Piše: Blagovest.si
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 1,21-28): V Kafarnáumu je Jezus v soboto šel v shodnico in učil. Strmeli so nad njegovim naukom, kajti učil jih je kakor tisti, ki ima oblast, in ne kakor pismouki. V njihovi shodnici pa je bil prav tedaj človek z nečistim duhom in je zavpil: »Kaj imamo s teboj, Jezus Nazaréčan? Si nas prišel pokončat? Vem, kdo si: Sveti, od Boga.« Jezus pa mu je zapovedal: »Umolkni in pojdi iz njega!« Nečisti duh ga je stresel, zavpil z močnim glasom in šel iz njega. Vsi so se tako začudili, da so razpravljali med seboj: »Kaj je to? Nov nauk z oblastjo! Celo nečistim duhovom ukazuje in so mu pokorni.« In glas o njem se je takoj razširil po vsej okolici v Galileji.
Prvi del Jezusovega javnega delovanja se dogaja v Kafernaumu, mestecu ob Galilejskem oz. Genezareškem jezeru. Jezus si za prvi kraj svojega poučevanja izbere tedaj že uveljavljeno strukturo tedanjega judovstva: sobotno bogoslužje v shodnici oz. sinagogi. Tam se je vsako soboto brala božja beseda (Stare zaveze). To pomeni, da se je na tem dogodku zbralo veliko ljudi, ki je moglo slišati tudi Jezusovo oznanjevanje, prvotno njegov komentar k prebrani besedi. Sinagoga, ki je dejansko neke vrste “skupščina” in “kongregacija” (kar označuje tudi stari hebrejski pojem “qahal”, iz katerega je izpeljan grški kasnejši izraz “ekklesia”, to je Cerkev), je tudi prostor poučevanja, razlage Božje besede. Jezus tu vstopi v vlogo učitelja, kar pomeni, da je kafernaumska stolnica očitno dovolj svobodna, da lahko o besedi spregovori tudi “navaden tesar”.
Evangelist tu poudari, da so ljudje strmeli, ker Jezus nastopa povsem drugače kot običajni pismouki, ki se sklicujejo na stare avtoritete, kot je denimo Mojzes. Jezus tu nastopa z neposredno oblastjo (gr. exousia). Izvirni grški pojem ima širok pomen: pomeni lahko avtoriteto, oblast, moč, licenco. Ker izvirna oblast pripada samo Bogu, je pojem povsem na mestu. Jezus tu nastopa z močjo in oblastjo, ki mu v resnici pripada. Navsezadnje že v Matejevem evangeliju že uvodoma v znamenitem govoru na gori zasledimo nauk z oblastjo, ko Jezus citira starozavezne zapovedi in jih dopolnjuje z lastno avtoriteto (“…jaz pa vam pravim …”).