Piše: M.D.
Serija malih razstav Iz ateljeja, ki ponujajo presek ali predstavitev najnovejše produkcije umetnikov in umetnic, vključenih v stalno razstavo Moderne galerije 20. stoletje. Kontinuitete in prelomi, se v letošnjem letu nadaljuje z vpogledom v najaktualnejše delo Bojana Gorenca. Ta je na stalni razstavi predstavljen v sklopu osemdesetih let z delom Laični topos slikarstva. Troedinost: projekcija, pojem hiše, slikarstvo (1988, mešane tehnike na platnu).
Na tokratni razstavi umetnik predstavlja najnovejšo serijo slikarskih del, ki zadevajo tako kompleksnost kot protislovja v relaciji slikarstva oziroma umetnosti do lastnega (zgodovinskega, medijskega) časa in prostora.
Razstava je nastala kot plod sodelovanja Bojana Gorenca in kustosinje Martine Vovk.
BOJAN GORENEC (1956)
Leta 1979 je diplomiral na grafičnem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani (pri prof. Marjanu Pogačniku in prof. Jožetu Brumnu). Izmenoma je deloval na slikarskem in grafičnem področju, od leta 1985 naprej pa izključno na slikarskem. Leta 1982 je prejel nagrado zlata ptica za mlade ustvarjalce, leta 1990 nagrado Prešernovega sklada. Do zdaj je imel 38 samostojnih razstav, sodeloval pa je tudi na več kot 50 skupinskih razstavah doma in v tujini.
Poleg avtorskega umetniškega dela je prevedel vrsto besedil o umetnosti iz angleškega in francoskega jezika (mdr. Marcelin Pleynet, De Pictura, Kazimir Malevič, Bog ni stopil s prestola. Umetnost. Cerkev. Tovarna), ki so izšla pri založbi Galerije ŠKUC in v reviji M’ARS. Je tudi avtor vrste besedil, ki jih je objavil v reviji M’ARS in v različnih publikacijah in katalogih. Od leta 1996 je profesor za polje slikarstva na ALUO, kjer je bil med letoma 2007 in 2013 tudi dekan.
Razstava Iz ateljeja: Bojan Gorenec se odpira 30. 1. 2021 v spodnjih prostorih Moderne galerije.