11.3 C
Ljubljana
petek, 18 oktobra, 2024

Posledice “centralnega planiranja” so na dlani: namesto urejenega javnega potniškega prometa imamo totalen kaos!

Piše: G. B. 

Ni skrivnost, da želi vlada zaradi “zelenega prehoda” spraviti čim več ljudi na javni potniški promet (vlak, avtobus), pri čemer sicer subvencionira ceno vozovnic, vendar pušča sistem javnega potniškega prometa v stanju stihije. 

Portal Metropolitan je te dni objavil pismo tujega turista, ki je zaradi kaosa na slovenskih avtobusih izgubil živce in napisal pritožbo. Očitno mu je bilo dovolj mukotrpne vožnje na nabito polnem avtobusu od Ljubljane do Strunjana. A to je očitno kruta realnost letošnjega poletja, ko nekateri zaman čakajo na avtobus, če pa ga dočakajo, nanj ne morejo vstopiti, ker je enostavno – prepoln.

Nenavadno (ali pa tudi ne), glede na to, da nam je ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, obljubljalo gradove v oblakih, kar se tiče javnega potniškega prometa. No, važno je, da Bratuškova uživa “zgoraj brez” (in celo sama je objavila takšno fotografijo, tabloidni režimski mediji pa so pisali, da so jo “zalotili”).

Celo MMC RTVS sedaj priznava, da je glede avtobusov kaos popoln. Ministrstvo je namreč s prvim julijem uveljavilo nov potniški vozni red, ki naj bi tako s številom prihodov in odhodov avtobusov kot s prilagoditvijo njihovih tras potnikom olajšal uporabo medkrajevnega potniškega prometa. Pa se je to res zgodilo? Kot poročajo, se na relaciji Koper–Ljubljana še vedno redno dogaja, da potniki ostajajo brez prevoza, bodisi zaradi prepolnih avtobusov ali pa avtobusov ob napovedani uri sploh ni. Bralka je za MMC sporočila, da se je pred kratkim znašla v nelagodnem položaju na omenjeni relaciji, saj avtobusa ob napovedani uri ni bilo, obljubljeno jim je bilo, da bodo prišli trije novi avtobusi, nato pa je po več urah čakanja na postajo prišel samo eden in še ta prezaseden. Tako je ostala brez prevoza.

Toda s tem se zgodba šele začne, saj se prevozniki izgovarjajo na to, da niso mogli prevideti takšnega navala, pa tudi nihče jih ni na to opozoril. Je pač vrhunec turistične sezone in vplivi na javni prevoz so lahko zelo nepredvidljivi.  “Zgodi se, da je tudi po 200 potnikov na en odhod, drug dan pa na isti odhod samo 20,” sporočajo iz Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa.

No, prej omenjeni turist pa je že v svoji izjavi nakazal rešitev: “V vsaki državi prodajajo točno določeno število sedežev za določen avtobus, ki odpelje ob tej in tej uri, tako da nihče nima težav. Če je avtobus poln, potem mora potnik izbrati drug avtobus. Konec zgodbe. To bi moralo biti zelo enostavno, res nimam pojma, kako jim v Sloveniji tega ne uspe urediti, je to res tako težko.” Očitno je. Že tako ali tako se število avtobusov v poletnem času zmanjša, ker so pač počitnice, javni prevoz pa v glavnem poleg upokojencev uporabljajo šolarji. Odstotek delovni aktivnih potnikov je, če se primerjamo z večino držav EU, pač zelo nizek. Kdor nima svojega avtomobila, mora računati na dokaj slabo mobilnost, dolgotrajno čakanje, itd. Po drugi strani pa so zlasti ponedeljki postali prava šiba božja za mnoge, ki se denimo vozijo v službo po avtocesti, saj se skupaj s turisti znajdejo v kolonah.

Mimogrede, Slovenija še vedno nima dolgoročne vizije razvoja potniškega prometa, s čimer bi lahko povečala delež delovno aktivnega prebivalstva v javnem potniškem prometu. Namesto tega imamo centralno-planske ukrepe, ki za seboj puščajo še več kaosa in razdejanja, s tem pa postaja javni potniški promet še manj privlačen kot prej. Toliko o tem, koliko naredi Bratuškova za slovenski potniški promet.

Ali, kot je te dni dejal na omrežju X politolog Miro Haček: “Če bi bilo sprenevedanje olimpijska disciplina, bi gotovo osvojili zlato. Vsakemu s pol delujoče možganske celice je jasno, da centralno planiranje (v tem primeru avtobusnih vozvnih redov) ni še nikoli dobro delovalo.”

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine