Ameriški tehnološki velikan Facebook mora plačati pet milijard dolarjev kazni zaradi kršenja pravil, povezanih z varovanjem zasebnosti njegovih uporabnikov, je sporočila ameriška zvezna komisija za trgovino (FTC). Gre za največjo kazen doslej, naloženo kateremukoli podjetju zaradi zasebnosti potrošnikov, povzema nemška tiskovna agencija dpa.
“Kljub večkrat ponovljenim obljubam milijardam uporabnikov po vsem svetu, da bodo lahko nadzorovali delitev svojih osebnih informacij, Facebook spodkopava izbire potrošnikov,” je ob objavljenih sklepih, ki so jih s Facebookom dosegli v poravnavi, ocenil predsednik FTC Joe Simons.
Namen visoke kazni po njegovih besedah ni le kaznovati, ampak še pomembneje spremeniti Facebookovo kulturo in zmanjšati verjetnost prihodnjih kršitev.
Facebook bo moral ob kazni tudi spremeniti način upravljanja. FTC mu je znotraj upravnega odbora naročil vzpostavitev neodvisnega odbora za zasebnost, ki naj bi poskrbel, da Facebookov glavni izvršni direktor in soustanovitelj Mark Zuckerberg ne bo mogel več prosto odločati o zadevah, ki se nanašajo na zasebnost uporabnikov.
Preiskava domnevnega spornega Facebookovega delovanja se je začela lani, potem ko je odjeknila novica, da je do podatkov o 87 milijonih uporabnikov dostopalo podjetje Cambridge Analytica. Gre za londonsko svetovalno podjetje, ki je leta 2016 sodelovalo v kampanji sedanjega ameriškega predsednika Donalda Trumpa.
Zuckerberg je poudaril, da je Facebook pripravljen na “velike strukturne spremembe”, ki bodo vplivale na njegovo upravljanje in na način, kako podjetje oblikuje svoje produkte.