Piše: S.P.S. Foto: Ian Božič
Kratek vpogled modnih smernic iz londonskega tedna mode razkriva, da je britanska prestolnica zopet slavila ustvarjalnost in premaknila meje v modi. Letošnji oblikovalci so se poigravali z oblačili, ki jih lahko nosijo tako ženske kot moški. Moda izgublja spol, pomembnejša je osebnost in kombiniranje nenavadnih stilov. Barvitost, teksture materialov in nove blagovne znamke so se z nekonvencionalnimi rešitvami predstavile na spletnih dogodkih, nenavadnih prizoriščih in možnost »on-line« spremljanja kolekcij kar iz domačega kavča.
Aadnevik
Prestižna blagovna znamka Aadnevik je v modnem svetu prisotna od leta 2013. Ustanovila sta jo zakonca Hila in Kristian Aadnevik – ona modni samouk in on kot izučen krojač z magisterijem na londonski Kraljevski akademiji umetnosti. Skupaj ustvarjata prefinjena ročno izdelana oblačila, ki jih krasi unikatna čipka v kombinaciji z različnimi tankimi prosojnimi tkaninami, kar ju uvršča v sam vrh svetovnih oblikovalcev. Združila sta modo in »modo po meri« saj njun atelje obiskujejo tudi »postavnejše« ženske, ki si želijo unikatno obleko, ki se jim bo popolnoma prilegala. Tudi na letošnjem modnem tednu so njuno kolekcijo predstavile manekenke z naravnimi oblinami in polnejših postav. Kolekcija izstopa z lahkotnostjo francoske čipke, ki sta jo povezala v mrežasto tkanino v privlačnih odtenkih vpete v steznike s tesno prilegajočimi dolgimi oblekami z visokimi razporki. Kontrast živih barv poudari nabran til krašen s perjem, ki v plasteh tvori strukturo dolgih kril. V oblekah Aadnevik so na rdečih preprogah zbujale pozornost tudi svetovne zvezdnice Rihanna, Beyoncé, Jennifer Lopez, Madonna, Halle Berry, Naomie Harris, Camilla Cabello, Adriana Lima in Cara delevinge
La Pearlin
Oblikovalka Pegah Pourmand je angleška zgodba o uspehu. Od zvezde družbenih omrežij do sanjske službe stilistke za Vogue pa vse do svoje blagovne znamke La Pearlin je za študentko psihologije rojeno v Iranu, lastna kolekcija uresničitev sanj. Njena kolekcija je nastajala v najtežjem času svetovne pandemije zato so oblačila svetlih, živih barv, ki odražajo optimizem in veselje. Minimalistične kratke obleke z nagajivimi dodatki perja, pentlje in biserov so smernice za romantični pridih dekliškosti v naslednjem poletju. Suknjiči različnih dolžin, z dvojnim zapenjanjem in velikimi zlatimi gumbi nas popeljejo v nostalgična 80-ta. Oblikovalka Pegah pravi, da je njena kolekcija preprosto ustvarjena za »vsakdanji poletni šik«.
Cyberdog
»Kibernetični pes« je več kot dve desetletji del angleške avantgardne subkulture, prepletene z futurizmom, kibernetičnim punkom in gotskim stilom. Priljubljena je med mladimi, ki obožujejo svetla fluorescentna neonska plesna oblačila, ki se odsevajo v klubih s trans in rave glasbo, ki jo vrtijo v živo najbolj znani DJ. V eni izmed njihovih Cyberdog trgovin na trgu Camden se lahko oblečete kot vesoljski kadet z utripajočimi lučkami, obut v plesne čevlje z debelimi podplati, kot so jih nosili v 70-tih prejšnjega stoletja ali samo kot bojevnica, ki je pripravljena na celonočno rejvanje v enem od londonskih klubov oblečena v bodi in visoke nogavice z aerodinamičnimi plavutmi okoli pasu in na bedrih. Ali pač samo v plastični krinolini. Vendar z pridihom vpogleda v prihodnost lahko izberete modne dodatke v obliki rave igračk, vse od UV žareče palice, vesoljskih očal z led lučkam in kot se spodobi za pred-apokaliptično obdobje, zaščitnih mask. Tako sta tudi letos ustanovitelja Cyberdoga oblikovalec Terry Davy in njegov partner Spiros Vlahos predstavila novo kolekcijo, namenjeno vsem posebnežem iz druge dimenzije, rejverjem, oboževalcem fetiša in ljubiteljev prihodnosti.