Piše: Vida Kocjan
Poročali smo že, da je s 1. januarjem 2024 namesto prostovoljnega dopolnilnega zavarovanja uveden obvezni zdravstveni prispevek, ki nadomešča prostovoljnega.
Ponekod, pri zdravnikih in v lekarnah, pa so ob prehodu iz prostovoljnega v obvezno zavarovanje zaznali težave, saj zdravstvena kartica ne deluje. Prikazovano je, kot da posamezniki nimajo plačanega zavarovanja, čeprav nato preverjanja pokažejo, da temu ni tako, da so vse obveznosti poravnane.
Težave z uporabo zdravstvene kartice so se ponekod pojavljale že pred novoletnimi prazniki. Konkretno v lekarnah, kjer so po naših podatkih uporabnike pri dvigu zdravil spraševali, kaj je narobe. Nato pa so podatke s kartice v sistem vnašali ročno.
Kaj se dogaja, smo za vprašali Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS).
Damjan Kos, vodja oz. direktor Sektorja za informiranje in odnose z javnostmi, nam je pojasnil, da je s 1. januarjem 2024 ukinjen prikaz podatkov o dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju na kartici oz. v informacijskih sistemih izvajalcev zdravstvenih storitev. Zagotovil pa je, da »informacijski sistem on-line, ki ga upravlja ZZZS, v zvezi s tem deluje nemoteno in brez napak, kar je po njegovih zagotovilih razvidno tudi iz spletne strani Delovanje ON-LINE – Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (zzzs.si). Po našem preverjanju pa dlje od obvestila, da vse »deluje«, nismo prišli.
Kos še navaja, da lahko lekarne in vsi ostali izvajalci zdravstvenih storitev nemoteno preverjajo veljavnost obveznega zdravstvenega zavarovanja. Slednje je namreč pogoj za uresničevanje pravic zavarovanih oseb, ki so po novem 100-odstotno krite v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja.
Potrdil pa je, da so v ZZZS »na podlagi ustnih preverjanj zaznali manjše težave pri prilagoditvah informacijskih sistemov posamičnih izvajalcev zdravstvenih storitev, ki pa jih morajo urediti samostojno s svojim ponudnikom informacijskih rešitev (računalniško hišo)«.