenovani Svobodnjaki, Levičarji in Social demokrati ob tem naskoku na eno največjih Slovenskih finančnih blagajn (blagajna ZPIZ) bili neverjetno impresionirani in inspirirani z idejami Luke Mesca, ki je kot Minister za delo družino in socialne zadeve prav gotovo trenutni prvak Slovenske socialne politike.

Morda je nepotrebno ugibati, da je ideja o “Velikem Naskoku“ še posebej navduševala tudi Ministrico za zdravje R Slovenije Valentino Prevolnik Rupel, kajti kot že rečeno , ravno v najnovejšem Zakonu o Zdravstvenem Varstvu in Zdravstvenem Zavarovanju (ZZVZZ-T), je zapisan Obvezni Zdravstveni Prispevek (OZP) tudi za upokojence, ZZVZZ-T pa je prav gotovo domena njenega delovanja in odločanja.

Pa vendar, zgodba o “Velikem Vdoru“, nekateri ga celo imenujejo  “Veliki Rop“, še zdaleč ni in nebi smela biti končana.

Slovenska pokojninska blagajna (ZPIZ), je druga največja javno finančna ustanova medgeneracijskih  solidarnih socialnih skladov v državi, v njo se sredstva odvajajo izključno za namene pokojnin, njeni edini lastniki kot lastniki finančnih sredstev v njej so (bi morali biti) upokojenci, o njenem delovanju kot edini lastniki finančnih sredstev v njej odločajo (bi morali odločati) upokojenci, delokacija financ iz pokojninske blagajne v druge namene ni (ne bi smela biti) dovoljena.

Da bi utemeljili ustavno-pravno nesprejemljivost OZP (Obveznega zdravstvenega prispevka), vsaj glede njegovega učinkovanja na Slovenske upokojence, če ne še več, je potrebno navesti vsaj nekaj osnovnih dejstev, ki potrjujejo, da je OZP za Slovenske upokojence kot obveza s katero je Golobova levica obremenila že tako, skorajda nevzdržne pokojnine, protiustaven in posledično tudi protipraven:

a)od vseh 650.000 upokojencev, je  641.000 Slovenskih upokojencev  svoja finančna sredstva posredno oddvajalo v zdravstveno blagajno po prethodnih (starejših) Zakonih o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanj (ZZVZZ) v času, ko so še bili uvrščeni v kategorijo aktivnega prebivalstva do svoje upokojitve  in ne po novem Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-T), ki je stopil v praktično veljavo 1.januar.2024 in  predpisuje obvezni zdravstveni prispevek (OZP) za vse kategorije zavarovancev

  1. b) v času, ko so še predstavljali delež aktivnega prebivalstva je teh 641.000 od vseh sedanjih Slovenskih upokojencev uživalo status zavarovanih oseb in status uživalcev pravic iz zdravstvenega zavarovanja po prejšnjih zakonih ZZVZZ, zaradi rednih obveznih odvajanj lastnih finančnih sredstev v zdravstveno blagajno.
  2. c) ti prethodni zakoni o Zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ), so sedanjim Slovenskim upokojencem takrat, ko so še predstavljali aktivno prebivalstvo in financirali izvajanje le teh, v svojem 15.členu zagotavljali, da bodo pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja po teh ZZVZZ prenešene tudi v čas, ko bodo dosegli status upokojenca (ohranjanje statusa zavarovane osebe po 10. Točki 15.člena ZZVZZ)

 

Kaj zgornje navedbe pomenijo za Slovenske upokojence, kaj pomenijo za dodatno obremenitev že tako nevzdržnih pokojnin z Obveznim zdravstvenim prispevkom (OZP)?

155.člen ustave R Slovenije (prepoved povratne veljave pravnih aktov) je glede tega nedvoumen in transparenten:

“Zakoni, drugi predpisi in splošni akti ne morejo imeti učinka za nazaj“

Prav gotovo je neizpodbitno dejstvo, da so si Slovenski upokojenci nekoč v preteklosti kot delovno aktivni udeleženci družbenih dogajanj ustvarili status obveznega zdravstvenega zavarovanca, po tedaj veljavnih Zakonih o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ), uživali pravice  po tedaj veljavnih zakonih in te pravice oziroma za njih nekoč veljaven zakon (ZZVZZ) prenesli tudi v obdobje svoje upokojitve.

Glede na ustavno odredbo v 155. Členu ustave R Slovenije je popolnoma razumno in pravno edino sprejemljivo dejstvo, da je Obvezni zdravstveni prispevek (OZP), ki ga Slovenskim upokojencem od njegovih pokojnin in v njihovo breme odtrguje Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ) za naše sedanje upokojence brezpredmeten, protiustaven in posledično protipraven.

Kot že rečeno, ta Obvezni zdravstveni prispevek določa najnovejši Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem  zavarovanju (ZZVZZ-T), po katerem sedanji Slovenski upokojenci niso uživali pravice in obveznosti v preteklosti in ga tudi niso prenesli v obdobje svoje upokojitve kot zakon, po katerem bi uživali svoje obveznosti in pravice iz naslova zdravstvenega varstva.

Zato je Obvezni zdravstveni prispevek vsaj za 641.000 od vseh sedanjih upokojencev nedopusten, prav tako je za njih nedopustno kakršnokoli krčenje pravic iz naslova zdravstvenega varstva po novem Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju  (ZZVZZ-T), kakor tudi po kateremkoli od prihodnjih zakonov ZZVZZ, ki bi ga Slovenska vlada sprejemala v bodoče.

Ob tem verjetno degutantnem dejanju, ki naj bi ga Slovenskim upokojencem storila Slovenska levica, ki jo vodi Robert Golob, se samoumevno postavlja nekaj vprašanj in pomiselkov glede ostalih akterjev, ki so morda ali zagotovo botrovali  k “ Velikemu vdoru v Slovenski pokojninski sistem“.

Ali pri levi vladi R Slovenije obstaja resna zakonodajna služba, ki bi preprečila obremenitev Slovenskih upokojencev z Obveznim zdravstvenim prispevkom (OZP) po načelu učinkovanja ustavno-pravnega določila ?

Zakaj pravna služba državnega zbora ni uspela preprečiti uvedbo Obveznega zdravstvenega prispevka, če ne širše, potem vsaj našim upokojencem, ali je dovolj strokovna, komu je naklonjena, ali pa je morda bila celo ignorirana pri tem po vsem sodeč enoumnem odločanju in  dejanju levice?

Postavlja se tudi vprašanje , zakaj ob naskoku Golobove vlade na pokojninsko blagajnu z Obveznim zdravstvenim prispevkom (OZP) za Slovenske upokojence ,pri Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ)  ni reagiral generalni direktor zavoda Marijan Papež, kakor tudi ne svet zavoda, ki ga vodi Danijel Kovač.

Zavod ZPIZ je zakladnica Slovenskih pokojnin, njegov direktor, svet zavoda in zaposleni na zavodu ZPIZ, bi morali biti varuhi pokojnin Slovenskih upokojencev.

Pri tem se bi tudi oni lahko referirali na 155.člen Ustave R Slovenije, kakor tudi na Evropske direktive Evropskega parlamenta glede nedotakljivosti pokojnin.

Verjetno se večina od 641.000 oškodovanih ali tudi ogroženih upokojencev v R Sloveniji sprašuje kje so in zakaj ob vsem tem molčijo predsednica Republike Nataša Pirc Musar,ki vedno, vsepovsod in vztrajno zaprisega svojo predanost Slovenskemu narodu, zakaj je molčal dosedanji varuh človekovih pravic Peter Svetina,zakaj ni slišati nekdanje predsednika države, ki je s čiščenjem hlevov Slovenskim kmetom poudarjal predanost k svojemu ljudstvu, kje so nevladne organizacije in mirovni inštituti, ki se napajajo z denarjem davkoplačevalcev in bi morali biti glas ljudstva , ko so morda na degutanten način zanemarjene njegove pravice in njegovo dostojanstvo.In vse to se sodeč po odzivih večine od 641.000 prizadetih Slovenskih  upokojencev zagotovo dogaja.

Ob vsem slabem, kar je storila uvedba OZP upokojencem, so za ironijo in v podsmeh vladavini leve koalicije poskrbeli tudi nekateri stranski učinki uvedbe tega nepravičnega Obveznega zdravstvenega prispevka:

Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-T), ki v svojem 48.členu z Obveznim zdravstvenim prispevkom bremeni v večini nevzdržne pokojnine Slovenskih upokojencev, naj bi bil posledica Zakona o interventnih ukrepih na področju zdravstva dela in sociale (ZIUZDS),

po navedbah  2. točke 1.člena ZIUZDS, vendar to določilo zakona ZIUZDS ne more biti izpolnjeno v zakonu ZZVZZ-T. ZZVZZ-T je v Državnem zboru (DZ) R Slovenije bil sprejet 6.julija.2023 s preglasovanjem levice, torej pred svojim izvirnikom (pogojevalnikom), to je zakonom ZIUZDS, ki ga je DZ sprejel veliko pozneje 22.decembra.2023.To dejstvo lahko poraja še dodatne  dvome o verodostojnosti zakona ZZVZZ-T.

Morda pa je to samo način delovanja levice – najprej bomo davčno obremenili (obdavčili z OZP), potem pa z interventnim zakonom intervenir(ali) in reševali kar se pač rešiti še da.

Intervencija pomeni enkraten, časovno omejen ukrep (poseg) za sanacijo nevzdržne situacije oz. stanja.Po takem bi tudi Obvezni zdravstveni prispevek moral biti enkratni poseg, seveda brez udeležbe Slovenskih upokojencev, za sanacijo nevzdržnih razmer v Slovenskem zdravstvu, kot posledica uvedbe interventnega zakona ZIUZDS.

Da temu ni tako odločno potrdi levica s tem, da so v 48.členu svojega zdravstvenega zakona ZZVZZ-T zapisali : “Obvezni zdravstveni prispevek se uskladi enkrat letno, in sicer 1. marca z rastjo povprečne bruto plače v Republiki Sloveniji v preteklem letu“.

S tem so morda hoteli povedati Slovenskemu narodu in seveda tudi Slovenskim upokojencem tudi to, da pri intervenciji v zdravstvu ne bodo uspešni in bo potrebno intervenirati z OZP ponovno in ponovno, morda tudi takrat, ko bodo

Obvezni zdravstveni prispevki  celo višji od večine Slovenskih pokojnin.

Nesprejemljivo, nerazumno, nelogično, ironično ali v podsmeh je tudi kar navajajo v zapisu 48. Člena svojega ZZVZZ-T:“ da se Obvezni zdravstveni prispevek OZP usklad (beri zviša)i z rastjo povprečne bruto plače v R Sloveniji…“.

Naj doktor Golob, njegov socialni minister Mesec ali morda zdravstvena ministrica Prevolnik Rupel našim upokojencem pojasnijo kakšne zveze imajo pokojnine z bruto plačami zaposlenih v R Slovenije.

Morda bi Slovenski upokojenci kljub vsemu morali biti zadovoljni, ker jim Obvezni zdravstveni prispevek levica ne usklajuje s povprečno bruto plačo Luke Mesca, ki je samo v enem mescu leta 2024 znašala več kot 6000 evrov, kar je skoraj enoletna pokojnina večine Slovenskih upokojencev.

Zasigurno je več kot upravičena tudi izredna zaskrbljenost in izreden gnev upokojencev ob dejstvu, da jim vladajoča združba Svoboda, Levica in SD ob vsakoletnem zviševanju Obveznega zdravstvenega prispevka istočasno nominalno znižujejo pokojnine za nekaj procentov mesečno.

Obvezni zdravstveni prispevek je dvignil tudi stroške dela oziroma obremenil bruto plače zaposlenih.

Vse te ugotovitve bi morale biti v resen razmislek zaposlenim, upokojencem in vsem, ki so na tej poti.Tudi tistim, ki imajo radi “sedanjo rdečo barvo“ v vseh njenih niansah.

Na nedotakljivost Slovenskih pokojnin, na izredno težaven položaj upokojencev,

na degutanten, poniževalni odnos in odziv do njihovih zahtev javno opozarjajo

vladajočo levico mnoga upokojenska društva in organizacije ( ZDUS, Inštitut 1.OKTOBER, Omrežje e-seniorji  55+), stranka Glas upokojencev, kakor tudi najmočnejši opozicijski stranki SDS in NSi.

Na redni seji komisije Državnega sveta (DS), ki je potekala 6.02.2025  je bila obravnavana pobuda združenja  Omrežje e-seniorji 55+  o nedotakljivosti pokojnin.Predstavniki tega gibanja so komisiji DS predstavili dejstva, ki pričajo, da  v 25-tih državah, v katerih so preverjali nedotakljivost pokojnin, vlade teh držav spoštujejo nedotakljivost.

Leta 2016 je tudi Evropsko sodišče za človekove pravice razsodilo, da so pokojnine osebne, pridobljene pravice z dolgoletnim vlaganjem v sklad javnega zavoda (v Sloveniji v zavod SPIZ) in so kot take nedotakljive.

Obvezni mesečni zdravstveni prispevek za vsakega Slovenskega upokojenca pomeni isto, kot da bi nekdo po nalogu Golobove vlade, vsakemu upokojencu v R Slovenije izvrševal redni mesečni odtrgljaj od njegovih dolgoletnih prihrankov in vsakoletno še povečeval znesek tega finančnega odtrgljaja.

In če vas bi kdo spraševal  kje in kako je to možno, bi mu mnogi  verjetno  enostavno odgovorili, da v Sloveniji obstajajo izjemni  iluzionisti za prispevke in davke, ki jih narod imenuje levica in ki povsem normalno in redno udejanjajo (odtrgujejo) prispevke in davke na takšen način.

Do sedaj je Slovenskim upokojencem bilo odvzetih za več kot 300 milijonov evrov denarja z obračunavanjem Obveznega zdravstvenega prispevka pri že tako nevzdržnih pokojninah, za toliko je bila devastirana tudi pokojninska zakladnica pri ZPIZ, ne da bi se bilo kdo na tem zavodu zoperstavil

direktivi vlade Roberta Goloba, ki to direktivo izvršuje preko interventnega zakona ZZVZZ-T od 1.januarja.2024 naprej.

Kdo in kdaj bo sprožil 156.člen Ustave R Slovenije (postopek za oceno ustavnosti), da bi upokojencem povrnili  več kot 300 milijonov evrov , ki naj bi jim po določilu 155.člena Ustave R Slovenije  bilo protipravno odvzeto od njihovih pokojnin skozi Obvezni zdravstveni prispevek (OZP) od 1.januar.2024 do sedaj?.

Kdo in kdaj bo ustavil drveči vlak levice, ki progresivno devastira Slovenski pokojninski sklad in pokojnine upokojencev ter Slovenske davkoplačevalce?

To leto s  1.marcem 2025 se zdravstveni prispevek namreč zvišuje iz 35 na novih 37,17 evra mesečno in seveda tako znižuje Slovenske pokojnine in ponovno obemenjuje delo.

Ta vlak bi slej ali prej moral ustaviti zakon ZIUDVRS (Zakon o Interventnih Ukrepih o Delu Vlade R Slovenije), ki naj bi ga z veliko večino na naslednjih izrednih ali rednih volitvah  moral sprejel Slovenski narod z ozirom na več kot 641.000 prizadetih, ignoriranih in nekako zavrženih naših upokojencev, s katerimi prav gotovo bolj sočustvuje prav tako prizadeti Slovenski narod, kot pa sama  vlada Roberta Goloba.

Po največjem Vseslovenskem protestnem zborovanju slovenskih upokojencev, ki je potekalo na Trgu Republike v Ljubljana 19.februarja 2025 in so ga s svojo prisotnostjo podprle največje opozicijske stranke SDS, NSi, SLS in premnogi drugi, ki razumejo nevzdržen položaj upokojencev in so z njim solidarni (delavci, študentje, intelektualci, kulturniki….), se je po pričakovanjih oglasil tudi levi prvak Robert Golob.Za medije je podal izjavo nekako v smislu :“ da je vladajoča koalicija “ trdno v sedlu“ in bo kot taka dočakala tudi naslednje volitve“.

Morda bi ob svojem samozavestnem nastopu moral biti bolj slikovit in vsebinsko bolj dojemmljiv  ter ljudstvu oznaniti da so vladajoči „“Goli v sedlu“,ker narodu morda ne znajo in ne zmorejo ponuditi dosti več od novih davkov in prispevkov.

Dosedanja letna poročila Slovenskega  Zavoda za zdravstveno zavarovanje (ZZZS), sporočajo, da smo na področju zdravstva še vedno  v območju negotovosti, izrednih razmer, nesprejemljivih čakalnih vrst in interventnih zakonov.Enega med njimi (ZZVZZ-T) je  posledica  tudi kot kaže Ustava R Slovenije vsaj glede upokojencev tudi neustavni Obvezni zdravstveni prispevek (OZP).

In prav gotovo je to,da je bila zvišana finančna obremenitev prebivalstva in dosežen celo slabši učinek na zastavljene cilje, v podsmeh vladil Roberta Goloba.

Leva vlada je celo zaostrila retoriko dogovarjanja s Slovenskim zdravniki in izredno povečala konfliktnost z izvajalci Slovenskega zdravstva.

Eden izmed znanih kirurgov s UKC Ljubljana je v svojem javnem obračanju celo zapisal “da to ni javno zdravstvo ampak javna sramota“.

Priča smo več kot nedopustni degradaciji  delovanja sodnega sistema, nadaljno devastacijo pokojniskega sklada in posredno nadaljnje zniževanje pokojnin Slovenski upokojenci lahko pričakujejo junija 2025 z uvedbo Obveznega prispevka za dolgotrajno oskrbo.

Kdaj bo konec vseh teh iluzionističnih akrobacij levice z davkoplačevalskim denarjem v škodo Slovenskih davčnih zavezancev?

Mnogi zagovarjajo mnenje, da je vlada sedanje levice ena najslabših vlad, ki smo jih imeli v času samostojne Slovenije.

Nedvomno je dejstvo, da tista vlada, ki svojo politiko zastavlja in izvaja po sistemu “ take more  give less“ (vzami več kot boš dal) ne more delovati za blaginjo ljudstva in v dobrobit njegove prihodnosti.

In če je z vladajočo levico tako, potem vsi skupaj lažje razumemo, da standard Slovenk, Slovencev in vseh, ki tukaj z nami delujejo, ustvarjajo in živijo z ultrazvočno hitrostjo drvi k življenskemu standardu, ki ga poznajo nekje v Afganistanu in v državah Podsaharske Afrike.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine