Stuttgart je od danes prvo nemško mesto z obsežnejšo prepovedjo vožnje dizelskih avtomobilov. Vozilom z motorji s standardom izpustov euro 4 ali manj je odslej vožnja po mestnem središču prepovedana. Prepoved zadeva več kot 70.000 vozil, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Za prebivalce Stuttgarta do 1. aprila še velja prehodno obdobje, veljajo tudi izjeme za nekatere dejavnosti, sicer pa lokalne oblasti in policisti zaenkrat ne napovedujejo strožjega nadzora. Kršitelje bodo vsaj do konca januarja le opominjali, pozneje pa jim grozi globa v višini 80 evrov.
Nemška zvezna dežela Baden-Württemberg je poskusila prepoved vožnje za dizelske avtomobile z do okolja najbolj neprijaznimi motorji preprečiti na sodišču, a neuspešno. Da lahko nemška mesta prepovedo vstop dizelskim avtomobilom, je sicer konec februarja potrdilo zvezno upravno sodišče v nemškem Leipzigu.
Stuttgart je sedež avtomobilskih proizvajalcev Audi, Porsche in Mercedes-Benz. Danes uvedena prepoved bo po besedah tiskovne predstavnice mestnih oblasti prizadela lastnike približno 72.000 avtomobilov iz tega mesta na jugozahodu države in okolice. Pozneje jo nameravajo razširiti še na vozila z motorji s standardom euro 5.
Stuttgart je tako prvo mesto v Nemčiji, ki je uvedlo obsežno prepoved vožnje dizelskih avtomobilov. Pred tem se je za podoben ukrep odločil že Hamburg, a ga kritizirajo kot neuspešnega, velja pa le za dve ulici in dopušča številne izjeme.
Stuttgart se že dlje časa sooča z veliko onesnaženostjo zraka. Medtem ko se je onesnaženost z majhnimi delci v zadnjem času zmanjšala, pa vrednosti dušikovega dioksida večinoma občutno presegajo dovoljene vrednosti. Vir dušikovega dioksida so predvsem avtomobili.
Dizelski motorji so na slab glas prišli predvsem po septembru 2015, ko je nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen priznal, da je okoli 11 milijonov dizelskih motorjev v avtomobilih po vsem svetu opremil s programsko opremo, ki je poskrbela za nižje izpuste škodljivih plinov v času testiranj glede na siceršnjo vožnjo. Oblasti sumijo, da se je podobnih nečednih prijemov lotilo še več drugih proizvajalcev.