Novi prvi mož nemškega avtomobilskega giganta Volkswagen Herbert Diess je napovedal prestrukturiranje, a to po njegovem ne pomeni “revolucije”. Koncern se želi od afere dieselgate premakniti v smeri električnih avtomobilov in digitalizacije, poročajo tuje tiskovne agencije.
“Gre za nadaljevanje razvoja, ne za revolucijo,” je na današnji novinarski konferenci dejal 59-letnik, ki je v četrtek zvečer presenetljivo prevzel mesto glavnega izvršnega direktorja največje avtomobilske skupine na svetu.
Diess želi po poročanju nemške tiskovne agencije dpa Volkswagen preoblikovati v pravi mobilnostni koncern. Podjetje mora pospešiti tempo in poudariti področja, kot so elektromobilnost, digitalizacija in nove storitve, je dejal novi prvi mož.
V četrtek zvečer je nadzorni svet Volkswagna po seji sporočil, da bo dosedanji vodja znamke Volkswagen za najmanj pet let sedel za volan celotnega koncerna. Diessu in njegovim načrtom je ob tem že pokimal tudi vplivni predsednik sveta delavcev Bernd Osterloh.
Skupini se obetajo velike organizacijske in vodstvene spremembe. Svojih 12 znamk bo koncern združil v tri segmente – masovnega, premium in super premium. Prav tako bo v posebni enoti vodil ponudbo za kitajski trg. Enoto za proizvodnjo tovornjakov in avtobusov bo ob tem pripravil za borzno kotacijo po letu 2018, pri čemer pa želi Volkswagen ohraniti kontrolni delež.
Diess, ki bo še naprej bdel nad znamko Volkswagen, pa tudi znamkama Škoda in Seat v masovnem segmentu, je poudaril, da so premisleki o oblikovanju tržnih skupin obstajali že dlje časa. Končno strategijo je po lastnih navedbah oblikoval z “ozkim krogom deležnikov”.
Vsi se zavedajo, kako dinamično se bo avtomobilska panoga razvijala v prihodnjih letih, je dodal po navedbah tednika Handelsblatt. Menedžment se bo zato v novi strukturi predvidoma lahko odločal hitreje.
Volkswagen želi “ohraniti svoj položaj med vodilnimi v mednarodni avtomobilski industriji z inovativnostjo in dobičkonosnostjo”, je ob predstavitvi novega prvega moža poudaril predsednik nadzornega sveta Hans Dieter Pötsch. “Herbert Diess je pravi menedžer za to,” je dodal in izpostavil “hitrost in odločnost, s katerima lahko izpelje radikalni postopek transformacije”.
Osterloh je Diessu pri načrtih izrekel vso podporo. Med drugim je v pismu delavcem poudaril, da pozdravlja novi način upravljanja znamk.
Zadovoljen je tudi z dejstvom, da bo Volkswagen dobil glavnega operativnega direktorja, kar je bila dolgoletna zahteva delavskega sveta. Novega človeka, ki bo “desna roka” glavnega izvršnega direktorja, bodo sicer poiskali znotraj koncerna, je poudaril Diess. Kdo bo imenovan na to mesto, še ni jasno.
Volkswagen bo sicer v procesu prestrukturiranja izločil in potencialno prodal dele, ki ne sodijo v njegovo osnovno dejavnost, kot so na primer motocikli Ducati.
Koncern se je v zadnjih letih spopadal predvsem z težavami, povezanimi z goljufanjem na testih izpustov dizelskih vozil, t.i. afero dieselgate. Še vedno proti njemu v številnih državah potekajo tožbe, zaradi katerih mu grozijo plačila milijardnih odškodnin in kazni. Diessov predhodnik Matthias Müller je Volkswagen prevzel kmalu po izbruhu afere septembra 2015.