Piše: Tamara Lubarda
Bomo v evropski Sloveniji Slovenci stagnirali ali pa blaginjo ki prosperira iz časov od osamosvojitve dalje utrjevali, torej kakšen signal nam dajejo iz vlade premierja Roberta Goloba? Moramo živeti z zanemarjanjem naše kulture in temeljnih vrednot, brez ‘zdravih’ nazorov, preplašeni in ustrahovani?
Namesto, da bi se javni dolg v neznatnem zviševanju uravnovesil, ta narašča, ampak ker je javni dolg seštevek tudi preteklih javnofinančnih primanjkljajev, vlada premierja Goloba odgovornost za višanje prelaga na Janševo, v kateri so imeli manj ministrstev, ministrstva pa so glavni potrošnik teh sredstev. Koliko res potrebujemo dodatna, med katerimi tudi za digitalno preobrazbo in solidarno prihodnost?
Finančne izgube so kakor luknje v proračunskem siru, a morda teh brez tako potratnega ravnanja 15. slovenske vlade zapovrstjo v tako velikem obsegu ne bi bilo. Hudo je to, da se take izgube kopičijo in bo breme padlo na državo. 15. koalicijska vlada Gibanja Svobode, SD in Levice si prilašča moč in vpliv: tako z medijsko pokritostjo kot tudi preko več razpoložljivih kanalov, katere pa ima »na razpolago« za dosego svojega pa četudi njihov cilj ne opravičuje sredstev za dosego več kot očitne prevlade povsod. Očitno je vsak kdor ni z njimi njihov nasprotnik. Podobno so v socializmu krivce neuspešnosti sistema iskali v notranjih sovražnikih, oponentov dandanes sicer ne pošljejo za prevzgojo denimo na Goli otok saj imajo druge načine jemanja ugleda oziroma diskreditacije uporniških – neposlušnih posameznikov. Hobotnica razpreda lovke ki pa sežejo še do tega, kdor je ključno pripomogel procesu osamosvajanja. Sodni procesi proti Janezu Janši prebodejo opne sodniških odločitev v ozadju katerih je precej diktata.
Preganja se vse kar nasprotuje apetitom prevladujoče politične klime, ki ‘jo ustvarjajo’ z vladno ekipo. Njihovim katere tudi financirajo s sredstvi za nevladne organizacije, so pa nepreklicno njihovi glasniki, je dovoljeno verbalno poniževati ‘Janšiste’, to je označba, kateri pa pripisujejo konotacijo za dejansko napadanje tistih, ki vedo, da ima to v podstati drugačen namen. Dasiravno, temu diametralno, v juliju koledarskega leta 2023 na 38 straneh izide 57 priporočil devetnajsterice 15. vlade RS potrjenih članov in članic vladnega Strateškega sveta »za preprečevanje« sovražnega govora. To pa za njihove ne velja.
V novejših dokumentih Sveta Evrope, na primer v Priporočilu Odbora ministrov državam članicam o zoperstavljanju sovražnemu govoru št. (2022)161, sprejetem 20. maja v 2022, je navedena definicija sovražnega govora. In čeprav v tem priporočilu pravzaprav sovražni govor pomeni vrste izražanja, ki spodbujajo, podpihujejo, širijo ali upravičujejo nasilje nad osebo ali skupino oseb, pa so sovraštva do torej tistih ne črednega razmišljanja izvajali denimo hudi prekrškarji ali kršitelji javnega reda in miru.
Kadar pa gre za uveljavljanje pozitivne verske svobode, to skušajo onemogočiti v srži z odvzemanjem deleža na pošteno ovrednotenega prejemka izpovedovalcem Božje besede, od katerih so maševanja. Hkrati se versko dejavnost poskuša izpodriniti iz javnega življenja in razvrednotiti etiko in krščanstvo.
Z odločbo Ustavnega sodišča 25. 11. 2024 se prikimava možnosti umetne oploditve z biomedicinsko pomočjo in to celo pri »istospolnih parih« kar je skregano z naravnim zakonom tega da pa starševsko družino tvorita izključno mati in oče njunega otroka ali njunih otrok. Nenazadnje bo, kakopak, včasih pri dveh osebah ne nasprotnega spola vprašljivo to enega nagnjenje, saj takrat »odtehta« egoistična namera žensk kako ujeti »vlak« starševstva, kot, da bi bila to nekakšna kupčija o tem, da bodo takšni staršev pravzaprav »slučajno« sposobni opravljati te zadolžitve in dolžnosti. Izjema sta izvorna starša.
Zavajanje se izkazuje zlasti na varnostnem področju zavarovanja oseb s pričakovanim ne ogrožanjem, ker se to nanaša na varnost preplašene množice naključno mimoidočih ko se z notranjega ministrstva RS trdi, da med kakšnimi mafijcev strelskimi obračuni ali pa denimo 28. 11. 2024 zaradi ustrahovanja nekaterih v nakupovalnem središču naše prestolnice niso neposredno fizično ogroženi prebivalci. Četudi so bile ugotovljene kršitve povzročiteljev po zakonu o javnem zbiranju z nedovoljeno uporabo pirotehničnih sredstev. Saj so ogrožali ljudi in imetje s sprožitvami plašilnih izstrelkov strelnega orožja.
Nismo ustrelili »grešnega kozla«. Kajti, v nasprotnem bi se to odražalo v ugodnejših razmerah ali pa z dejanskimi rezultati, torej ne zgolj v podatkih z vlade. Plače bi naraščale hkratno z večjo kupno močjo.
V Letnem poročilu Banke Slovenije, to, kar temelji na podatkih in informacijah dostopnih do 8. 5. 2024 guverner oceni, da so 2023 po močnem popandemskem okrevanju, v katerem se je rast bruto domačega proizvoda upočasnila, od preteklih dveh let zaznamovali izzivi, povezani z visoko inflacijo in ohlajanjem mednarodne gospodarske aktivnosti, pa, seveda, tudi vztrajajoča geopolitična negotovost. Svetovna Banka pa za Slovenijo navede 68,22 milijarde ameriških dolarjev Bruto Domačega Proizvoda, pri čemer zastajamo za Slovaško in Hrvaško. Iztržimo tudi premalo državam EU razpoložljivih sredstev.
Slovenija pa je parlamentarna demokratična republika. Četudi je izvršna oblast »v rokah« vladne ekipe pa mora imeti oblast ljudstvo. Problem je v tem, ker so bili vladni ministri imenovani in jih nismo izvolili. Vrhovno sodišče je največkrat »«modus operandi« izvršilne vejo oblasti, od te se ne utegne razdvojiti. Četudi so sodna, izvršilna in zakonodajna veja oblasti formalno ločene, pa se to med slednjima izkaže? Pri opozicijskih mnenjih bi koalicija upoštevala etična načela, ki izhajajo iz spoštljivosti in spoštovanja. Jemanje besede z opomini, ki jih med sejami prejmejo opozicijski poslanci je poniževalno nedostojno. Iz tega sledi, da dejanske demokracije ni če se razpravljanje s podkrepljenimi stališči utišanih ne dovoli.