Piše: STA
Študija položaja lokalnih medijev fakultete za novinarstvo na univerzi Northwestern v zvezni državi Illinois ugotavlja, da v ZDA trenutno v povprečju ugasneta po dva časopisa na teden, medijsko pa so najslabše pokrita območja, kjer živijo revni, manj izobraženi in starejši.
Leta 2005 so ZDA premogle skupaj 8891 časopisov, konec maja letos pa le še 6377. Od konca leta 2019 je ugasnilo 360 časopisov, večinoma tednikov, ki so pokrivali manjše lokalne skupnosti.
Leta 2006 je bilo pri ameriških časopisih zaposlenih 75.000 novinarjev, konec maja jih je bilo le še 31.000. V istem obdobju so skupni letni prihodki časopisov padli s 50 na 21 milijard dolarjev.
Rast digitalnih medijev in novic v ZDA v zadnjih letih ni mogla ustaviti splošnega trenda ugašanja novic. Številni digitalni mediji se osredotočajo le na posamična vprašanja in so skoncentrirani okrog velikih mest, kjer dobijo finančna sredstva od radodarnih posameznikov ali organizacij.
Sedaj okrog 70 milijonov Američanov živi v okrožjih, kjer premorejo le en lokalni časopis, ali pa celo nobenega.
Študija univerze ugotavlja, da 40 od 100 največjih časopisov v ZDA najmanj enkrat na teden izide le v digitalni obliki, kar pomeni, da se nadaljuje tudi trend ugašanja tiskanih dnevnih časopisov.
Za ugašanje medijev so odgovorne tudi velike regionalne verige, ki požirajo manjše časopise in jih ukinjajo. V ZDA imajo trenutno 5147 časopisov, ki izhajajo enkrat na teden, toda le tretjina od teh je v lokalni lasti.