Piše: C. R.
Člani Združenja Slovenskih pivovarn pri GZS – Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij so po nekaj letnih prizadevanji pivovarjev podpisali zavezo za prostovoljno navajanje sestavin in informacij o energijski vrednosti piva na embalaži izdelka. Pivovarji so si predvsem želeli boljše preglednosti na področju podajanja verodostojnih informacij potrošniku v skladu s pričakovanji evropskih inštitucij, civilnodružbenih skupin in potrošnikov
Slovenski pivovarji so mnenja, da je podpisana zaveza v interesu transparentnega podajanja informacij za potrošnika. Jernej Smolnikar, predsednik Združenja slovenskih pivovarn pri GZS – Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij je ob podpisu zavez poudaril, da se člani združenja s podpisom zavez zavezujejo, da bodo do konca leta 2022 na vseh svojih izdelkih prostovoljno navajali tudi energijsko vrednost piva. »K tej pobudi vabimo tudi vse ostale pivovarje in druge proizvajalce alkoholnih pijač, da se partnersko pridružijo naši pobudi za prostovoljno navajanje sestavin izdelka in energijske vrednosti alkoholnih pijač,« je še dodal. Podpisana zaveza bo tudi nadzirana in o rezultatih izpolnjevanja bodo redno poročali.
»Podpis zaveze je rezultat večletnih prizadevanj pivovarjev, kako čim bolje informirati in ozaveščati potrošnika o pomenu piva in odgovornem pitju. Gre za zavezo, ki je v skladu z zakonodajo EU in je pri mnogih pivovarjih dopolnjena z informacijami na digitalnih platformah. S podpisom zavez zgodba pivovarjev začenja svojo pot k uresničevanju še drugih evropskih zavez, ki jih opredeljuje Kodeks ravnanja o odgovornih poslovnih in trženjskih praksah v verigi oskrbe s hrano,« je izpostavila dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS – Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij.
Na dogodku je bil prisoten tudi dr. Jože Podgoršek, minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki je nagovoru poudaril: »Ponosen sem, da je tudi ta sektor spoznal, da je povezovanje ena najpomembnejših aktivnosti za dolgoročno stabilnost oz. preživetje. Tega nas je še posebej naučila zadnja kriza, ki je med drugim močno prizadela tudi male pivovarje. S tem podpisom tudi dokazujete, da se zavedate, da niste drug drugemu konkurent, ampak se s ponudbo dopolnjujete. Potrošnik tako dobi, kar potrebuje, tukaj pri nas, od naših proizvajalcev in mu ni treba posegati po tujih.«
Združenje slovenskih pivovarjev si bo tudi v prihodnje prizadevalo za zagotavljanje učinkovitega zeleno naravnanega poslovnega okolja, pravično obdavčitev in trgovino piva, dvig pozitivnega imidža piva in pivovarjev v Sloveniji in izven ter trajnostno, zeleno, kakovostno in odgovorno proizvodnjo in trženje piva.