9.6 C
Ljubljana
torek, 19 novembra, 2024

Medtem ko stroški stečaja Adrie Airways po začasnem predračunu že presegajo pol milijona evrov, tuji prevozniki vzpostavljajo izpadle linije: tokrat na relaciji Ljubljana-Zürich

Stroški stečajnega postopka Adrie Airways po začasnem predračunu za obdobje od začetka postopka do objave otvoritvenega poročila, ki ga je pripravil upravitelj Janez Pustatičnik, dosegajo 685.622 evrov. Največji del – 400.000 evrov – je predvidenih za plače in nadomestila osebam, ki opravljajo posle za potrebe stečajnega postopka.

 

Krajnsko okrožno sodišče je presodilo, da je za nemoten potek stečajnega postopka nujno, da sodišče do predložitve otvoritvenega poročila sprejme predlog stečajnega upravitelja, je razvidno iz sklepa, objavljenega na spletnih straneh Ajpesa. Predračun, ki je pripravljen za štiri mesece, sicer predstavlja le okvir teh stroškov, ki se med postopkom lahko še spremenijo.

“Poleg tega je splošno znano, da gre v obravnavani zadevi za stečajni postopek družbe, ki se je ukvarjala s specifično panogo dejavnosti – letalstvom. Družba je zato delovala v mednarodnem okolju, z velikim številom tako zaposlenih kot poslovnih partnerjev doma in v tujini ter s tem povezanih tako dolžnikovih obveznosti kot tudi terjatev,” je dodalo sodišče.

Za plače in nadomestila za osebe, ki bodo opravljale posle za potrebe stečajnega postopka, je Pustatičnik predvidel 400.000 evrov. Gre za plače zaposlenih, ki opravljajo posle za potrebe stečajnega postopka in so nujno potrebni. “Zaposleni sodelujejo pri izdelavi zaključnih poslov, predvsem pri inventuri in popisu premoženja, izdelavi zaključnih bilanc, izterjavi terjatev, urejanju informacijskega sistema ter ureditvi statusa vseh zaposlenih,” je pojasnil.

Za 180.000 evrov oz. 45.000 evrov mesečno je stroškov z nepremičnino, kjer je bil sedež družbe Adria Airways, informacijske sisteme in skladišča, tudi v tujini, kjer je imela Adria spravljene rezervne dele. Za 20.000 evrov bo še stroškov z zaposlenimi v Švici.

Okrožno sodišče v Kranju je 2. oktobra začelo stečaj letalskega prevoznika, stečajni upravitelj pa je prejšnji ponedeljek začel delavcem vročati odpovedi pogodb o zaposlitvi. Adria Airways je na Letališču Jožeta Pučnika opravila približno polovico vseh letov, po njenem stečaju pa so tuji prevozniki nekatere pomembnejše linije že nadomestili.

Swiss Airlines vzpostavil povezavo med Ljubljano in Zürichom

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana so danes pozdravili prvi let na novi povezavi letalskega prevoznika Swiss Airlines med Zürichom in Ljubljano. Tako je znova vzpostavljena prva v vrsti letalskih povezav, ki so bile prekinjene s stečajem Adrie Airways. Kmalu prihajajo tudi druge povezave.

Lete med Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana in vozliščem v Zürichu prevoznik, ki je član Lufthansa Group, vzpostavlja tik pred zimskim voznim redom. Swiss Airlines bo lete z ljubljanskega letališča v Zürich sprva ponujal petkrat tedensko. Z zimskim voznim redom od 27. oktobra dalje pa bo letenje razširil na vsak dan. Letel bo z letali Embraer 90 in Airbus A220.

“Veseli smo, da se je Swiss Airlines tako hitro odzval na potrebo trga in prej kot mesecu dni vzpostavil letenje z Ljubljane do Züricha,” je izpostavil Janez Krašnja iz Fraport Slovenija in pojasnil, da so kot upravljavec letališča že ob pojavu Adrijinih težav začeli aktivno nagovarjati tuje letalske družbe, od katerih so realno pričakovali, da bi lahko vzpostavili lete.

Za zimski vozni red letenja sta nove letalske povezave napovedala tudi Lufthansa in Brussels Airlines, ki bosta nadomestila še tri izpadle povezave Adrie Airways. Lufthansa Group Airlines bo tako vzpostavila tudi lete do vozlišč v Frankfurtu, Münchnu in Bruslju. Lufthansa bo iz Ljubljane v Frankfurt začela leteti 27. oktobra, v München pa 1. novembra. Sledil bo še Brussels Airlines z leti v Bruselj od 4. novembra dalje.

S stečajem Adrie Airways so na ljubljanskem letališču izgubili osem od 29 rednih destinacij. V Fraportu Slovenija pričakujejo, da bo mreža poletov v celoti restavrirana v letu in pol. Krašnja je prepričan, da hiter odziv tujih letalskih prevoznikov kaže na velik interes za potovanje z ljubljanskega letališča in na moč trga. Zato se lahko nadejajo nadaljnje krepitve povezljivosti.

Od petih najpomembnejših destinacij, ki so jih izgubili s propadom Adrie, se po hitri nadomestitvi letov v Zürcih, Frankfurt, München in Bruselj, nadejajo še čimprejšnje vzpostavitve povezave z Dunajem. Kot je povedal Krašnja, je tu po prvih informacijah še težava pri floti. Upa pa, da bo tudi Austrian Arlines v doglednem času vzpostavil letenje v Ljubljano.

Hkrati so tisti letalski prevozniki, ki že letijo z ljubljanskega letališča, okrepili svojo pristnost in povečali kapacitete. Tako se je povečalo število letov za Pariz, Varšavo in Beograd. Tako bo tudi prek ostalih evropskih letališč možno priti do destinacij, ki jih je Adria neposredno povezovala z Ljubljano. “Kaže se, da tuji prevozniki zaznavajo povečanje povpraševanja in temu primerno povečujejo kapacitete,” je izpostavil Krašnja.

Glede voznih redov Krašnja meni, da bodo prevozniki hitro optimizirali tudi te, saj jim je v interesu, da ponujajo takšne vozne rede, ki jih trg potrebuje. “V letalskem prevozništvu ni možno na kratek rok zagotoviti takih kapacitet in urnikov, kot bi si jih trg sicer želel, tako da smo veseli, da je bil ta odzivni čas tako kratek. Prepričani pa smo, da bo s poletjem tudi vozni red že bistveno boljši, kot je sedaj,” je povedal Krašnja.

Na vprašanje o smiselnosti oživljanja Adrie oziroma vzpostavitve novega nacionalnega letalskega prevoznika je Krašnja odgovoril, da v Fraportu o tem ne bi radi špekulirali. “Naša želja je, da ponujamo s tega letališča čim boljše povezave. Predlagamo pa, da se najprej preveri, kakšen bo tržni odziv in se glede kakšnih drugih variant počaka vsaj šest mesecev, ko bo dejansko jasno, kakšna bo mreža letov z ljubljanskega letališča,” je dejal.

Na ljubljanskem letališču sicer zaradi propada Adrie beležijo precejšen padec v prometu, saj je Adria pred stečajem imela kar 50-odstotni delež. Zato letos V Fraportu Slovenija pričakujejo za 100.000 potnikov manj kot lani, torej 1,7 milijona. “Glede na najave, ki jih imamo, in optimizem, ki nam ga vlivajo hitri prihodi Lufthansa Group prevoznikov, pa računamo, da bomo naslednje leto imeli na letališču vsaj 1,5 milijona potnikov,” je še povedal Krašnja.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine