Piše: Luka Perš (Nova24tv)
Slovensko medijsko krajino je presenetila novica, da bo medijski kralj Slovenije Martin Odlazek kupil enega osrednjih slovenskih medijev, štajerski časnik Večer. Pred tem je kupil še Primorske novice. Z nakupom Večera pa bo Martin Odlazek postal slovenska verzija t.i. državljan Kane, kjer bo vse ključne medijske projekte nadziral tranzicijski nastavljenec leve politične opcije.
Osrednji mediji v lasti tranzicijskih tajkunov zelo radi problematizirajo lastništvo našega medija ter še nekaterih drugih, ki se predstavljajo za drugače misleče oz. alternativne medije. Prav osrednji mediji v Sloveniji nadzorujejo vsaj devetdeset odstotkov medijskega prostora v Sloveniji. V to družino spada nacionalna RTV Slovenija in zasebni mediji POP TV/Kanal A, Dnevnik, Delo, Mladina, Večer in medijska hobotnica v lasti Martina Odlazka.
Po poročanju Topnewsa vse kaže, da bo prišlo do nove menjave lastništva v dominantnih medijih. V preteklosti se je poročalo, da bi se naj združili dve večji časopisni hiši, Dnevnik in Večer. A kot kaže do tega ne bo prišlo. Zgoraj omenjeni medij je tako ekskluzivno poročal, da bo osrednji štajerski časnik Večer kupil eno izmed medijskih podjetij v lasti Martina Odlazka. To pa ni prvi posel, ki sta skupaj sklenila Večer in Martin Odlazek. Že leta 2019 je časnik v lasti Uroša Hakla in Saše Todoroviča. Skupina Večer je že aprila leta 2019 Odlazku prodala celoten portfelj revij, ki izhajajo pod njegovim okriljem. Večer revije je kupil Svet24, Tretje revije družba Media24, Podjetje za informiranje, ki izdaja pomurski Vestnik in Radio Maxi. Ob tem se postavlja vprašanje, ali bo z morebitnim nakupom Večera medijska podjetja v lasti Martina Odlazka in njegovih družinskih članov presegla koncentracijo lastništva na medijskem trgu. Vprašanja smo poslali tako Večeru, Media 24 in varuhu konkurence, a njihovih odgovorov do sedaj še nismo prejeli.
Medijski imperij varuje Martina Odlazka pred očitnimi sodnimi pregoni v Sloveniji
Martin Odlazek je postal v času levih vlad medijski kralj Slovenije. Odlazkov medijski imperij spominja na enega najboljših filmov 20.stoletja Državljan Kane, kjer je legendarni režiser Orson Welles razgalil medijski imperij Williama Hearsta. Prav na podoben način deluje Odlazek s pomočjo levega političnega pola. S pomočjo Ivana Kralja (kljub temu, da Kralj zanika) se je polastil pred kratkim največje radijske mreže Infonet v lastništvu Leona Oblaka. S tem pa je Odlazek dobil večinski medijski nadzor nad radijskimi postajami. No, kot so nam povedali viri, se na radijskih postajah v Odlazkovi lasti pojavljajo vedno reklame za portal Necenzurirano, kar nakazuje na sumljivo poslovanje tega portala, saj teh podatkov v končnem poročilu sploh ne nakazujejo.
Odlazkov medijski imperij je zajet v družbi Media 24, ki ga nadzoruje družba Salamon, krovna organizacija Odlazkovih medijskih operacij. V tem imperiju izdajajo dnevni športni časnik Ekipa in politični tabloid Svet24. Med drugim izdaja še Zarjo, Lady, Vklop, Obrazi, Nova, Salamonov oglasnik, Bodi zdrava, Auto Bild Slovenija, Liza/Maja, Naša žena/ Ženska, Reporter, Dom2/ Stanovanje, Top!Smrklja, EkipaSN Revija, Jej zdravo, Pomagaj si sam, Rože in vrt/ Zeleni raj, Dolenjski list, Štajerski tednik, Čvek v križankah, Kaj veš, Salamonov genialec, Salamonov ugankar, Slikovne križanke, Kih, Lady Križanke, Muzika, Politikin zabavnik, Vestnik, Science Ilustrated, History, Dobra karma, KIH Suduko, Lep vrt, Naš dom in Štiri tačke.
Enako Odlazkov imperij obvladuje radijske mreže v Sloveniji. Kljub zanikanju orožarskega “kralja” Ivana Kralja Odlazku spornih operacij na medijskem trgu v Sloveniji ne bi uspelo. Prav Odlazek s pomočjo levega političnega pola (eden vidnejših pomagačev je vodja poslanske skupine SD Matjaža Hana) mu ne bi uspelo. Odlazkov imperij visi že nekaj časa na nitki, saj bo brez državnih sredstev propadel v sekundi. Kljub temu, da so osrednji mediji izpostavljali, da Odlazkov medijski imperij ne bo preživel, so ga v letu 2020 rešile donacije države.
Kot smo že izpostavili, nekdanji tiskarski baron postaje eden glavnih protoganistov medijskega prostora v Sloveniji. Zato se lahko vprašamo, kje je urad za varstvo konkurence, ki bi skrbel za normalno medijsko lastništvo medijev. To je le še en dokaz, da je tranzicijskemu omrežju v Sloveniji dovoljeno vse. S tem se počutijo nedotakljive za slovenski pravni red.