Piše: Andrej Žitnik (Nova24TV)
Zvezdan Martič je s pomočjo (najbrž neustavnega) zakona o RTV v kratkem času prepotoval pot od skoraj pozabljenega obskurnega voditelja do predsednika nove ad hoc uprave RTV Slovenija. Gospod iz t. i. titoistične generacije mladih novinarjev je zanesljivo orodje “depolitizatorjev” trenutne politične koalicije, ki bo poskrbel predvsem za to, da bo (nezakonito?) – prekinil pogodbe z novimi novinarji, ki si upajo kritizirati trenutno oblast, a brez skrbi, kompenzacijo za nezakonito prekinitev pogodbe jim boste plačali vi. Za kakšen tip osebnosti gre? Zgodba o njegovem spopadu s takratnim urednikom portala MMC je pomenljiva.
Uroš Urbanija je stari znanec hodnikov na Kolodvorski 2 do 4. Preden je postal direktor Televizije Slovenija je pred dobrim desetletjem opravljal funkcijo urednika spletnega portala MMC, znanega po tem, da je v sicer dokaj levo usmerjenem javnem zavodu še posebej izrazita koncentracija skrajnega levičarstva.
Urbanija želel spremembe
Portal je bil takrat po pričevanjih bivših uslužbencev bil tudi leglo nedela, lenobe, izigravanja t. i. delovnega časa in še česa (le špekuliramo lahko, kako je tam danes, a glede na to, da si eden pomembnejših napovedovalcev TV Slovenija Igor E. Bergant lahko privošči “fušanje” z delovnimi urami, je jasno, da se ni veliko spremenilo). Uroš Urbanija je takrat želel spremeniti delovno kulturo na portalu.
Ljudje so dejansko morali biti prisotni na delovnem mestu, na dan so imeli kvoto člankov, hkrati so morali članke pisati skladno s poklicnimi standardi. To pa je bilo za marsikoga v uredništvu, ki ga je sicer ustanovil sam Zvezdan Martič, nesprejemljivo. Kot poroča portal Požareport, so se uslužbenci – oz. kot se je kasneje izkazalo bivša uslužbenka – lotili diskreditacije lika in dela Urbanije.
Lažni profil za diskreditacijo
Nekdo je namreč naredil lažni profil Uroša Urbanije na Facebooku (temu družbenemu omrežju je takrat ravno uspel velik prodor v Sloveniji in je postal politično relevanten – tako zelo, da je takratna stranka “novih obrazov” Zares svoje aktivnosti za rušitev Janševe vlade koncentrirala ravno na Facebooku). Na lažnem profilu so se vsakodnevno pojavljale diskreditacije Uroša Urbanije, objave so bile odprte za javnost in so se močno promovirale. Na koncu je Urbanija podal prijavo na policijo, saj mu je nekdo ukradel identiteto. Na koncu se je izkazalo, da je bila avtorica Facebookovega profila nihče drug kot žena Zvezdana Martiča – Ana Martič. Ta Urbanije sploh ni poznala, saj je že pred njegovih prihodom odšla iz portala MMC. Na koncu je primer po stari slovenski pravosodni šegi padel na sodišču – saj se je tožilstvo strinjalo, da je policija dokaze pridobila nezakonito.
Kaj incident pove o Martiču?
Glede na to, da Ana Martič sploh ni poznala Urbanije, je moč logično sklepati, da je bil resnični avtor profila kdo drug kot sam novi predsednik uprave javnega zavoda, ki na leto iz davkoplačevalskih žepov iztisne več kot 90 milijonov evrov. Prva ugotovitev je, da Martič ne izbira sredstev v boju zoper nasprotnika. Druga ugotovitev pa je, da je najbrž tehnološki ignoramus (poleg pravnega in finančnega, po lastnem priznanju), ki ni vedel, da se lahko Facebookov profil izsledi nazaj do IP številke in samega uporabnika. Spomnimo – ta gospod je napovedal popolno digitalno prenovo RTV Slovenija.