Piše: Nova24TV.si
“Stoodstotno se da trditi, da bi bila verjetnost, da bi do te nesreče prišlo, bistveno bistveno manjša, kar pomeni, da bi vsi kamioni, saj kot smo danes videli, je šlo tudi v tem primeru prav tako za slovaški kamion, morali peljati to ruto prek Slovenije v nočnem času,” je dejal podpredsednik SDS Aleš Hojs, ki meni, da bi bila verjetnost, da do hude nesreče, kot se je zgodila v ponedeljek na slovenski AC, precej manjša ob upoštevanju predlogov SDS za razbremenitev avtocest, ki pa so ob cinizmu DARSA in vlade RS “končali v smeteh”.
Podpredsednik SDS Aleš Hojs obžaluje tragičen dogodek, ki se je zgodil v ponedeljek na slovenski avtocesti, v kateri so bili udeleženi trije avtomobili in dva tovornjaka. V trčenju sta dve vozili zagoreli, na kraju nesreče pa so umrli trije ljudje. Izpostavil je, da bi bila verjetnost takih tragedij precej manjša, če bi vlada RS in DARS resneje vzeli predloge SDS, s katerimi so v stranki želeli razbremeniti promet tovornih vozil v tranzitu. V nedavno hudo nesrečo je bil namreč vpleten tudi slovaški tovornjak.
“Nesporno dejstvo je, da bi predlog SDS v tem, da bi se kamionski promet in deloma tudi turistični, kar je bil prav tako naš predlog, v teh poletnih mesecih preusmeril na noč, bistveno zmanjšal obremenitev na slovenskih avtocestah. Zdaj ali bi to nesrečo preprečil ali ne, je nemogoče trditi stoodstotno, se pa stoodstotno da trditi, da bi bila verjetnost, da bi do te nesreče prišlo, bistveno bistveno manjša, kar pomeni to, da bi vsi kamioni, kot smo danes videli, je šlo tudi v primeru nedavne nesreče prav tako za slovaški kamion, morali peljati to ruto prek Slovenije v nočnem času,” je dejal Hojs uvodoma.
DARS se je iz predloga SDS norčeval
Da je zadeva še bolj tragična, je Hojs izpostavil, da se je tudi DARS dobesedno norčeval iz tega predloga, “oni so v odgovoru takrat rekli, da tovorni promet sploh ni problem na slovenskih avtocestah, kar je daleč od resnice. Mislim, da lahko mirno rečemo, da je dobra pobuda, ki smo jo dali, na žalost končala v košu za smeti ob cinizmu DARSA in nereagiranju tistih, ki o tem odločajo, torej vlade Republike Slovenije”, je prepričan.
V verižno nesrečo, ki se je zgodila na južni ljubljanski obvoznici v bližini izvoza Rudnik proti Kopru, so bila po podatkih Policijske uprave (PU) Ljubljana udeležena tri osebna vozila (eno s počitniško prikolico) in dve tovorni vozili. Po informacijah policije so trije ljudje zaradi poškodb umrli na kraju nesreče, ena je bila huje poškodovana.
Regulacija ne pomeni dodatne birokracije, ampak porazdelitev prometa v dnevnih urah
Hojs trdi, da bi z upoštevanjem predlogov DS s strani DARSA in vlade, da bi tovorni promet v tranzitu preusmerili v nočni čas, za slovenske dnevne delovne migracije močno skrajšali čas potovanj in drastično zmanjšali zastoje na slovenskih avtocestah. Rešitev vidi v začasni regulacije, dokler se ne zgradijo ceste, primerne potrebam, do takrat pa regulacijo vidi kot najbolj smiselno, “povsod po svetu to počejo, v Avstriji npr., kjer imajo dovolj cest, da promet “požira”, so tako regulacijo sprejeli obratno. Iz okoljskih vidikov je ponekod ponoči prepoved vožnje kamionom”, je zapisal na Twitterju. Na očitke o tem, da bi “začasna regulacija” lahko postala stalna in da bi se z njo še dodatno zbirokratizirali, pravi, da se strinja s tem, da dodatne birokracije res ne potrebujemo, da pa v tem primeru ne gre za to, ampak gre “za reguliranje, kdaj kdo vozi po avtocestah, gre za regulacijo prometnih tokov, torej število vozil bolj enakomerno porazdeliti po celem dnevu, kar pomeni, da tistih 10 tisoč kamionov ali turistov ne bi tranzitiralo čez Slovenijo v najbolj obremenjenih urah in bi bila pot prosta za vse tiste, ki dnevno migrirajo v službe”.
Dvomi, da bo tragičen dogodek prinesel vladno streznitev
Nekdanji minister Hojs na žalost ne pričakuje, da bo tragična nesreča vplivala na zavest vlade RS in DARSA, “so tako samozaverovani in prepričani, da tisto, kar delajo, delajo prav, in ne verjamem, da bi to kaj spremenilo njihovo razmišljanje”, zatrjuje. Stranka SDS si stalno prizadeva s predlogi za razbremenitev tovornega prometa in išče načine, kako razbremeniti promet v urah, ko slovenski državljani največ migrirajo domov ali na delovna mesta.