Piše: Blagovest.si
Iz svetega evangelija po Luku (13,1-9): Prav v tistem času je bilo v množici navzočih nekaj ljudi, ki so Jezusu pripovedovali o Galilejcih, katerih kri je Pilat pomešal z njihovimi žrtvami. Odgovóril jim je: »Mar mislite, da so bili ti Galilejci večji grešniki kakor vsi drugi Galilejci, ker so to pretrpeli? Povem vam, da ne. A če se ne spreobrnete, vas vse čaka enak konec. Ali pa onih osemnajst, na katere se je podrl stolp v Síloi in jih ubil, mar mislite, da so bili večji dolžniki kakor vsi drugi prebivalci Jeruzalema? Povem vam, da ne. A če se ne spreobrnete, boste vsi prav tako pokončani.« In povedal je tole priliko: »Nekdo je imel v svojem vinogradu zasajeno smokvo. Prišel je iskat sad na njej, pa ga ni našel. Rekel je svojemu vinogradniku: ›Glej, tri leta je že, kar hodim iskat sad na tej smokvi, pa ga ne najdem. Posekaj jo, čemú izčrpava zemljo?‹ Ta pa mu je odgovóril: ›Gospod, pústi jo še letos, da jo okopljem in ji pognojim. Morda bo napósled obrodila sad; če pa ne, jo boš posekal.‹«
Tokratni odlomek bi potreboval vsaj nekaj zgodovinske razlage. Namreč, prav v času Jezusovega javnega delovanja, kako leto pred Jezusovo smrtjo, je namreč prav za velikonočni praznik Jeruzalem pretresel tragični dogodek. Judovski uporniki (sikariji in zeloti) so se namreč pripravili na upor proti Pilatu, saj je slednji neverjetno neokusno provociral Jude s poganskim zlatim orlom na tempeljskih vratih ter ropanjem tempeljske zakladnice. Uporniki so se razporedili po tempeljski ploščadi, da bi udarili, vendar niso vedeli, da je bil njihov namen izdan. Pilatovi plačanci so se namreč prikradli vmes in ob znaku za upor udarili po ljudstvu, s tem pa so presenetili nepripravljene upornike pod Barabovim vodstvom. Del upornikov se je zatekel v stolp Siloa, vendar so ga Rimljani spodnesli (najverjetneje s požigom). Tako je smrt našlo 18 borcev. In seveda mnogi Galilejci, romarji, ki so se tam znašli zaradi praznika in ne zaradi upora, a so zaradi krvave ihte rimskega okupatorja vseeno umrli. Postali so, če smem uporabiti ta izraz, “kolateralna škoda” upora. In marsikdo se je ob tem spraševal, kako se je moglo to zgoditi, tako kot se morda sedaj sprašujemo, s čim neki so si Ukrajinci zaslužili trpljenje. Mnogi ostali brez domov, brez svojcev, mnogi civilisti so pobiti. Nič krivi, nič dolžni.
Več si lahko preberete TUKAJ.