Kakor se počasi bliža pust, tako so tudi na Inštitutu 8. marec začeli trositi bedarije. Popravek, na Inštitutu 8. marec to počnejo skozi celo leto, za pusta se samo malo bolj potrudijo. Te dni jih recimo moti, da se ljudje šemijo v druge rase.
Ob bližajočem se pustu so v trgovinah začeli tudi s prodajo različnih kostumov, navsezadnje je pust ljudski praznik, povezan z rajanjem in veseljačenjem zadnje dni pred začetkom 40-dnevnega posta, ki se konča z največjim krščanskim praznikom, Veliko nočjo.
Vseeno si pri nevladnem Inštitutu 8. marec niso mogli kaj, da ne bi opozorili na “rasističen” kostum, ki naj bi predstavljal tako imenovani “blackface” (v prevodu črn obraz). Opozorili so, da v spletni trgovini Magic shop prodajajo “črno afro look lasuljo” za 5,90 evra.
Pust je namenjen zabavi, ne političnim izpadom
Na Inštitutu 8. marec jih je zmotila slika para, na kateri oba nosita omenjeno lasuljo, ob tem pa sta namazana še s črnim pudrom, da izgledata črna. Človek bi celo pomislil, da so v spletni trgovini želeli prodati lasuljo ljudem, ki se želijo šemiti v primeren kostum za maškare.
“Tovrstnih eklatantnih primerov rasizma ne smemo ignorirati. Sporočajo in učijo namreč – saj je pust praznik, namenjen predvsem otrokom –, da so druge rase nekaj, v kar se lahko našemimo, in jih s tem homogenizirajo in avtomatično postavljajo v manjvreden položaj z ozirom na belce/Evropejce,” so zapisali na Facebooku.
Mogoče smo staromodni, a včasih, ko so besede še imele težo in nek pomen, je rasizem veljal za prepričanje, ki določeno raso obravnava kot večvredno v primerjavi s preostalimi, in s tem povezano diskriminacijo “manjvrednih” ras. Po prepričanju Inštituta 8. marec pa je rasistično že, če se v Sloveniji nekdo našemi v črnca – zaradi domnevne spornosti neke prakse, ki izvira iz ZDA. Po taki logiki je najbolje, da nehamo z brisanjem nosov v javnosti, da ne užalimo Japoncev, in da začnemo z riganjem pri mizi, zato da ne užalimo Turkov.
Če je rasistično šemljenje v črnce, potem mora biti rasistično tudi šemljenje v belce
Tudi ideja, da se s šemljenjem v karkoli slednje postavlja v manjvreden položaj, je naravnost absurdna. Ljudje se za maškare ne šemijo, da bi kogarkoli poniževali, temveč da bi se s prijatelji zabavali. Koncept zabave je večno užaljenim v imenu drugih najbrž tuj.
Če je sporno šemljenje v kostume “drugih ras”, potem bi pričakovali, da bodo na Inštitutu 8. marec zagnali hajko tudi zaradi lasulje grofa De Sada. Na fotografiji lasuljo namreč nosi črnec, medtem ko je bil grof De Sade bel. A o tem s strani Inštituta 8. marec ne bomo slišali ne bev ne mev, saj je njihova celotna “kritika” rasizma uvožena iz ZDA, osnovana na politiki identitete, ki združuje elemente segregacije z elementi marksizma ter je kot taka popolnoma nerelevantna za slovenske razmere.
Za Inštitut 8. marec je sporno, če se belci šemijo v črnce ali Indijance. Ni pa sporno, če se črnci šemijo v belce. Ker po definiciji, ki so jo privzeli na inštitutu, rasizem ni več vezan na diskriminacijo kot tako, temveč na razmerje moči. In krivec za vse tegobe tega sveta je po že ustaljeni navadi bel moški. Zato se lahko samo vprašamo, kdaj bodo na Inštitutu 8. marec stopili v korak s časom ideologije, ki jo tako zelo promovirajo, in na čelo inštituta postavili črno trans žensko. Pa ne za maškare ali parado “ponosa”, to bi namreč po njihovih definicijah bilo rasistično.
Vprašanje časa, kdaj bodo napadli kurentovanje?
Izgleda, da je samo vprašanje časa, kdaj bodo na Inštitutu 8. marec začeli napadati kurentovanje kot seksistično prakso, saj so tradicionalno samo moški lahko kurenti. Res se lahko vprašamo, od kod dobi ta nevladna organizacija sredstva za delovanje. Kajti o doprinosu družbi ne moremo govoriti.