Piše: C. R.
Ko se nam električni ali elektronski aparat pokvari in je še v garanciji, ga praviloma odnesemo v popravilo. Ko pa aparatu že preteče garacija, je zgodba povsem drugačna. Aparat bi si večkrat želeli tudi v tem primeru popraviti in popravilo bi bilo v veliko primerih smiselno, saj bi tako podaljšali življenjsko dobo aparatu, s katerim smo zadovoljni. Hkrati pa bi pripomogli tudi k izboljšanju okoljske problematike, predvsem z vidika porabe naravnih virov in energije. A v praksi se veliko uporabnikov po diagnosticiranju napake ne odloči za popravilo aparata, saj oceni, da se jim to cenovno ne splača. Bojijo se, da bodo odšteli za popravilo polovico cene novega aparata, za katerega niti ne vedo, koliko časa jim bo še deloval, zato se velikokrat raje odločijo za nakup novega aparata.
Med tem, ko še vedno čakamo na nova pravila na področju popravil v EU, ki so nujna za začetek izvajanja v praksi, se v Sloveniji nadaljujejo druge aktivnosti v spodbudo povečevanja popravila aparatov. V družbi ZEOS, d.o.o. v sklopu njihovega Life projekta Spodbujamo e-krožno v okviru akcije “Podaljšaj lajf svojemu aparatu – servirisaj!” nadaljujejo z aktivnostmi v spodbudo popravilu aparatov v Sloveniji. Akcija je namenjena dvigovanju ozaveščanja potrošnikov o pomembnosti krožnega gospodarjenja z električnimi in elektronskimi aparati, s poudarkom na spodbujanju servisiranja kot enega izmed temeljnih elementov krožnega gospodarstva. V sklopu akcije se spodbuja servisiranje pri različnih serviserjih električne in elektronske opreme v Sloveniji.
Vse potrošnike v Sloveniji pozivajo, da svoj pokvarjen električni aparat prinesejo k lokalnemu serviserju, ki bo aparat pregledal oz. opravil diagnostiko in na željo stranke aparat tudi popravil. Vsi potrošniki, ki bodo v času trajanja akcije električni aparat prinesli v pregled in/ali popravilo, lahko sodelujejo v nagradni igri za bon za pregled in popravilo v vrednosti 100 eur pri istem serviserju.
V prvi tovrstni akciji, ki bo potekala med 1. in 10. marcem 2023 v Škofljici, Petrovčah pri Žalcu in Kranju spodbujajo servisiranje na lokacijah naslednjih serviserjev:
- Servis JURCO iz Škofljice: popravilo velikih in malih gospodinjskih aparatov
- Aleš Kitek s.p. iz Petrovč: popravilo bele tehnike
- Tip Top PC, Sašo Šegula s.p. iz Kranja: popravilo računalnikov
Spodbujanje servisiranja električnih aparatov poteka tudi na forumu v obliki Facebook skupine KAM S TASTARIM?, ki ima že preko 1.100 aktivnih članov, ki si izmenjujejo mnenja ter delijo nasvete in usmeritve za servisiranje oz. podaljševanje življenjske dobe električnih aparatov. V času akcije med 1. in 10. marcem 2023 bo omenjena Facebook skupina še posebej aktivna, saj bodo na vprašanja in dileme članov glede popravil električnih aparatov aktivno odgovarjali sodelujoči serviserji, ki bodo poleg tega tudi sami objavili marsikatero zanimivost s področja servisiranja električnih aparatov.
Projekt Life Spodbujamo e-krožno aktivno zasleduje več ciljev, ki sledijo smernicam krožnega gospodarjenja z električno opremo (servisiranje, ponovna uporaba in souporaba). Projektne aktivnosti na področju servisiranja gredo v smeri spodbujanja potrošnikov k podaljševanju življenjske dobe električnih aparatov in tudi omogočenja posameznikom, da potrdijo svoje znanje in veščine na področju servisiranja električnih aparatov. V okviru projekta je bila namreč sprejeta pobuda za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije, pri čemer si bodo lahko posamezniki z znanjem in veščinami pridobili uraden kvalificiran poklic Serviser električnih aparatov. Projekt poleg tega spodbuja in širi mrežo lokalnih serviserjev električnih in elektronskih aparatov, z akcijo pa želi to mrežo še razširiti in povišati stopnjo servisiranja v Sloveniji.
Izvajalci akcije zainteresirane lepo vabijo tudi k obisku njihovega spletnega portala www.zeos.si, kjer lahko poiščejo lokacijo svojega najbližjega serviserja aparatov, zemljevid pa organizatorji še sproti dopolnjujejo, tako da bodo veseli vseh podatkov o lokalnih serviserjih, ki jih še ni na zemljevidu.