10.4 C
Ljubljana
ponedeljek, 27 januarja, 2025

(MISEL ZA GOSPODOV DAN) “Danes se je to Pismo izpolnilo”

Piše: Blagovest.si

Iz svetega evangelija po Luku (Lk 1,1-4;4,14-21): Ker so že mnogi poskušali urediti poročilo o dogodkih, ki so se zgodili med nami, kakor so nam jih sporočili tisti, ki so bili od začetka očividci in služabniki besede, sem sklenil tudi jaz, ko sem vse od začetka natančno poizvedel, tebi, spoštovani Teófil, vse po vrsti popisati, da spoznaš zanesljivost naukov, o katerih si bil poučen. Tisti čas se je Jezus v môči Duha vrnil v Galilejo in glas o njem se je razširil po vsej okolici. Učil je po njihovih shodnicah in vsi so ga slavili. Prišel je v Nazaret, kjer je odraščal. V soboto je po svoji navadi šel v shodnico. Vstal je, da bi bral, in podali so mu zvitek preroka Izaija. Odvil je zvitek in našel mesto, kjer je bilo zapisano: ›Duh Gospodov je nad menoj, ker me je mazilil, da prinesem blagovest ubogim. Poslal me je, naj oznanim jetnikom prostost in slepim, da spregledajo, da zatirane pustim na svobodo, da oznanim leto Gospodove milosti.‹ Nato je zvitek zvil, ga vrnil služabniku in sédel. Oči vseh v shodnici so bile uprte vanj. In začel jim je govoriti: »Danes se je to Pismo izpolnilo tako, kakor ste slišali.«

Evangelist Luka, ki mu bomo v tem liturgičnem letu večkrat prisluhnili, je bil po rodu Grk iz Antiohije, kar pomeni, da verjetno ni izhajal iz vrst Judov, kvečjemu bi bil lahko judovski spreobrnjenec.  V tem odlomku najprej beremo čisto uvodne besede Lukovemu naslovljencu Teofilu (Bogoljubu po naše, tudi to ime je grško). Evangelist tu ne nastopa kot neposredna priča dogodkov (verjetno se je prvim kristjanom pridružil po Jezusovem vstajenju in napisal Apostolska dela), ampak kot redaktor dosedanjih poročil. Povzema izpovedi neposrednih prič, najverjetneje tudi Marijino pripoved. Zato v tem evangeliju poleg osnovnega poročila, ki ga vsebuje Markov evangelij, najdemo še dokaj obširno pripoved o Jezusovem rojstvu in otroštvu, kar smo slišali v božičnem času. Teofil očitno predstavlja vsakega naslovljenca evangelija, najverjetneje pa (bodoče) kristjane iz poganstva. Želi, da se naslovljenec prepriča o zanesljivosti nauka, o katerem je bil že poučen. Gre torej za poglabljanje nauka. In ni naključje, da je Cerkev redakcijsko združila uvod v Lukov evangelij s pripovedjo o dogodkih, ki so sledili Jezusovemu krstu (ter prvemu čudežu v Kani, kar smo slišali prejšnji teden). To pa je Jezusov nastop v domači shodnici.

Več TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine