Piše: Tamara Lubarda
Vlada premierja Roberta Goloba ima v rokah mnogo vzmeti kako se državljana podredi, njihovim smernicam in usmeritvi nasprotne se s posredno taktiko podjarmljenj ustrahuje ali pa te preganjajo na zakonit način, z odprtimi kartami in lovom na disidente pa čeprav jim ne oponirajo.
Kdor ni njihovih mnenj s tem, da Svobodo preglasno kritizira posledično utrpi posledice, to je koder ne poseže sodstvo. Toda kdor žrtev stremi k dejstvenosti razmejitve vej oblasti.
Izvršilna oblast ima veliko vpliva, podlago ji pridoda koalicijsko preglasovanje opozicije, kajti z vajetmi za sprejemanje idej in zamisli ki se skladajo s pričakovanji premierja se pobude tako rekoč sprejema brez težav, ni težko niti uzakoniti o čemer odločajo sodišča. V ustavi Slovenije namreč ni natančno opredeljeno, kakšna je in kakšen obseg dosega pravna pristojnost oziroma namembnost državnega zbora in vlade, ni precizne razmejitve.
Ne bi imeli zadržkov o njihovem delovanju če bi le bili vsi ministri strokovno podkovani Ampak kvalifikacije o ustreznosti njihovemu odgovornemu vodenju posameznih resorjev bodisi imajo ali pa to ‘tako’ četudi česa ne zmorejo ali ne znajo izvesti še pred odstopom.
Seveda se je po pravilni napovedi UMAR inflacija v času polovice od celotnega mandata 2022 – 2026 vlade premiera Roberta Goloba v dveh letih trajanja znižala na 1.5 odstotka. To ni naključje. Veliko ciljev so si zadali, kadar pa jih to vnaprej bremeni, se jim oprosti. Od nekaj teh, kateri so še prepričani v to da bi bilo brez gibanja Svoboda hujše, kakor je.
Kako to, da po premierjevi večkrat izrečeni izjavi, da ta vlada računa na naslednji mandat, jasno in glasno ne povedo zlasti tega, kaj bi od tega imeli tisti, ki jih ne bi imeli za naivne? Zakaj niso ustanovili Odbor za transparentnost in nadzor nad rabo proračunskih sredstev? So, ki podrobneje ne vedo, kam gre in kje je javni denar, saj ni zmeraj omogočen vpogled.
Premier o takem kar jim ne uspe pove, da bodo to dosegli ali ‘izpeljali’ v drugem mandatu. S tem razlogom pa predlagamo, da se v prihodnji vladi ustanovijo vsaj še tri izmed ministrstev: za »opolnomočenje« posameznika in hkratno celotne družbe slovenskih državljanov, ohranjanje slovenske identitete in temeljnih civilizacijsko kulturnih vrednot, pa tudi za uravnotežen socialnoekonomski razvoj tako zaradi blagostanja posameznikov kot tudi neizogibnosti nadaljevanja nivoja vsaj do sedaj dosežene ravni ‘splošne’ blaginje z ohranjanjem dostojnega življenjskega standarda tako matičnih oseb kot tudi priseljenih.
Četudi se nezadovoljstvo državljanov v javno zdravstvo in delovanje nekaterih institucij povečuje s čimer se vnaša dvome, se premalokrat pojasni zaradi česa tolikšno nezaupanje. Z UKOM so se sicer potrudili pripraviti infografiko proračunskega kritja področij 2025, ampak posplošeno in brez podrobnejših navedb tega, koliko sredstev je namenjeno komu. Shema ni pregledna in nima podrobnejšega razreza ko se vprašamo o natančnih podatkih.
Ne bi bilo odveč imeti ministrstvo za pospeševanje stopnje rasti gospodarskih dejavnosti: industrije, trgovine, gradbeništva. To bi pomenilo temelje, na katerih sloni infrastruktura, pa tudi denarni priliv, nenazadnje v samo državno blagajno. Iz česar niso izvzete storitve.
Čim bogatejši smo, več koristi vsakomur bo. Ampak zakaj se vlado istoveti z nadzorom? Za graditev temelja zaupanja odnosa državljan država ni kakorkoli treba zlorabljati prava.