Piše: Bogdan Sajovic
Levičarsko vsiljevanje zelene agende. Evropski parlament je potrdil uredbo, ki po letu 2035 prepoveduje prodajo vozil z motorji na tekoča goriva. Grozi propad celotne gospodarske panoge in izguba milijonov delovnih mest. Mantra o reševanju planeta je precejšen blef.
Pretekli teden so poslanci evropskega parlamenta sprejeli uredbo, v kateri so potrdili prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil (kombijev in poltovornjakov) z motorji na tekoča goriva po letu 2035. Glasovanje je potekalo tako rekoč po strankarskih linijah, saj so za uredbo glasovali skoraj strnjeno člani levih, zelenih in liberalnih strank, proti pa enako pretežno strnjeno člani desnice. Končni rezultat je bil 340 glasov za uredbo, 279 pa proti. Tudi slovenski poslanci so glasovali glede na strankarsko pripadnost, člani EPP (Zver, Tomc, Bogovič, Novak) so glasovali proti, levičarji in »liberalci« (Nemec, Joveva, Grošelj, Brglez) pa za. Uredba vključuje tudi metodologijo za ocenjevanje in poročanje o izpustih ogljikovega dioksida v celotnem življenjskem ciklu avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, ki se prodajajo na trgu Evropske unije. Najpozneje do leta 2025 jo bo pripravila Evropska komisija po potrebi skupaj z zakonodajnimi predlogi. Kar po domače pomeni, da se bo že tako prenapihnjena evrobirokracija še nekoliko okrepila.
Uničenje avtomobilske industrije
Uredba mora sicer še skozi potrditev držav članic Sveta EU, kjer pa se zna zalomiti. Mnoge države niso niti najmanj navdušene nad predlagano uredbo. V prvi vrsti velike proizvajalke avtomobilov, saj ta uredba pomeni uničenje pomembne veje industrije, izgubo dela za milijone delavcev in enormne izgube v prihodkih. Evropski poslanec Milan Zver (EPP/SDS) je po sprejetju uredbe tvitnil: »Zdrav razum že dolgo nima večine v EP. Leva ideologija nas potiska v svet, kjer bo prepovedano normalno voziti, jesti in skrbeti za družino. Bil sem PROTI predlogu, ki ga ne podpira niti stroka, škodoval pa bi nižjim in srednjim slojem ter uničil milijone delovnih mest.«
To drži. Strokovnjaki opozarjajo, da se lahko pojavi tako imenovana prometna revščina, kar pomeni, da bodo ljudje zaradi visoke cene električnih vozil zelo dolgo vzdrževali stara vozila, s čimer bi se poslabšala prometna varnost. Nekateri tudi opozarjajo na problem, če bi se električna vozila vnela, saj jih ne bo mogoče gasiti z vodo. Ne smemo pa zanemariti niti tega, da tehtajo baterije v električnih vozilih med 500 in 600 kilogrami. To pomeni, da bo ta dodatna teža vozil hitreje uničevala vozne površine, še posebno pa mostove, nadvoze in platoje garaž. Vse to bo povečevalo stroške, in če smo že pri ekologiji, povečalo povpraševanje po nafti, ki je pomembna komponenta za izdelavo asfalta.
Bleferski okoljevarstveniki
Sploh pa je izgovor, da gre pri uvajanju električnih avtomobilov za reševanje planeta, precejšen blef. Veliki porabniki tekočih goriv, kot so težki tovornjaki in delovni stroji, ladje in letala, bodo še naprej uporabljali naftne derivate. Prav tako se bodo povečali ogljični izpusti iz elektrarn, ki bodo morale povečati proizvodnjo električne energije, če seveda nočemo, da se sesuje grid, kot se je zgodilo v Kaliforniji pred dvema letoma. Ali kot je predlanskim dejal direktor elektropodjetja v nekem okrožju na vzhodni obali ZDA: »V naslednjih petih letih bomo morali podvojiti kapacitete za proizvodnjo električne energije, če nočemo, da se vse skupaj sesuje.« Dodal je še, da v tistem okrožju 97 odstotkov električne energije pride iz termoelektrarn na premog!
Velik problem bo predstavljala tudi razgradnja iztrošenih baterij, ki so večinoma sestavljene iz kovin, nevarnih zdravju, da niti ne govorimo o proizvodnji teh kovin, saj njihovo pridobivanje popolnoma degradira okolje, slike iz izkopov kažejo na popolno opustošenje okolja. A to samovšečnih okoljskih bojevnikov ne prizadene, ker so ta nahajališča v državah tretjega sveta, daleč od njihovih »zelenih sosesk«.