Piše: Jože Jan
V nedeljo, 14. novembra bo 11. uri bo v Galeriji ZVKDS vodstvo s kuratorko po razstavi »I don’t belong here«, v sklopu dogodkov in razstav 34. Grafičnega bienala Ljubljana, ISKRA DELTA.
Kuratorka Yasmin Martin Vodopivec bo vodila ogled razstave Hamje Ahsana, prejemnika velike nagrade 33. grafičnega bienala Ljubljana leta 2019.
Samostojna razstava Hamje Ahsana obiskovalcem nudi vpogled v začetek in razvoj umetnikovega projekta »Shy Radicals« (sramežljivi radikalci) s katerim se Ahsan in njegovi privrženci borijo zoper nadvlado ekstrovertiranosti, kulturo hiperdružabnosti in nasilno pozitivnost.
Leta 2019 je umetnik Hamja Ahsan povabil obiskovalce grafičnega bienala Ljubljana, naj glasujejo, ali bi se priključili Aspergistanu, neodvisni državi sramežljivih, introvertiranih in avtistov. Dvainsedemdeset odstotkov volivcev je njegov predlog podprlo. S tem klicem k avtonomiji je Hamja Ahsan svojemu umetniškemu projektu Shy Radicals zopet vdihnil tisti uporniški značaj, iz katerega je projekt tudi vzklil.
Razstava z zgodovinskimi artefakti, revolucionarno ikonografijo, nikdar poprej videnimi fotografijami in prvoosebnimi pripovedmi sledilcev gibanja kaže, kako je projektu ob prehajanju med resnico in fikcijo uspelo pronicati v normirani svet, ne da bi izgubil svoje bistvo.
Hamja Ahsan je umetnik, pisatelj, aktivist in kurator, ki živi in dela v Londonu in Maastrichtu. Leta 2013 je ustanovil festival ustvarjalnega aktivizma in neodvisnega založništva DIY Cultures in je od vsega začetka tudi njegov sokurator. Svoje umetniške projekte je predstavil v MoMA PS1 v New Yorku, galeriji Tate Modern v Londonu, na bienalu v Gwangjuju, v galeriji Guild Art v New Yorku, na festivalu Šanakht v Pakistanu in na festivalu Glasgow International 2020. Ukvarja se s konceptualnim pisanjem, ustvarjanjem arhivov, videom in zvokom. Je član uredniškega odbora radikalne revije za duševno zdravje Asylum.
Priporočljivo je, da se pri organizatorju dogodka pozanimate, ali je glede na zadnje ukrepe za preprečevanje Covid-19 prišlo do kakšnih sprememb te predstave.