Piše: dr. Vinko Gorenak
Najprej se posvetimo enemu večjih dosežkov »Golobnjaka«. Na meji s Hrvaško in z Madžarsko so namreč uvedli mejni nadzor. Poglejmo si torej odločitev »Golobnjaka« o tem nekoliko podrobneje.
V »Golobnjaku« so že na začetku dali jasno vedeti, da bo Slovenija prijazna do nezakonitih migrantov, in to sporočilo jih je seveda doseglo. Posledice so jasne. Slovenija je leta 2000 beležila 35.000 ilegalnih migrantov, kar je največ do sedaj, če odštejemo leto 2015, ko je šlo dejansko za organiziran državni prevoz ilegalnih migrantov s hrvaške na avstrijsko mejo. Letos smo številko 35.000 presegli v osmih mesecih. To je res velik dosežek »Golobnjaka«. Toda pazite, »Golobnjak« sedaj vzpostavlja nadzor na mejnih prehodih, nobenega podatka pa ni, da bi povečali nadzor na zeleni meji.
Argument, da uvajajo mejni nadzor zaradi povečane stopnje ogroženosti Slovenije, me ne prepriča. Res je, da gre za priročen izgovor glede na stanje, v katerem se je znašla Slovenija ob zaprtih mejah z Avstrijo in Italijo. Ne moremo zanikati, da se stopnja ogroženosti Slovenije zaradi napada Hamasa na Izrael in povračilnih ukrepov ni povečala. Hkrati pa je jasno, da nadzor na mejnih prehodih ne bo v ničemer zmanjšal ogroženosti Slovenije. V »Golobnjaku« bi morali že zdavnaj, to je tak čas lani, povečati nadzor na zeleni meji s Hrvaško, sploh pa po njenem vstopu v schengen, ko je bilo jasno, da ta država zelo slabo varuje zunanjo schengensko mejo.
Ukrep vnovičnega nadzora na meji s Hrvaško (ne vem, zakaj so ga uvedli z Madžarsko, saj ni podatkov o ilegalnih migrantih, ki bi prihajali iz Madžarske), je nesprejemljiv. Prizadel bo zlasti prebivalce Slovenije in Hrvaške pa tudi Madžarske, ki vsak dan prehajajo mejo, če ne drugače, zaradi upočasnitve prometa in posledično kolon. Ilegalni migranti pa se bodo tako ali tako preselili nazaj tja, kjer so že bili in poti poznajo, to je na zeleno mejo. To je dosežek »Golobnjaka«, ki je lahko za našo varnost usoden.
Če govorimo o eventualnih teroristih, je to drugo vprašanje. Ti bodo v Slovenijo in Evropo prišli nezakonito brez dokumentov, pomešani med druge nezakonite migrante, ali zakonito s ponarejenimi dokumenti. Nekje sem prebral (avtorju se opravičujem, ker sem pozabil, kdo je), da potencialen terorist k nam ne bo prišel v avtomobilu na prvem desnem sedežu z značilno kockasto ruto na glavi in s puško v roki.
Ključno vprašanje je torej, kdaj bo Slovenija zavarovala zeleno mejo s Hrvaško. Nič nisem slišal o dodatnem številu policistov, ki bi varovali to mejo, sploh pa nisem nič slišal o aktivaciji 37. a člena Zakona o obrambi, ki za varovanje zelene meje dopušča uporabo vojske. Ne pozabimo, v času vstopanja v EU in schengen je Slovenija dodatno zaposlila nekaj nad 3000 policistov za varovanje schengenske meje, po vstopu Hrvaške v schengen pa nihče ni izgubil službe, razporejeni so bili v notranjost države, zato bi poleg vojske lahko večino njih angažirali za varovanje zelene meje s Hrvaško.
Jasno pa je še nekaj. Varovanje zunanjih schengenskih meja je bolj ali manj le še pravljica za lahko noč. Sistem je razpadel in ga ni več. Tudi obravnava prosilcev za azil ali mednarodno zaščito očitno sploh ne deluje več. Tipičen dokaz za to je napadalec, ki je v Bruslju ubil dva Šveda. Že v letih 2012/2014 je na Švedskem prestajal zaporno kazen. Tudi v Belgiji so že leta 2020 odločili, da ne bo dobil azila ali mednarodne zaščite in da mora zapustiti EU. Pa je ni. Zakaj? Ker ga nihče ni prijel in izgnal iz Belgije.
Za konec pa še ena anomalija sistema, ki jo bom razložil na primeru Slovenije, čeprav drugje ni nič drugače. Policisti na južni mejo primejo vsak konec tedna za nekaj avtobusov nezakonitih migrantov. Naložijo jih na avtobuse in peljejo v Azilni dom v Ljubljani. Tam se seveda najedo in preoblečejo, nato Azilni dom zapustijo ter se z avtobusi ali vlaki odpravijo na mejo z Avstrijo ali Italijo in jo seveda nezakonito prestopijo. Tak sistem velja od vstopa v prvo državo EU do ciljne države, kamor želijo.
Kako pa je po predpisih EU, ki jih nihče ne spoštuje? Predpisi EU velevajo, da je država članica EU, kamor prvič vstopi nezakoniti migrant, tista, ki odloči, ali bo azil ali mednarodno zaščito dobil ali ne. Če ga dobi, mu je dovoljeno prosto gibanje po EU, če pa ne, ga ta država vrne v državo izvora. V današnjem času je tudi to pravljica za lahko noč in ne pravo EU. Se nadaljuje.