2.6 C
Ljubljana
nedelja, 22 decembra, 2024

(REFERENDUMI) Katoličani proti evtanaziji ter kulturi smrti

Piše: Nova24tv.si

Slovenske škofije so v izjavi za javnost izrazile nasprotovanje uzakonitvi samomora s pomočjo evtanazije. Po njihovem mnenju je jemanje človeškega življenja po krščanskem razumevanju vedno smrtni greh, zato “bomo katoličani na referendumu glasovali proti“, kar bo po njihovem “resnični glas sočutja” in glas proti krivični zakonodaji, ki bi ogrozila dostojanstvo najranljivejših v družbi.

Pred referendumom, ki bo odločal o legalizaciji t. i. evtanazije, čeprav gre dejansko za medicinsko zastrupitev, sta se oglasila grosupeljski župnik Martin Golob in predsednik slovenske medicinske akademije dr. Pavel Poredoš.

Prejšnja vlada je sprejela osnutek zakona o paliativni oskrbi, vendar ga je sedanja vlada zavrnila. Poredoš poudarja, da “žal paliativa, ki bi rešila večino hudih stanj pred smrtjo, ne deluje,” saj so ustanove kadrovsko podhranjene. V domovih za starejše je do tretjine postelj nezasedenih zaradi pomanjkanja kadrov. Poredoš nasprotuje evtanaziji, saj meni, da je “življenje temeljna vrednota” in da evtanazija pomeni “nasilno prekinitev življenja”, kar je v nasprotju s temeljnimi principi človeškega življenja. Opozarja na poročilo zlorab v državah, kjer je evtanazija dovoljena, kot sta Kanada in Nizozemska.

Evtanazija bi lahko zmanjšala spoštovanje do človeškega življenja
“Zakon je dokaj ohlapen in primerljiv kanadskemu,
” pravi Poredoš in dodaja, da tudi v državah s strogimi zakoni prihaja do zlorab. Kritičen je do evtanazije psihiatričnih bolnikov, otrok in tistih, ki so “naveličani življenja”, saj lahko vodi v odločitev drugih oseb o življenju posameznika. Poleg poudarjanja, da zdravniki ne smejo sodelovati pri ubijanju, ker je njihovo poslanstvo ohranjanje življenja, pravi: “Ta zakon zdravnike postavlja v vlogo rabljev,” kar je v nasprotju z njihovo etiko.

Profesor Pavel Poredoš (Foto: Bobo)

Paliativna sedacija je opisana kot dajanje višjih odmerkov zdravil za lajšanje trpljenja, ne za končanje življenja. Poredoš poudarja, da “primarni cilj dajanja takih zdravil ni končanje življenja, ampak lajšanje težav.” Na koncu Poredoš opozarja, da bi uvedba evtanazije spremenila odnos do življenja in umirajočih, kar bi lahko zmanjšalo spoštovanje do človeškega življenja in vodilo v “nasilje nad življenjem kot takim”.

Trpljenje velikokrat ljudi še bolj poveže
Pred referendumom se je teme trpljenja dotaknil tudi grosupeljski župnik Martin Golob, ki se velikokrat sreča s tem vprašanjem. Meni, da je trpljenje neizogibno, ob tem pa to primerja s Kristusom, ki je kot Božji sin trpljenje prav tako sprejel. Odločitev o glasovanju prepušča vsakemu posamezniku, sam pa pravi, da nikoli ne bo rekel, kako morate voliti. “Nikoli vam ne bom rekel, da smo kristjani proti evtanaziji. To mora kristjan vedeti. Le Gospodar življenja – Bog je tisti, ki odloča o življenju in smrti. Mlajši pa smo odgovorni, da umirajočemu stojimo ob strani, ga tolažimo, mu izkažemo spoštovanje, vso dolžno ljubezen ter ob njem prosimo,” je povedal za medij Družina.

Martin Golob (Foto: Bobo)

Trpljenje, ki ga zagovorniki evtanazije jemljejo kot argument za, je po njegovih besedah ​​tisto, kar je v velikih primerih še bolj povezalo ljudi med seboj in meni, da je veliko trpljenje tudi posledica raznih odvisnosti. Ob tem se spomni prav na konopljo in s tem na referendum o legalizaciji konoplje. “Kaditi ni zdravo, a legalizirajmo nekaj, kar gotovo lahko vodi v hudo odvisnost, žalost, pekel. Komune z odvisniki so vedno bolj polne, med nami pa je vprašanje o legalizaciji konoplje. Kristjan je za zdrav slog življenja. Življenja se veseli in ga uživa kot Božji dar. Svojega življenja si ne lasti in ga ne utaplja. Življenje sprejema v veliki hvaležnosti in odgovornosti. Trpljenje, starost, smrt, bolezen, onemoglost, vse to je proces, ki naj ostane naraven in vzemimo to kot del našega življenja.”

“Ko nas bodo vprašali o evtanaziji in legalizaciji konoplje, se najprej vprašajmo, ali smo kristjani ali ne. Če smo kristjani, potem je odgovor vedno življenje.”

Katoličani bomo glasovali proti
Slovenski škofje bodo v izjavi za javnost izrazili nasprotovanje uzakonitvi samomora s pomočjo evtanazije. Škof Anton Jamnik je poudaril, da je jemanje človeškega življenja po krščanskem razumevanju vedno smrtni greh, zato “bomo katoličani na referendumu glasovali proti“, kar bo po njihovem “resničnem glasu sočutja” in glasu proti krivični zakonodaji, ki bi ogrozila dostojanstvo najranljivejših v družbi. Dr. Gabriel Kavčič je opozoril, da uvajanje možnosti samomora s pomočjo pomeni “družbeno odpoved skrbi za najbolj ranljive”. Škofje so poudarili, da bi takšen zakon pomenil cenjenje zdravja, mladosti in produktivnosti, na stran pa bi bili postavljeni vsi ranljivi in ​​bolni.

Kdor bo ostal doma, bo glasoval za smrt
Škof Peter Štumpf je v svojem pismu jasno zapisal, da “kdor bo ostal doma, navija za smrt,” in da “kdor bo dal svoj glas življenju, ima v cerkvi kaj iskati; kdor pa bo glasoval za smrt, naj v prihodnje ostane kar doma.”

Skupna izjava verskih skupnosti, ki vključuje tudi predsednika SŠK msgr. dr. Andreja Sajeta, zavrača uvajanje samomora s pomočjo evtanazije kot etično nesprejemljiv ukrep, ki bi spodbujal bolnike h končanju lastnega življenja. Komisija Pravičnost in mir je opozorila na možnost zlorabe, saj izkušnje iz tujine kažejo, da še tako izpolnjen zakon ne more preprečiti zlorabe in da bi se s sprejetjem zakona korenito spremenila kultura vrednotenja človeškega življenja.

Foto: Bobo

Škofje in druge verske skupnosti menijo, da je treba storiti vse, da bi bila vrednota človeškega življenja, ki je dar Stvarnika, v naši družbi vse bolj spoštovana in negovana.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine