»Bogati belci so posvojili Beethovna in njegovo 5. simfonijo naredili za simbol njihove superiornosti in pomembnosti. Za druge skupine – ženske, LGBTQ +, ljudi drugih ras – pomeni 5. simfonija opomnik na zgodovino izključevanja in elitizem, ki ga prinaša klasična glasba,« pravita profesor glasbe z univerze Stanford Nate Sloan in tekstopisec Charlie Harding, poroča portal Boulevard Voltaire.
Beethoven je ustvarjal svojo Simfonijo št. 5 v c-molu med letoma 1805 in 1807, povsem dokončana pa je bila v marcu 1808. Nekaj več kot dvesto let kasneje bi jo levičarji prepovedali, ker je elitistična, rasistična in povzdiguje belega moškega.
»Beethoven daje klasični glasbi monoliten in zadušljiv videz,« pravita Sloan in Harding, ki 5. simfonijo primerjata sklopom kulturnih norm, ki se nanašajo na nadvlado belega ,moškega. Zato je Beethoven toksičen, je »nekakšen zid med klasično glasbo in raznolikim občinstvom«.
Zato je skrajni čas, da se odpovemo Beethovnu, prav tistemu, katerega glasbena veličastnost je utrdila pravila vedenja med koncerti, pravita Sloan in Harding.
To ni prvič, da se levičarji »zaletavajo« v Beethovna. Feministke so Beethovnovo 9. simfonijo primerjale s posilstvom.