7.9 C
Ljubljana
nedelja, 24 novembra, 2024

Admiral De Felice: Zastavne države morajo spoštovati zakonodajo in sprejeti migrante

Piše: Nicola de Felice, kontraadmiral (v pokoju).

Deset ladij nevladnih organizacij, ki so že na morju ali nameravajo dvigniti sidra, se odpravlja proti libijskim vodam in s tem spodbuja trgovce z ljudmi, ki od migrantov izsiljujejo velike vsote denarja in svoje blago z veseljem pošiljajo na propadajočih napihljivih čolnih, ne glede na to, da je smrtnih žrtev na morju vedno več.

Kot stari mornar sem seveda pomislil na prizore iz filma “Inferno dal mari”, ki so ga pred nekaj meseci predvajali na RAI Storia in je bil posvečen taktiki “volčjega tropa”, značilni taktiki nemškega admirala Karla Dönitza, gonilne sile pri izgradnji Hitlerjevih podmorniških ladij. Njegova taktika je bila poslati flotilje podmornic proti konvojem ladij, namenjenih v Veliko Britanijo, in tako prekiniti morske poti ter gospodarsko zadušiti sovražnika.

Zdaj se je scenarij spremenil, Nemci so drugačni, prav tako tudi otok. Žrtev je zdaj otok Sicilija, ki ga je Evropa prepustila usodi pristanišča za izkrcavanje nezakonitih priseljencev. Ladje nevladnih organizacij so v Sredozemlju prisotne kot trop volkov: nemška ladja Sea Eye 4, ki jo financira protestantska cerkev in vodi stranka Die Linke, naslednica komunistične partije NDR, je pravkar izkrcala 414 nezakonitih priseljencev v Pozzallu. V španski Open Arms je našla dobro družbo. Druga nemška ladja Sea Watch 3, ki je že prej napadala patruljne čolne Guardia di Finanza, “pričakuje plen” v Sicilskem prelivu in čaka, da se najprej napolni španska ladja Alta Mari. Slednja se bo previdno izognila svoji domovini, saj je premier in vodja levičarjev Pedro Sánchez pred kratkim že napotil vojsko, da bi pregnala nezakonite priseljence v Ceuti in uvedel kazen v višini 900.000 evrov za tiste, ki bi si z nezakonitimi migranti drznili vstopiti v španske vode. Kaj pa norveške ladje? Geo Barents, ki je super opremljen za vrnitev na Norveško s tovorom ilegalcev (če želi), je že v Gibraltarski ožini, da bi se pridružil ladji Ocean Viking, ki prav tako pluje pod norveško zastavo in ravno ogreva motorje v Sirakuzi.

Sea Watch 4 je v Trapaniju, drugi dve nemški ladji, Alan Kurdi in Louise Michel (ki jo je financiral multimilijonar in ulični umetnik Banksy, ki ga je policija pregnala s Trga svetega Marka), pa sta še vedno zasidrani v Borriani, španskem pristanišču “piratov 21. stoletja”. V Benetkah je tudi italijanska ladja Mare Ionio, na kateri preiskujejo nekdanjega vodjo misije Casarinija in še sedem drugih oseb, ki naj bi migrante prenašali v zameno za velike vsote denarja. Sicilija zdaj mlačno pričakuje svoj “inferno dal mari”, ki se bo to poletje razširil po obalah, ulicah in mestih, kjer se jate migrantov iz držav nečlanic EU – nekateri med njimi so pozitivni na Covid – še naprej brezciljno sprehajajo po deželi, ki je bila nekoč dežela hohenstaufenskega cesarja Friderika II., njegov “biser Zahoda”.

Dramatični dogodki, ki se jim je mogoče izogniti z državnimi ukrepi, ki bi jih bilo treba odločno in takoj sprejeti, da bi prignali soodgovorne za to tragedijo, in sicer države, katerih zastave vijejo ladje prevoznice migrantov in ki so zakonito vključene v delovanje nevladnih organizacij. Vztrajam: dublinsko uredbo EU, ki od držav članic zahteva, da sprejmejo migrante ob njihovem prvem nezakonitem prečkanju, je treba uporabljati na krovih ladij, ki plujejo pod zastavami teh držav in zato predstavljajo ozemlje njihovih zadevnih držav zastave. V nasprotnem primeru lahko pričakujemo poletje sporov, odstopov in smrtnih žrtev na morju.

Vir: IL TEMPO (tiskana izdaja z dne 25. maja)

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine